Diplomová práce se zabývá integrací chemie a anglického jazyka pomocí softwaru Molecular Workbench. V rámci práce bylo vytvořeno několik pracovních listů využívajících metodu obsahově a jazykově integrovaného vyučování, CLIL, v kombinaci se simulacemi Molecular Workbench. Čtyři vybrané pracovní listy byly prakticky otestovány ve dvou osmých třídách na základní škole, jež byly na různé jazykové úrovni. Hodnocení praktického využití pracovních listů vychází nejen z výsledků dosáhnutých žáky v pracovních listech, ale také ze závěrů dotazníků, v nichž žáci hodnotili práci se samotnými listy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of integration of Chemistry and English by means of software Molecular Workbench. Within the thesis, there were prepared handouts making use of Content and Language Integrated Learning (CLIL), combined with Molecular Workbench simulations. Four handouts were practically presented and tested in two eighth grade classes at secondary school. The pupils of the eighth grades were at different language levels. Evaluation of practical usage of the handouts results not only from answers that the pupils wrote in the handouts, but also from outcomes of a questionnaire in which the pupils evaluate their work with the handouts.
Klíčová slova
Chemie, Anglický jazyk, Obsahově integrované vyučování, CLIL, Molecular Workbench, Simulace
Klíčová slova v angličtině
Chemistry, English, Content and Language Integrated Learning, CLIL, Molecular Workbench, Simulation
Rozsah průvodní práce
101 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá integrací chemie a anglického jazyka pomocí softwaru Molecular Workbench. V rámci práce bylo vytvořeno několik pracovních listů využívajících metodu obsahově a jazykově integrovaného vyučování, CLIL, v kombinaci se simulacemi Molecular Workbench. Čtyři vybrané pracovní listy byly prakticky otestovány ve dvou osmých třídách na základní škole, jež byly na různé jazykové úrovni. Hodnocení praktického využití pracovních listů vychází nejen z výsledků dosáhnutých žáky v pracovních listech, ale také ze závěrů dotazníků, v nichž žáci hodnotili práci se samotnými listy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of integration of Chemistry and English by means of software Molecular Workbench. Within the thesis, there were prepared handouts making use of Content and Language Integrated Learning (CLIL), combined with Molecular Workbench simulations. Four handouts were practically presented and tested in two eighth grade classes at secondary school. The pupils of the eighth grades were at different language levels. Evaluation of practical usage of the handouts results not only from answers that the pupils wrote in the handouts, but also from outcomes of a questionnaire in which the pupils evaluate their work with the handouts.
Klíčová slova
Chemie, Anglický jazyk, Obsahově integrované vyučování, CLIL, Molecular Workbench, Simulace
Klíčová slova v angličtině
Chemistry, English, Content and Language Integrated Learning, CLIL, Molecular Workbench, Simulation
Zásady pro vypracování
Vytvořit pracovní listy integrující výuku chemie a angličtiny na základní škole pomocí interaktivních simulací v software Molecular Workbench.
Popsat možnosti využití software ve výuce a porovnat ho s jinými dostupnými nástroji pro simulace.
Vybrané simulace přeložit do češtiny.
Prakticky otestovat použitelnost pracovních listů ve výuce.
Zásady pro vypracování
Vytvořit pracovní listy integrující výuku chemie a angličtiny na základní škole pomocí interaktivních simulací v software Molecular Workbench.
Popsat možnosti využití software ve výuce a porovnat ho s jinými dostupnými nástroji pro simulace.
Vybrané simulace přeložit do češtiny.
Prakticky otestovat použitelnost pracovních listů ve výuce.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-807315-185-0.
VOJTKOVÁ, N., ŠMÍDOVÁ, T., TEJKALOVÁ, L. CLIL ve výuce Jak zapojit cizí jazyky do vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. 64 s. ISBN 978-80-87652-57-2.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-807315-185-0.
VOJTKOVÁ, N., ŠMÍDOVÁ, T., TEJKALOVÁ, L. CLIL ve výuce Jak zapojit cizí jazyky do vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. 64 s. ISBN 978-80-87652-57-2.