Diplomová práce Slovní hodnocení na základní škole se zabývá problematikou psaní slovního hodnocení na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na část teoretickou, metodologickou a empirickou. V teoretické části se věnuje pojmu, formám a typům školního hodnocení. Dále se v této části zaměřuje na specifika slovního hodnocení a jeho porovnání s běžnou klasifikací. Metodologická část práce se zabývá popisem výzkumné strategie, postupem při realizaci výzkumu. Empirická část obsahuje rozbor výsledků dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The thesis For evaluation in primary school is focused on writing the verbal ratings on 1. level of basic school. The work is divided into part of the theoretical, methodological and empirical. In the theoretical part we concept, forms and types of school evaluation. In addition, in this section focus on the specifics of the word evaluation and its comparison with conventional classifications. Methodological part of the paper deals with a description of the research strategy, procedure in the implementation of the research. The empirical part contains the analysis of the results of the questionnaire investigation.
Klíčová slova
hodnocení, slovní hodnocení, klasifikace, 1. stupeň základní školy, žák, rodič, učitel
Klíčová slova v angličtině
assessment, evaluation, classification, a Word 1. primary school pupils, the pupil, parent, teacher
Rozsah průvodní práce
118 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce Slovní hodnocení na základní škole se zabývá problematikou psaní slovního hodnocení na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na část teoretickou, metodologickou a empirickou. V teoretické části se věnuje pojmu, formám a typům školního hodnocení. Dále se v této části zaměřuje na specifika slovního hodnocení a jeho porovnání s běžnou klasifikací. Metodologická část práce se zabývá popisem výzkumné strategie, postupem při realizaci výzkumu. Empirická část obsahuje rozbor výsledků dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The thesis For evaluation in primary school is focused on writing the verbal ratings on 1. level of basic school. The work is divided into part of the theoretical, methodological and empirical. In the theoretical part we concept, forms and types of school evaluation. In addition, in this section focus on the specifics of the word evaluation and its comparison with conventional classifications. Methodological part of the paper deals with a description of the research strategy, procedure in the implementation of the research. The empirical part contains the analysis of the results of the questionnaire investigation.
Klíčová slova
hodnocení, slovní hodnocení, klasifikace, 1. stupeň základní školy, žák, rodič, učitel
Klíčová slova v angličtině
assessment, evaluation, classification, a Word 1. primary school pupils, the pupil, parent, teacher
Zásady pro vypracování
CÍL: identifikovat názory žáků, učitelů a rodičů na slovní hodnocení ve vybrané základní škole.
METODY: dotazování: dotazník, rozhovor
Zásady pro vypracování
CÍL: identifikovat názory žáků, učitelů a rodičů na slovní hodnocení ve vybrané základní škole.
METODY: dotazování: dotazník, rozhovor
Seznam doporučené literatury
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál 1999.
KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů
se zaměřením na slovní hodnocení. Praha : Portál, 2008
KOLÁŘ, Z., Školní hodnocení a jeho současné problémy. Praha: Grada, 2005
SCHIMUNEK, F.-P., Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 2008
SKALKOVÁ, J., Obecná didaktika. Praha: Portál, 1994
Seznam doporučené literatury
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál 1999.
KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů
se zaměřením na slovní hodnocení. Praha : Portál, 2008
KOLÁŘ, Z., Školní hodnocení a jeho současné problémy. Praha: Grada, 2005
SCHIMUNEK, F.-P., Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 2008
SKALKOVÁ, J., Obecná didaktika. Praha: Portál, 1994