Bakalářská práce se zabývala problematikou specifických poruch učení na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena do dvou částí. První část teoretická, kde autorka pojednávala o specifických poruchách učení o příčinách jejich vzniku, rozdělení a následných možných intervencí z hlediska reedukace. Druhá část práce je praktická.
V praktické části, která byla realizována pomocí dotazníků, autorka ověřovala hypotézy, jež mají dokázat, že specifické poruchy učení negativně ovlivňují aktivitu žáka druhého stupně ve vyučovací hodině. Dotazníky byly rozdány žákům se specifickými poruchami učení a stejnému počtu žáků intaktních.
Výsledky ukázaly, že žáci se specifickými poruchami učení jsou v hodinách skutečně méně aktivní. Důvodů bylo několik. Od studu před spolužáky až po pocit s již tušeného vlastního selhání. Autorka také zjistila, že velký počet žáků nenavštěvuje pedagogicko-psychologická zařízení a hodiny reedukace specifických poruch učení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis dealt with specific leasing disorders issues on the second grade of basic school. This bachelor thesis is divided into two parts. The first section is theoretical. The author wrote about specific learning disorders and about causes of it´s inception and about possible interventions from the point of re-education. The second section is practical.
In the research section, which was realised by questionnaires, the author verified hypothesis, which have to prove that specific learning disorders have negative influencing of pupils activity during lesson. Questionnaires were given to pupils with specific learning disorders and to the same number of pupils without specific learning disorders.
The results pointed pupils with specific learning disorders really less active during lessons. There were many reasons. The first was embarrassment and the second for example own failure which is suspected. The author found out, that the large number of pupils don´t visit pedagogical-psychologist institutions and lessons focused on reeducation of specific learning disorders as well.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, aktivita žáka v hodině, reedukace specifických poruch, individuální vzdělávací plán
Klíčová slova v angličtině
specific learning disorders, pupil's activity during lessons, reeducation od specific learning disorders, individual educational plan
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývala problematikou specifických poruch učení na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena do dvou částí. První část teoretická, kde autorka pojednávala o specifických poruchách učení o příčinách jejich vzniku, rozdělení a následných možných intervencí z hlediska reedukace. Druhá část práce je praktická.
V praktické části, která byla realizována pomocí dotazníků, autorka ověřovala hypotézy, jež mají dokázat, že specifické poruchy učení negativně ovlivňují aktivitu žáka druhého stupně ve vyučovací hodině. Dotazníky byly rozdány žákům se specifickými poruchami učení a stejnému počtu žáků intaktních.
Výsledky ukázaly, že žáci se specifickými poruchami učení jsou v hodinách skutečně méně aktivní. Důvodů bylo několik. Od studu před spolužáky až po pocit s již tušeného vlastního selhání. Autorka také zjistila, že velký počet žáků nenavštěvuje pedagogicko-psychologická zařízení a hodiny reedukace specifických poruch učení.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis dealt with specific leasing disorders issues on the second grade of basic school. This bachelor thesis is divided into two parts. The first section is theoretical. The author wrote about specific learning disorders and about causes of it´s inception and about possible interventions from the point of re-education. The second section is practical.
In the research section, which was realised by questionnaires, the author verified hypothesis, which have to prove that specific learning disorders have negative influencing of pupils activity during lesson. Questionnaires were given to pupils with specific learning disorders and to the same number of pupils without specific learning disorders.
The results pointed pupils with specific learning disorders really less active during lessons. There were many reasons. The first was embarrassment and the second for example own failure which is suspected. The author found out, that the large number of pupils don´t visit pedagogical-psychologist institutions and lessons focused on reeducation of specific learning disorders as well.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, aktivita žáka v hodině, reedukace specifických poruch, individuální vzdělávací plán
Klíčová slova v angličtině
specific learning disorders, pupil's activity during lessons, reeducation od specific learning disorders, individual educational plan
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaký dopad mají specifické poruchy učení na aktivitu žáka v hodině na druhém stupni základních škol.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaký dopad mají specifické poruchy učení na aktivitu žáka v hodině na druhém stupni základních škol.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
JANDERKOVÁ, D., 2010. Specifické poruchy učení a chování. 1. vyd. Brno: Mendelova universita v Brně. ISBN 978-80-7375-407-5.
JOŠT, J., 2011. Čtení a dyslexie. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3030-1.
KOCUROVÁ, M., 2002. Specifické poruchy učení a chování. 1. vyd. Plzeň: Západočeská universita. ISBN 80-7082-705-X.
SELIKOWITZ, M., 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-7169-773-7.
ŠAUEROVÁ, M., 2012. Speciální pedagogika v praxi. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4369-1.
Seznam doporučené literatury
JANDERKOVÁ, D., 2010. Specifické poruchy učení a chování. 1. vyd. Brno: Mendelova universita v Brně. ISBN 978-80-7375-407-5.
JOŠT, J., 2011. Čtení a dyslexie. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3030-1.
KOCUROVÁ, M., 2002. Specifické poruchy učení a chování. 1. vyd. Plzeň: Západočeská universita. ISBN 80-7082-705-X.
SELIKOWITZ, M., 2000. Dyslexie a jiné poruchy učení. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-7169-773-7.
ŠAUEROVÁ, M., 2012. Speciální pedagogika v praxi. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4369-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.