Bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí v mateřské škole. Teoretická část pojednává o logopedické prevenci v kontextu předškolního vzdělávání. Logopedická prevence i předškolní vzdělávání jsou pro práci klíčovými, proto jsou probrány velice podrobně, z odborného hlediska i z hlediska praxe. Praktická část je zaměřena na logopedickou prevenci, kterou realizují mateřské školy v Libereckém kraji včetně města Liberec. Logopedická prevence v mateřských školách nacházejících se v Liberci a v menších městech Libereckého kraje je porovnávána ve smyslu jejího rozsahu. Dále je na logopedickou prevenci nahlédnuto z pohledu smysluplnosti při její realizaci v mateřské škole.
Anotace v angličtině
Bachelors thesis deals with logopedic prevention in kindergarten. Theoretical part deals with logopedic prevention in the context of pre-school education. Logopedic prevention and pre-school education are the main topics of this thesis. That is the reason, they are discussed in detail, from professional and practical point. Practical part is focused on logopedic prevention implemented in Liberec region including the city of Liberec. Logopedic prevention in kindergartens situated in Liberec and in smaller towns in Liberec region is compared in terms of its range. Logopedic prevention is further consulted from the issue of meaningfullness in its implementation in kindergarten.
Klíčová slova
logopedická prevence, mateřská škola, předškolní vzdělávání, komunikace, narušená komunikační schopnost
Klíčová slova v angličtině
logopedic prevention, kindergarden, pre-school education, communnication, language disorder
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí v mateřské škole. Teoretická část pojednává o logopedické prevenci v kontextu předškolního vzdělávání. Logopedická prevence i předškolní vzdělávání jsou pro práci klíčovými, proto jsou probrány velice podrobně, z odborného hlediska i z hlediska praxe. Praktická část je zaměřena na logopedickou prevenci, kterou realizují mateřské školy v Libereckém kraji včetně města Liberec. Logopedická prevence v mateřských školách nacházejících se v Liberci a v menších městech Libereckého kraje je porovnávána ve smyslu jejího rozsahu. Dále je na logopedickou prevenci nahlédnuto z pohledu smysluplnosti při její realizaci v mateřské škole.
Anotace v angličtině
Bachelors thesis deals with logopedic prevention in kindergarten. Theoretical part deals with logopedic prevention in the context of pre-school education. Logopedic prevention and pre-school education are the main topics of this thesis. That is the reason, they are discussed in detail, from professional and practical point. Practical part is focused on logopedic prevention implemented in Liberec region including the city of Liberec. Logopedic prevention in kindergartens situated in Liberec and in smaller towns in Liberec region is compared in terms of its range. Logopedic prevention is further consulted from the issue of meaningfullness in its implementation in kindergarten.
Klíčová slova
logopedická prevence, mateřská škola, předškolní vzdělávání, komunikace, narušená komunikační schopnost
Klíčová slova v angličtině
logopedic prevention, kindergarden, pre-school education, communnication, language disorder
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Charakterizovat současnou logopedickou prevenci v mateřských školách a zjistit, zda se svým rozsahem liší logopedická prevence v Liberci oproti menším městům Libereckého kraje.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Charakterizovat současnou logopedickou prevenci v mateřských školách a zjistit, zda se svým rozsahem liší logopedická prevence v Liberci oproti menším městům Libereckého kraje.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ. I., 2012. Komunikace dětí předškolního věku. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3008-0.
KLENKOVÁ. J., 2006. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9.
KUTÁLKOVÁ. D., 2005. Logopedická prevence: Průvodce vývojem dětské řeči. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-056-9.
LIPNICKÁ. M., 2013. Logopedická prevence v mateřské škole. 1. vyd. Praha: Portál ISBN 978-80-262-0381-0.
ŠKODOVÁ. E., JEDLIČKA. I., a kol., 2007. Klinická logopedie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-340-6.
ZAJITZOVÁ. E., 2011. Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči. 1. vyd. Praha: Hnutí R. ISBN 978-80-86798-14-1.
Seznam doporučené literatury
BYTEŠNÍKOVÁ. I., 2012. Komunikace dětí předškolního věku. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3008-0.
KLENKOVÁ. J., 2006. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9.
KUTÁLKOVÁ. D., 2005. Logopedická prevence: Průvodce vývojem dětské řeči. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-056-9.
LIPNICKÁ. M., 2013. Logopedická prevence v mateřské škole. 1. vyd. Praha: Portál ISBN 978-80-262-0381-0.
ŠKODOVÁ. E., JEDLIČKA. I., a kol., 2007. Klinická logopedie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-340-6.
ZAJITZOVÁ. E., 2011. Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči. 1. vyd. Praha: Hnutí R. ISBN 978-80-86798-14-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.