Bakalářská práce "Prevence rizikového chování žáků na středních školách" se podrobně zabývá problematikou a prevencí rizikového chování na vybraných středních odborných učilištích a středních školách Frýdlantského výběžku a způsobem práce školních metodiků prevence na těchto školách.
Práce se skládá z části teoretické, kde je popsán současný stav rizikového chování. Jsou zde uvedeny druhy rizikového chování a druhy prevence ve školství. Podrobněji je rozvedeno téma závislostního chování.
V části empirické jsme s použitím anonymního dotazníku zjišťovali rizikové jevy na vybraných školách a realizaci prevence. Z polostrukturovaného rozhovoru se školními metodiky prevence jsme mapovali problematické jevy ve školním prostředí, které se na uvedených školách vyskytují v nejvyšší míře a jejich konkrétní metody a postupy řešení.
Anotace v angličtině
The thesis Prevention of Risk Behaviour Among High School Students deals with the behaviour problems, prevention programs of risky adolescent behaviour and prevention methods of school methodology specialists.
The thesis consists of two parts. The first theoretical part informs about the current state of risk behaviour. It summarises different types of risk behaviour and risk behaviour prevention. Furthermore, it deals with risk behaviour in youth in detail.
In the second empirical part we elicited risky behaviour at selected schools and realisation of the prevention based on an anonymous questionnaire. From the semi-structured interview with school prevention methodologists we mapped problematic phenomena in the school environment, which occur in secondary schools most frequently, and their specific methods of approaches.
Drug prevention, prevention, primary prevention, risk behaviour, socio-pathological phenomena, school methodist of prevention.
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Prevence rizikového chování žáků na středních školách" se podrobně zabývá problematikou a prevencí rizikového chování na vybraných středních odborných učilištích a středních školách Frýdlantského výběžku a způsobem práce školních metodiků prevence na těchto školách.
Práce se skládá z části teoretické, kde je popsán současný stav rizikového chování. Jsou zde uvedeny druhy rizikového chování a druhy prevence ve školství. Podrobněji je rozvedeno téma závislostního chování.
V části empirické jsme s použitím anonymního dotazníku zjišťovali rizikové jevy na vybraných školách a realizaci prevence. Z polostrukturovaného rozhovoru se školními metodiky prevence jsme mapovali problematické jevy ve školním prostředí, které se na uvedených školách vyskytují v nejvyšší míře a jejich konkrétní metody a postupy řešení.
Anotace v angličtině
The thesis Prevention of Risk Behaviour Among High School Students deals with the behaviour problems, prevention programs of risky adolescent behaviour and prevention methods of school methodology specialists.
The thesis consists of two parts. The first theoretical part informs about the current state of risk behaviour. It summarises different types of risk behaviour and risk behaviour prevention. Furthermore, it deals with risk behaviour in youth in detail.
In the second empirical part we elicited risky behaviour at selected schools and realisation of the prevention based on an anonymous questionnaire. From the semi-structured interview with school prevention methodologists we mapped problematic phenomena in the school environment, which occur in secondary schools most frequently, and their specific methods of approaches.
Drug prevention, prevention, primary prevention, risk behaviour, socio-pathological phenomena, school methodist of prevention.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat a analyzovat současný stav rizikového chování ve školství a prevenci rizikových jevů na vybraných středních školách Frýdlantského výběžku.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat a analyzovat současný stav rizikového chování ve školství a prevenci rizikových jevů na vybraných středních školách Frýdlantského výběžku.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor.
Seznam doporučené literatury
KOLEKTIV AUTORŮ, 2011. Nástrahy dnešní doby: [materiály pro výchovné poradce a metodiky prevence na ZŠ a SŠ]. 1. vyd. Praha: Raabe. ISBN 978-80-87553-22-0.
MARÁDOVÁ, E., 2006. Prevence závislostí. 1. vyd. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 80-86999-70-9.
POKORNÝ, V. a kol., 2003. Prevence sociálně patologických jevů: manuál praxe. 3. rozš. vyd. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky. ISBN 80-86568-04-0.
SEKOT, A., 2010. Úvod do sociální patologie. 1. vyd. Brno: Masarykova universita. ISBN 978-80-210-5261-1.
VAŠUTOVÁ, M., 2008. Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí. 1. vyd. Ostrava: Repronis. ISBN 978-80-7368-525-6.
Seznam doporučené literatury
KOLEKTIV AUTORŮ, 2011. Nástrahy dnešní doby: [materiály pro výchovné poradce a metodiky prevence na ZŠ a SŠ]. 1. vyd. Praha: Raabe. ISBN 978-80-87553-22-0.
MARÁDOVÁ, E., 2006. Prevence závislostí. 1. vyd. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí. ISBN 80-86999-70-9.
POKORNÝ, V. a kol., 2003. Prevence sociálně patologických jevů: manuál praxe. 3. rozš. vyd. Brno: Ústav psychologického poradenství a diagnostiky. ISBN 80-86568-04-0.
SEKOT, A., 2010. Úvod do sociální patologie. 1. vyd. Brno: Masarykova universita. ISBN 978-80-210-5261-1.
VAŠUTOVÁ, M., 2008. Děti se specifickými vývojovými poruchami učení a chování a násilí ve školním prostředí. 1. vyd. Ostrava: Repronis. ISBN 978-80-7368-525-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.