Bakalářská práce se zabývá problematikou využití tabletu v logopedické intervenci z pohledu odborníků. Jejím cílem je zjistit zdali je tablet v rozvoji komunikačních schopností žádoucí a s jakými aplikacemi lze tyto schopnosti rozvíjet. Teoretická část vycházi z české i zahraniční literatury a internetových zdrojů. Definuje základní pojmy, jednotlivé vady řeči, logopedickou intervenci napříč resorty a moderních technologie se zaměřením na dotykové technologie a konkrétní aplikace vhodné pro osoby s narušenou komunikační schopností.
Následná praktická část vypracována na základě dotazníku pro odborníky zjišťuje informovanost, zájem a zkušenosti využití tabletu v praxi. Případové studie podporují výsledky z dotazníku na konkrétních případech dětí s narušenou komunikační schopností.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of tablet in speech therapy intervention from the point of view of experts. Its goal is to find out if tablets are desirable in developing communication skills and with which applications these skills can be developed. The theoretical part is based on Czech and foreign literature and internet sources. It defines basic concepts, individual speech defects, speech therapy intervention cross-sectoral intervention, and modern technologies focusing on touch technologies and specific applications for people with impaired communication ability.
The following practical part, based on a questionnaire for professionals, identifies the awareness, interest and experience of using the tablet in practice. Case studies support the results of the questionnaire on specific cases of children with impaired communication ability.
Klíčová slova
narušená komunikační schopnost, moderní technologie, tablet, logopedická intervence, dítě se speciálně vzdělávacími potřebami.
Klíčová slova v angličtině
speech pathology, modern technology, tablet, speech therapy, child with special needs
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití tabletu v logopedické intervenci z pohledu odborníků. Jejím cílem je zjistit zdali je tablet v rozvoji komunikačních schopností žádoucí a s jakými aplikacemi lze tyto schopnosti rozvíjet. Teoretická část vycházi z české i zahraniční literatury a internetových zdrojů. Definuje základní pojmy, jednotlivé vady řeči, logopedickou intervenci napříč resorty a moderních technologie se zaměřením na dotykové technologie a konkrétní aplikace vhodné pro osoby s narušenou komunikační schopností.
Následná praktická část vypracována na základě dotazníku pro odborníky zjišťuje informovanost, zájem a zkušenosti využití tabletu v praxi. Případové studie podporují výsledky z dotazníku na konkrétních případech dětí s narušenou komunikační schopností.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of tablet in speech therapy intervention from the point of view of experts. Its goal is to find out if tablets are desirable in developing communication skills and with which applications these skills can be developed. The theoretical part is based on Czech and foreign literature and internet sources. It defines basic concepts, individual speech defects, speech therapy intervention cross-sectoral intervention, and modern technologies focusing on touch technologies and specific applications for people with impaired communication ability.
The following practical part, based on a questionnaire for professionals, identifies the awareness, interest and experience of using the tablet in practice. Case studies support the results of the questionnaire on specific cases of children with impaired communication ability.
Klíčová slova
narušená komunikační schopnost, moderní technologie, tablet, logopedická intervence, dítě se speciálně vzdělávacími potřebami.
Klíčová slova v angličtině
speech pathology, modern technology, tablet, speech therapy, child with special needs
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit, zda je tablet v oblastech logopedické intervence žádoucí a za pomoci kterých aplikací lze rozvíjet komunikační schopnosti.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit, zda je tablet v oblastech logopedické intervence žádoucí a za pomoci kterých aplikací lze rozvíjet komunikační schopnosti.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, J., 2007. Moderní, informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia. ISBN 978-80-7220-301-7.
DVOŘÁK, J., 2001. Logopedický slovník. 2. uprav. a rozš. vyd. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum. ISBN 80-902536-2-8.
FIALA, J., 2014. iPad: Průvodce s tipy a triky. Praha: Portál. ISBN 978-80-251-3737-6.
KLENKOVÁ, J., 2006. Logopedie. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-1110-2.
ZIKL, P., a kol., 2011. Využití ICT u dětí se speciálními potřebami. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3852-9.
Seznam doporučené literatury
DOSTÁL, J., 2007. Moderní, informační a komunikační technologie ve vzdělávání. Olomouc: Votobia. ISBN 978-80-7220-301-7.
DVOŘÁK, J., 2001. Logopedický slovník. 2. uprav. a rozš. vyd. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum. ISBN 80-902536-2-8.
FIALA, J., 2014. iPad: Průvodce s tipy a triky. Praha: Portál. ISBN 978-80-251-3737-6.
KLENKOVÁ, J., 2006. Logopedie. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-1110-2.
ZIKL, P., a kol., 2011. Využití ICT u dětí se speciálními potřebami. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3852-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.