Cílem této diplomové práce je zanalyzovat identitu, image a kulturu podniku Ryor, a. s., která je tradiční českou firmou zabývající se výrobou přírodní pečující kosmetiky. První část práce zahrnuje teoretické poznatky z odborné literatury. Jejím cílem je získat podklady pro zpracování praktické části. Vysvětluje základní pojmy týkající se firemní image ve vztahu s firemní identitou a jejích prvků. Praktická část analyzuje stávající firemní komunikaci, kulturu a design společnosti Ryor, který prošel v roce 2010 zásadní změnou. Následně je provedeno dotazníkové šetření, které zkoumá, jak je komunikace a současný design podniku vnímán cílovou skupinou zákazníků. Výsledky analýzy image porovnané se stávající identitou slouží k naleznutí nedostatků. Na základě nich je v závěru práce navrhnuta podniku vhodná firemní komunikace s ohledem na žádoucí image.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyse the identity, image and culture of the Ryor Company, a. s., which is a traditional Czech company engaged in the production of natural caring cosmetics. The first part of this thesis includes theoretical findings from the literature. Its aim is to obtain material for the practical part. It explains basic terms relating to the corporate image in relation to the corporate identity and its elements. The practical part analyses the existing corporate communication, culture and design of the Ryor Company which underwent a considerable change in 2010. Subsequently it is performed a questionnaire-based survey which examines how the target group of customers perceives communication and current design of the company. The results of image analysis compared with the current identity are used to find defects. Based on them, the appropriate corporate communication with regards to the desirable image is suggested at the end of this thesis.
Cílem této diplomové práce je zanalyzovat identitu, image a kulturu podniku Ryor, a. s., která je tradiční českou firmou zabývající se výrobou přírodní pečující kosmetiky. První část práce zahrnuje teoretické poznatky z odborné literatury. Jejím cílem je získat podklady pro zpracování praktické části. Vysvětluje základní pojmy týkající se firemní image ve vztahu s firemní identitou a jejích prvků. Praktická část analyzuje stávající firemní komunikaci, kulturu a design společnosti Ryor, který prošel v roce 2010 zásadní změnou. Následně je provedeno dotazníkové šetření, které zkoumá, jak je komunikace a současný design podniku vnímán cílovou skupinou zákazníků. Výsledky analýzy image porovnané se stávající identitou slouží k naleznutí nedostatků. Na základě nich je v závěru práce navrhnuta podniku vhodná firemní komunikace s ohledem na žádoucí image.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyse the identity, image and culture of the Ryor Company, a. s., which is a traditional Czech company engaged in the production of natural caring cosmetics. The first part of this thesis includes theoretical findings from the literature. Its aim is to obtain material for the practical part. It explains basic terms relating to the corporate image in relation to the corporate identity and its elements. The practical part analyses the existing corporate communication, culture and design of the Ryor Company which underwent a considerable change in 2010. Subsequently it is performed a questionnaire-based survey which examines how the target group of customers perceives communication and current design of the company. The results of image analysis compared with the current identity are used to find defects. Based on them, the appropriate corporate communication with regards to the desirable image is suggested at the end of this thesis.
1. Teoretické vymezení pojmu firemní identity a její význam pro marketing podniku
2. Subsystémy firemní identity
3. Firemní image a její vztah s identitou
4. Firemní filozofie a kultura
5. Analýza identity, kultury a image vybrané firmy
6. Návrhy komunikace v souvislosti s firemní identitou
Zásady pro vypracování
1. Teoretické vymezení pojmu firemní identity a její význam pro marketing podniku
2. Subsystémy firemní identity
3. Firemní image a její vztah s identitou
4. Firemní filozofie a kultura
5. Analýza identity, kultury a image vybrané firmy
6. Návrhy komunikace v souvislosti s firemní identitou
Seznam doporučené literatury
MELEWAR, T. C. Facets of Corporate Identity, Communication and Reputation. New York: Routledge, 2008. ISBN 9780415405270.
RUGHASE, O. G. Identity and Strategy: How Individual Visions Enable the Design of a Market Strategy that Works. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2006. ISBN 978 1 84542 310 0.
CORNELISSEN, J. Corporate Communications - Theory and Practice. Cornwall: SAGE Publications, 2004. ISBN 0 7619 4435 4.
VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
LUKÁŠOVÁ, R. Organizační kultura a její změna. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2951-0.
BROOKS, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování.
1. vyd. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-763-9.
HORÁKOVÁ, I., D. STEJSKALOVÁ a H. ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2., dopl. vyd. Praha: Management Press, 2008.
ISBN 978-80-7261-178-2.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Seznam doporučené literatury
MELEWAR, T. C. Facets of Corporate Identity, Communication and Reputation. New York: Routledge, 2008. ISBN 9780415405270.
RUGHASE, O. G. Identity and Strategy: How Individual Visions Enable the Design of a Market Strategy that Works. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2006. ISBN 978 1 84542 310 0.
CORNELISSEN, J. Corporate Communications - Theory and Practice. Cornwall: SAGE Publications, 2004. ISBN 0 7619 4435 4.
VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
LUKÁŠOVÁ, R. Organizační kultura a její změna. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2951-0.
BROOKS, I. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování.
1. vyd. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-763-9.
HORÁKOVÁ, I., D. STEJSKALOVÁ a H. ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2., dopl. vyd. Praha: Management Press, 2008.
ISBN 978-80-7261-178-2.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz).
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.