Cílem bakalářské práce "Využití artefiletiky pro děti předškolního věku" bylo vytvořit, realizovat a zhodnotit program na dvě roční období s využitím artefiletiky pro děti předškolního věku. V teoretické části práce je uvedena charakteristika pojmu artefiletika. Dále zde není opomíjena práce pedagoga v artefiletice a jeho vliv na jedince. Na závěr je zde zmínka o metodách výchovy Montessori a Waldorfu. Praktická část práce je rozdělena do dvou tematických celků, zima a jaro. Tyto celky jsou tvořeny metodickými listy a seznamují účastníky s tradicemi a zvyky, které patří k adventu a poté k začínajícímu jaru.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis "Use artefiletion for preschool children" was to develop, implement and evaluate the program for two seasons using artefiletic methods for preschool children. The theoretical part contains characteristics of the concept of artefiletic. Furthermore, there is not neglected work of teachers in artefiletic and its impact on individuals. In conclusion, there is mention of a Montessori education methods and Waldorf methods. The practical part is divided into two thematic units winter and spring. These units consist of methodical sheets and familiarize participants with traditions and customs, that belong to the advent and then the beginning of spring.
Cílem bakalářské práce "Využití artefiletiky pro děti předškolního věku" bylo vytvořit, realizovat a zhodnotit program na dvě roční období s využitím artefiletiky pro děti předškolního věku. V teoretické části práce je uvedena charakteristika pojmu artefiletika. Dále zde není opomíjena práce pedagoga v artefiletice a jeho vliv na jedince. Na závěr je zde zmínka o metodách výchovy Montessori a Waldorfu. Praktická část práce je rozdělena do dvou tematických celků, zima a jaro. Tyto celky jsou tvořeny metodickými listy a seznamují účastníky s tradicemi a zvyky, které patří k adventu a poté k začínajícímu jaru.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis "Use artefiletion for preschool children" was to develop, implement and evaluate the program for two seasons using artefiletic methods for preschool children. The theoretical part contains characteristics of the concept of artefiletic. Furthermore, there is not neglected work of teachers in artefiletic and its impact on individuals. In conclusion, there is mention of a Montessori education methods and Waldorf methods. The practical part is divided into two thematic units winter and spring. These units consist of methodical sheets and familiarize participants with traditions and customs, that belong to the advent and then the beginning of spring.
Cíl:
Vytvořit, realizovat a zhodnotit program s využitím artefiletiky pro děti předškolního věku.
Požadavky:
Práce s dětskou skupinou.
Vytvořit, realizovat a zhodnotit program artefiletiky na dvě roční období.
Studium odborné literatury.
Metody:
Rešerše literatury
Pozorování
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit, realizovat a zhodnotit program s využitím artefiletiky pro děti předškolního věku.
Požadavky:
Práce s dětskou skupinou.
Vytvořit, realizovat a zhodnotit program artefiletiky na dvě roční období.
Studium odborné literatury.
Metody:
Rešerše literatury
Pozorování
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., ELIÁŠOVÁ, S. Dívej se, tvoř a povídej! Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-322-2
SMOLKOVÁ, T. Dítě v úctě příjmout, vzdělávací program waldorfské mateřské školy. Praha: Maitrea, 2007. ISBN 80-903761-2-6
KIRCHNEROVÁ, V., RUBEŠOVÁ, R. Výchova prožitkem, tvořivé hry a činnosti pro mateřské školy. Praha: Portál, 1.vyd., 2013. ISBN 978-80-262-0505-0
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0030-7
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., ELIÁŠOVÁ, S. Dívej se, tvoř a povídej! Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-322-2
SMOLKOVÁ, T. Dítě v úctě příjmout, vzdělávací program waldorfské mateřské školy. Praha: Maitrea, 2007. ISBN 80-903761-2-6
KIRCHNEROVÁ, V., RUBEŠOVÁ, R. Výchova prožitkem, tvořivé hry a činnosti pro mateřské školy. Praha: Portál, 1.vyd., 2013. ISBN 978-80-262-0505-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, noty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.