Diplomová práce s názvem "Supervize pracovníků sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením ve Šluknovském regionu" se zamýšlí nad tím, jak je supervize důležitá pro poskytování kvalitní sociální služby i pro pracovníky samotné. Vymezuje pravidla, podmínky i možnosti realizace supervize. Věnuje se specifikům supervize v organizaci.
V empirické části na základě rozhovorů zjišťuje, jaký význam přikládají pracovníci supervizi v praxi konkrétní organizace, jaké jsou jejich zkušenosti s přijímáním supervize a zda ji vnímají jako prevenci syndromu vyhoření. Závěr práce obsahuje shrnutí zjištěných skutečností a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The thesis named "Supervision of Workers in Social Care Services for People with Disabilities in the Region of Šluknov" considers importance of supervision for the quality of social service itself as well as for the involved workers. It delimits rules, conditions and feasibility of supervision and addresses also specifics of supervision in institution.
In its empirical part based on the interviews the work investigates the emphases the workers put on supervision within particular practice of their institutions, their experience with the acceptance of supervision as well as their apprehension of supervision as a prophylactic tool against the burnout syndrome. In its final part the work summarizes discovered findings and gives practical recommendations.
Klíčová slova
Sociální pracovník, sociální služba, supervize, reflexe, supervizor, supervidovaný, syndrom vyhoření
Klíčová slova v angličtině
Social worker, Social service, Supervision, Reflection, Supervisor, Supervisee, Burnout Syndrome
Rozsah průvodní práce
77 s. (128 030 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Supervize pracovníků sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením ve Šluknovském regionu" se zamýšlí nad tím, jak je supervize důležitá pro poskytování kvalitní sociální služby i pro pracovníky samotné. Vymezuje pravidla, podmínky i možnosti realizace supervize. Věnuje se specifikům supervize v organizaci.
V empirické části na základě rozhovorů zjišťuje, jaký význam přikládají pracovníci supervizi v praxi konkrétní organizace, jaké jsou jejich zkušenosti s přijímáním supervize a zda ji vnímají jako prevenci syndromu vyhoření. Závěr práce obsahuje shrnutí zjištěných skutečností a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
The thesis named "Supervision of Workers in Social Care Services for People with Disabilities in the Region of Šluknov" considers importance of supervision for the quality of social service itself as well as for the involved workers. It delimits rules, conditions and feasibility of supervision and addresses also specifics of supervision in institution.
In its empirical part based on the interviews the work investigates the emphases the workers put on supervision within particular practice of their institutions, their experience with the acceptance of supervision as well as their apprehension of supervision as a prophylactic tool against the burnout syndrome. In its final part the work summarizes discovered findings and gives practical recommendations.
Klíčová slova
Sociální pracovník, sociální služba, supervize, reflexe, supervizor, supervidovaný, syndrom vyhoření
Klíčová slova v angličtině
Social worker, Social service, Supervision, Reflection, Supervisor, Supervisee, Burnout Syndrome
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit postoje k supervizi, zmapovat rozsah a formy poskytované supervize a popsat význam supervize při prevenci ohrožení syndromem vyhoření u pracovníků v sociálních službách pro osoby se zdravotním postižením.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazování.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit postoje k supervizi, zmapovat rozsah a formy poskytované supervize a popsat význam supervize při prevenci ohrožení syndromem vyhoření u pracovníků v sociálních službách pro osoby se zdravotním postižením.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazování.
Seznam doporučené literatury
CARROLL, M., 2004. Integrativní přístupy k supervizi. 1. vyd. Praha: Triton. ISBN 80-7254-582-5.
HAVRDOVÁ Z., HAJNÝ, M., 2008. Praktická supervize. 1. vyd. Praha: Galén. ISBN 80-7262-532-1.
HAVRDOVÁ, Z., 2011. Kultura organizace a supervize ve vzájemném působení. 1. vyd. Praha: Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze. 978-80-87398-14-2.
HAWKINS, P., SHOHET, R., 2004. Supervize v pomáhajících profesích. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-715-9.
HONZÁK, R., 2013. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. 1. vyd. Praha: Vyšehrad. ISBN 978-80-7429-331-3.
Seznam doporučené literatury
CARROLL, M., 2004. Integrativní přístupy k supervizi. 1. vyd. Praha: Triton. ISBN 80-7254-582-5.
HAVRDOVÁ Z., HAJNÝ, M., 2008. Praktická supervize. 1. vyd. Praha: Galén. ISBN 80-7262-532-1.
HAVRDOVÁ, Z., 2011. Kultura organizace a supervize ve vzájemném působení. 1. vyd. Praha: Fakulta humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze. 978-80-87398-14-2.
HAWKINS, P., SHOHET, R., 2004. Supervize v pomáhajících profesích. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-715-9.
HONZÁK, R., 2013. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. 1. vyd. Praha: Vyšehrad. ISBN 978-80-7429-331-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.