Bakalářská práce nahlíží na vietnamskou menšinu převážně z pohledu pedagogiky.
Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část popisuje národnostní složení
obyvatelstva České republiky, dějinný průběh vietnamské migrace a vzdělávání
vietnamských žáků na základních školách. V empirické části je práce zaměřena na
kvalitativní strategii výzkumu, který za využití metody rozhovoru zkoumá zkušenost
učitelů s vietnamskými žáky.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to describe Vietnamese minority mainly from the pedagogical
point of view. The theoretical part defines national compositions of the population in the
Czech Republic, the historical progress of Vietnamese migration and the education of
Vietnamese students. The empiric part of the thesis is focused on qualitative strategy of
research that investigates teachers´ experience with Vietnamese students using the
interview method.
Bakalářská práce nahlíží na vietnamskou menšinu převážně z pohledu pedagogiky.
Práce je rozdělena na dvě části. První teoretická část popisuje národnostní složení
obyvatelstva České republiky, dějinný průběh vietnamské migrace a vzdělávání
vietnamských žáků na základních školách. V empirické části je práce zaměřena na
kvalitativní strategii výzkumu, který za využití metody rozhovoru zkoumá zkušenost
učitelů s vietnamskými žáky.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to describe Vietnamese minority mainly from the pedagogical
point of view. The theoretical part defines national compositions of the population in the
Czech Republic, the historical progress of Vietnamese migration and the education of
Vietnamese students. The empiric part of the thesis is focused on qualitative strategy of
research that investigates teachers´ experience with Vietnamese students using the
interview method.
Cíl bakalářské práce: Popsat vzdělávání příslušníků národnostních menšin, s důrazem na vietnamskou menšinu, na základních školách a zjistit specifika vzdělávání vietnamských žáků na vybraných základních školách.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazování.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Popsat vzdělávání příslušníků národnostních menšin, s důrazem na vietnamskou menšinu, na základních školách a zjistit specifika vzdělávání vietnamských žáků na vybraných základních školách.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazování.
Seznam doporučené literatury
BROUČEK, S., 2003. Český pohled na Vietnamce: mediální obraz Vietnamu, Vietnamců a vietnamství. 1. vyd. Praha: Etnologický ústav AV ČR. ISBN 80-85010-46-1.
ČERNÍK, J., 2006. S vietnamskými dětmi na českých školách. 1. vyd. Jinočany: H&H. ISBN 80-7319-055-9.
FREIDINGEROVÁ, T., 2014. Vietnamci v Česku a ve světě: migrační a adaptační tendence. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství v koedici s Přírodovědeckou fakultou Univerzity Karlovy Praha. ISBN 978-80-7419-174-9.
PRŮCHA, J., 2010. Interkulturní psychologie. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-709-1.
ŠIŠKOVÁ, T., 2008. Výchova k toleranci a proti rasismu. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-182-2.
TOLLAROVÁ, B., 2013. Jsme lidé jedné Země: program prevence xenofobie a rasismu. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0376-6.
Seznam doporučené literatury
BROUČEK, S., 2003. Český pohled na Vietnamce: mediální obraz Vietnamu, Vietnamců a vietnamství. 1. vyd. Praha: Etnologický ústav AV ČR. ISBN 80-85010-46-1.
ČERNÍK, J., 2006. S vietnamskými dětmi na českých školách. 1. vyd. Jinočany: H&H. ISBN 80-7319-055-9.
FREIDINGEROVÁ, T., 2014. Vietnamci v Česku a ve světě: migrační a adaptační tendence. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství v koedici s Přírodovědeckou fakultou Univerzity Karlovy Praha. ISBN 978-80-7419-174-9.
PRŮCHA, J., 2010. Interkulturní psychologie. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-709-1.
ŠIŠKOVÁ, T., 2008. Výchova k toleranci a proti rasismu. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-182-2.
TOLLAROVÁ, B., 2013. Jsme lidé jedné Země: program prevence xenofobie a rasismu. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0376-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.