Diplomová práce "Budování značky" vychází z teoretických poznatků o značce, které jsou popsány v první, teoretické části. Tato část se věnuje jednotlivým náležitostem procesu budování značky a dále tvorbě marketingové strategie a marketingového programu značky. Předmětem druhé části této práce je aplikace veškerých teoretických poznatků o značce do praxe, tedy strategická analýza značky. Pro spolupráci byla vybrána autobusová společnost BusLine a.s. z Libereckého kraje. Analýza se postupně zabývá vizí značky, jejími cíli, positioningem, identitou, hodnotou a prvky značky ve snaze kriticky zhodnotit současný stav značky a navrhnout opatření, jejichž cílem bude dosažení požadované identity značky. Pro doplnění informací o současném postavení značky bylo provedeno dotazníkové šetření na téma vnímaná kvalita značky BusLine obchodními partnery. Cílem práce je analyzovat značku BusLine a zjistit, zda se společnosti BusLine a.s. daří naplňovat její principy
a hodnoty při každodenní činnosti.
Anotace v angličtině
The Diploma thesis "Brand Building" is based on the theoretical findings about the brand which are depicted in the first, theoretical part. This part is devoted to the individual requirements of the process of brand building and also to the creation of the marketing strategy and the marketing program of a brand. The subject of the second part of this thesis is the application of all theoretical findings about the brand in practice - that is the strategic analysis of the brand. For the cooperation, the bus company BusLine a.s. from the Liberec region has been chosen. The analysis looks gradually into the vision of the brand, its aims, positioning, identity, value and elements of the brand, trying to evaluate critically the current state of the brand and suggest the measures, the goal of which will be the achievement of the desired identity of the brand. For the completion of information about the current position of the brand, a questionnaire survey about the perception of the quality of the BusLine brand by its business partners was carried out. The aim of this thesis is to analyze the BusLine brand and to find out, if the company BusLine succeeds in fulfilling its principles and values during its daily operation.
Klíčová slova
Značka, budování značky, strategická analýza značky, vize značky, cíle značky, positioning značky, hodnota značky, prvky značky
Diplomová práce "Budování značky" vychází z teoretických poznatků o značce, které jsou popsány v první, teoretické části. Tato část se věnuje jednotlivým náležitostem procesu budování značky a dále tvorbě marketingové strategie a marketingového programu značky. Předmětem druhé části této práce je aplikace veškerých teoretických poznatků o značce do praxe, tedy strategická analýza značky. Pro spolupráci byla vybrána autobusová společnost BusLine a.s. z Libereckého kraje. Analýza se postupně zabývá vizí značky, jejími cíli, positioningem, identitou, hodnotou a prvky značky ve snaze kriticky zhodnotit současný stav značky a navrhnout opatření, jejichž cílem bude dosažení požadované identity značky. Pro doplnění informací o současném postavení značky bylo provedeno dotazníkové šetření na téma vnímaná kvalita značky BusLine obchodními partnery. Cílem práce je analyzovat značku BusLine a zjistit, zda se společnosti BusLine a.s. daří naplňovat její principy
a hodnoty při každodenní činnosti.
Anotace v angličtině
The Diploma thesis "Brand Building" is based on the theoretical findings about the brand which are depicted in the first, theoretical part. This part is devoted to the individual requirements of the process of brand building and also to the creation of the marketing strategy and the marketing program of a brand. The subject of the second part of this thesis is the application of all theoretical findings about the brand in practice - that is the strategic analysis of the brand. For the cooperation, the bus company BusLine a.s. from the Liberec region has been chosen. The analysis looks gradually into the vision of the brand, its aims, positioning, identity, value and elements of the brand, trying to evaluate critically the current state of the brand and suggest the measures, the goal of which will be the achievement of the desired identity of the brand. For the completion of information about the current position of the brand, a questionnaire survey about the perception of the quality of the BusLine brand by its business partners was carried out. The aim of this thesis is to analyze the BusLine brand and to find out, if the company BusLine succeeds in fulfilling its principles and values during its daily operation.
Klíčová slova
Značka, budování značky, strategická analýza značky, vize značky, cíle značky, positioning značky, hodnota značky, prvky značky
1. Úvod.
2. Popis procesu budování značky - vize a mise podniku, teoretické poznatky o značce.
3. Praktická část - analýza identity a pozice značky
a) představení společnosti BusLine,
b) strategická analýza značky BusLine,
c) zhodnocení a návrh opatření k budování žádané identity značky BusLine.
4. Závěr.
Zásady pro vypracování
1. Úvod.
2. Popis procesu budování značky - vize a mise podniku, teoretické poznatky o značce.
3. Praktická část - analýza identity a pozice značky
a) představení společnosti BusLine,
b) strategická analýza značky BusLine,
c) zhodnocení a návrh opatření k budování žádané identity značky BusLine.
4. Závěr.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. A. Brand Building: budování značky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6.
KELLER, K. L. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
PŘIBOVÁ, M., L. MINÁŘOVÁ, R. HINDLS a S. HRONOVÁ. Strategické řízení značky: Brand management. 1. vyd. Praha: Ekopress. 2000. ISBN 80-86119-27-0.
TAYLOR, D. Brand Management: řízení značky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1818-4.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. A. Brand Building: budování značky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-885-6.
KELLER, K. L. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
PŘIBOVÁ, M., L. MINÁŘOVÁ, R. HINDLS a S. HRONOVÁ. Strategické řízení značky: Brand management. 1. vyd. Praha: Ekopress. 2000. ISBN 80-86119-27-0.
TAYLOR, D. Brand Management: řízení značky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1818-4.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna.tul.cz)
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.