Diplomová práce se zabývá analýzou strategie firmy Kautex Textron Bohemia spol. s.r.o. v době ekonomické krize. Cílem práce je zjistit, jaká opatření firma přijala a jak se s krizí dokázala vyrovnat.
Teoretická část nejprve popisuje vývoj ekonomické krize ve světě a poté v podmínkách České republiky s důrazem na automobilový průmysl a především pak na dodavatelské firmy. Následuje rozbor obecných problémů firem v krizi s konkrétními příklady. Závěr teoretické části je věnován strategiím, které firmy uplatňují v reakci na krizi. Praktická část se zabývá nejprve představením společnosti Kautex Textron Bohemia s.r.o. Poté je zanalyzována situace firmy Kautex před ekonomickou krizí. Následně jsou představeny strategie a opatření jednotlivých oddělení a je zhodnocen stav firmy po ekonomické krizi. V závěru práce jsou na základě porovnání obou stavů uvedeny návrhy na zlepšení.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the analysis of the strategy in company Kautex Textron Bohemia s.r.o. in economic crisis. The thesis aim is to find out what measures the company adopted and how it managed to cope with the economic crisis.
First, the theoretical part initially describes the evolution of the economic crisis in the world and then in the Czech Republic with the emphasis on automotive industry and especially on suppliers. The analysis of the general problems of companies in crisis with specific examples is followed. The conclusion of the theoretical part describes the strategies that companies use in response to the crisis. The practical part firstly introduces company Kautex Textron Bohemia s.r.o. Then it is analyzed the situation of the company Kautex before the economic crisis. Subsequently are presented strategies and operations of each departments and it is evaluated the state of the company after the economic crisis. The thesis is concluded with proposals for improvement based on comparing of both states.
Strategy, strategic management, strategic analysis, economic crisis, impacts of the crisis
Rozsah průvodní práce
105 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá analýzou strategie firmy Kautex Textron Bohemia spol. s.r.o. v době ekonomické krize. Cílem práce je zjistit, jaká opatření firma přijala a jak se s krizí dokázala vyrovnat.
Teoretická část nejprve popisuje vývoj ekonomické krize ve světě a poté v podmínkách České republiky s důrazem na automobilový průmysl a především pak na dodavatelské firmy. Následuje rozbor obecných problémů firem v krizi s konkrétními příklady. Závěr teoretické části je věnován strategiím, které firmy uplatňují v reakci na krizi. Praktická část se zabývá nejprve představením společnosti Kautex Textron Bohemia s.r.o. Poté je zanalyzována situace firmy Kautex před ekonomickou krizí. Následně jsou představeny strategie a opatření jednotlivých oddělení a je zhodnocen stav firmy po ekonomické krizi. V závěru práce jsou na základě porovnání obou stavů uvedeny návrhy na zlepšení.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the analysis of the strategy in company Kautex Textron Bohemia s.r.o. in economic crisis. The thesis aim is to find out what measures the company adopted and how it managed to cope with the economic crisis.
First, the theoretical part initially describes the evolution of the economic crisis in the world and then in the Czech Republic with the emphasis on automotive industry and especially on suppliers. The analysis of the general problems of companies in crisis with specific examples is followed. The conclusion of the theoretical part describes the strategies that companies use in response to the crisis. The practical part firstly introduces company Kautex Textron Bohemia s.r.o. Then it is analyzed the situation of the company Kautex before the economic crisis. Subsequently are presented strategies and operations of each departments and it is evaluated the state of the company after the economic crisis. The thesis is concluded with proposals for improvement based on comparing of both states.
Strategy, strategic management, strategic analysis, economic crisis, impacts of the crisis
Zásady pro vypracování
1. Ekonomická krize.
2. Obecné problémy firem v krizi.
3. Strategie firem v boji proti krizi.
4. Analýza strategie firmy Kautex Textron Bohemia v době krize.
5. Návrhy na zlepšení.
Zásady pro vypracování
1. Ekonomická krize.
2. Obecné problémy firem v krizi.
3. Strategie firem v boji proti krizi.
4. Analýza strategie firmy Kautex Textron Bohemia v době krize.
5. Návrhy na zlepšení.
Seznam doporučené literatury
CIMBÁLNÍKOVÁ, L. Strategické řízení. Proč je želva rychlejší než zajíc. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-2963-2.
GRANT, M. R. Contemporary strategy analysis. 7th ed. Chichester: John Wiley & Sons, 2010. ISBN 978-0-470-74710-0.
KAPLAN, S. R. a D. P. NORTON. Efektivní systém řízení strategie. 1. vyd. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-203-1.
KISLINGEROVÁ, E. Podnik v časech krize. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3136-0.
KOVANDA, L. Příběh dokonalé bouře: a hovory (nejen) s laureáty Nobelovy ceny o finanční krizi. 1. vyd. Praha: Mediacop, 2009. ISBN 978-80-254-6403-8.
MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5.
ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.
ZUZÁK, R. Z podnikových krizí k vítězství: kdy je krize příležitostí. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. ISBN 978-80-87197-01-1.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Seznam doporučené literatury
CIMBÁLNÍKOVÁ, L. Strategické řízení. Proč je želva rychlejší než zajíc. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-2963-2.
GRANT, M. R. Contemporary strategy analysis. 7th ed. Chichester: John Wiley & Sons, 2010. ISBN 978-0-470-74710-0.
KAPLAN, S. R. a D. P. NORTON. Efektivní systém řízení strategie. 1. vyd. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-203-1.
KISLINGEROVÁ, E. Podnik v časech krize. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3136-0.
KOVANDA, L. Příběh dokonalé bouře: a hovory (nejen) s laureáty Nobelovy ceny o finanční krizi. 1. vyd. Praha: Mediacop, 2009. ISBN 978-80-254-6403-8.
MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5.
ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.
ZUZÁK, R. Z podnikových krizí k vítězství: kdy je krize příležitostí. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008. ISBN 978-80-87197-01-1.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.