Bakalářská práce má přinést ucelující pohled na realizaci projektů v mateřské škole. Teoretická část se zabývá typy projektů, realizací a hodnocením. Pojednává o výtvarné výchově v předškolním věku, o stádiích vývoje výtvarného projevu u dětí a také o výtvarných technikách, které jsou využívány v mateřské škole. Praktická část práce představuje návrh projektu pro děti předškolního věku, který bude z části realizovatelný ve volnočasovém centru a z části navrhuje realizaci v mateřské škole. Projekt se tematicky zaměřuje především na environmentální výchovu, přičemž výtvarná výchova bude hrát významnou doplňující roli. Důležitou součástí praktické části je i výzkumné šetření, kterým jsme se snažili zjistit, jaké jsou zkušenosti učitelek mateřských škol s podobnými projekty a zda by byl o tento projekt mezi nimi zájem. Následuje rozpis jednotlivých setkání. Projekt samotný byl částečně realizován a bylo tedy možné doplnit i evaluaci realizovaných částí.
Anotace v angličtině
The thesis shows a komplex view upon the realisation of projects in an infant school. The theoretical part consists of description of types of projects, thein realisation and evaluation. It deals with visual arts education of pre-school children, with the artistic expression of children and with the artistic techniques used in the infant school. Thepractical part describes a suggested project for children of pre-school age which may be put into life in a free-time centre and partly suggests its application in an infant school. The project is aimed at environmental education with an important auxiliary role of arts education. An important komponent of the practical part is a research leading to uncover the experience of infant school teachers with simile projects and examin interest in such projects. A description of individual meetings follows. The project was partially realized and that is why an evaluation could be added.
Klíčová slova
projekt, projektové vyučování, výtvarná výchova, předškolní věk, volnočasové centrum
Klíčová slova v angličtině
project, project education, arts education, pre-school age, free-time centre
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má přinést ucelující pohled na realizaci projektů v mateřské škole. Teoretická část se zabývá typy projektů, realizací a hodnocením. Pojednává o výtvarné výchově v předškolním věku, o stádiích vývoje výtvarného projevu u dětí a také o výtvarných technikách, které jsou využívány v mateřské škole. Praktická část práce představuje návrh projektu pro děti předškolního věku, který bude z části realizovatelný ve volnočasovém centru a z části navrhuje realizaci v mateřské škole. Projekt se tematicky zaměřuje především na environmentální výchovu, přičemž výtvarná výchova bude hrát významnou doplňující roli. Důležitou součástí praktické části je i výzkumné šetření, kterým jsme se snažili zjistit, jaké jsou zkušenosti učitelek mateřských škol s podobnými projekty a zda by byl o tento projekt mezi nimi zájem. Následuje rozpis jednotlivých setkání. Projekt samotný byl částečně realizován a bylo tedy možné doplnit i evaluaci realizovaných částí.
Anotace v angličtině
The thesis shows a komplex view upon the realisation of projects in an infant school. The theoretical part consists of description of types of projects, thein realisation and evaluation. It deals with visual arts education of pre-school children, with the artistic expression of children and with the artistic techniques used in the infant school. Thepractical part describes a suggested project for children of pre-school age which may be put into life in a free-time centre and partly suggests its application in an infant school. The project is aimed at environmental education with an important auxiliary role of arts education. An important komponent of the practical part is a research leading to uncover the experience of infant school teachers with simile projects and examin interest in such projects. A description of individual meetings follows. The project was partially realized and that is why an evaluation could be added.
Klíčová slova
projekt, projektové vyučování, výtvarná výchova, předškolní věk, volnočasové centrum
Klíčová slova v angličtině
project, project education, arts education, pre-school age, free-time centre
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem bakalářské práce je vytvořit výtvarný projekt určený dětem předškolního věku, který bude realizovatelný ve volnočasovém centru.
Požadavky:
Orientace a studium literatury v oboru.
Průzkum a vyhodnocení zájmu o program mezi učiteli MŠ.
Sestavení a částečná realizace výtvarného projektu (techniky, podrobnější rozpracování a metodika).
Fotodokumentace.
Cíl:
Cílem bakalářské práce je vytvořit výtvarný projekt určený dětem předškolního věku, který bude realizovatelný ve volnočasovém centru.
Požadavky:
Orientace a studium literatury v oboru.
Průzkum a vyhodnocení zájmu o program mezi učiteli MŠ.
Sestavení a částečná realizace výtvarného projektu (techniky, podrobnější rozpracování a metodika).
Fotodokumentace.
HOFBAUER, B., 2004. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
SYSLOVÁ, Z., 2013. Profesní kompetence učitele mateřské školy. 1.vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4309-7.
SLAVÍKOVÁ, A. a kol., 2007. Dívej se, tvoř a povídej!. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-322-2.
SMITH, R., 2013. Encyklopedie výtvarných technik a materialů. 3. upravené vyd. Slovart. ISBN 978-80-7391-482-0.
VONDROVÁ, P., 2006. Tvoříme z přírodních materiálů. 1.vyd. Computer Press. ISBN 80-251-1183-0.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B., 2004. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
SYSLOVÁ, Z., 2013. Profesní kompetence učitele mateřské školy. 1.vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4309-7.
SLAVÍKOVÁ, A. a kol., 2007. Dívej se, tvoř a povídej!. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-322-2.
SMITH, R., 2013. Encyklopedie výtvarných technik a materialů. 3. upravené vyd. Slovart. ISBN 978-80-7391-482-0.
VONDROVÁ, P., 2006. Tvoříme z přírodních materiálů. 1.vyd. Computer Press. ISBN 80-251-1183-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.