Bakalářská práce se zabývá interpretací přírodního a kulturního dědictví v muzeu Semily. Cílem bylo vytvořit vzdělávací program, následně ho zrealizovat a vyhodnotit. První část se zabývá muzejní pedagogikou, muzeem a vzdělávání v něm. Ve druhé části je popisováno semilské muzeum a program, který je na konci vyhodnocen.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with an interpretation of natural and cultural heritage in the Semily museum. The aim was to create an educational programme, then implement it and evaluate it. The first part deals with museum pedagogy, museum and education in it. The second part describes the Semily museum and the programme, which is evaluated at the end.
Klíčová slova
muzejní pedagogika, muzeum, muzejní pedagog, muzejní návštěvníci, sbírka a sbírkové předměty, výstavy a expozice, vzdělávání v muzeu, muzeum a volný čas
Klíčová slova v angličtině
museum pedagogy, museum, museum educator, museum visitors, collection and collection objects, exhibitions and exposure, education in the museum, museum and leisure time
Rozsah průvodní práce
92 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá interpretací přírodního a kulturního dědictví v muzeu Semily. Cílem bylo vytvořit vzdělávací program, následně ho zrealizovat a vyhodnotit. První část se zabývá muzejní pedagogikou, muzeem a vzdělávání v něm. Ve druhé části je popisováno semilské muzeum a program, který je na konci vyhodnocen.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with an interpretation of natural and cultural heritage in the Semily museum. The aim was to create an educational programme, then implement it and evaluate it. The first part deals with museum pedagogy, museum and education in it. The second part describes the Semily museum and the programme, which is evaluated at the end.
Klíčová slova
muzejní pedagogika, muzeum, muzejní pedagog, muzejní návštěvníci, sbírka a sbírkové předměty, výstavy a expozice, vzdělávání v muzeu, muzeum a volný čas
Klíčová slova v angličtině
museum pedagogy, museum, museum educator, museum visitors, collection and collection objects, exhibitions and exposure, education in the museum, museum and leisure time
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit vzdělávací program, následně ho zrealizovat a vyhodnotit.
Požadavky:
Tvorba vzdělávacího programu v Muzeu a Pojizerské galerii v Semilech.
Program bude dlouhý 60-90 minut, realizovaný nejméně třikrát s počtem nejméně 50 žáků druhého stupně základní školy.
Evaluace bude využívat kvantitativní a kvalitativní přístupy a data získaná od lektora, dětí i pedagoga.
Metody:
- pozorování
- dotazník
- rozhovor
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit vzdělávací program, následně ho zrealizovat a vyhodnotit.
Požadavky:
Tvorba vzdělávacího programu v Muzeu a Pojizerské galerii v Semilech.
Program bude dlouhý 60-90 minut, realizovaný nejméně třikrát s počtem nejméně 50 žáků druhého stupně základní školy.
Evaluace bude využívat kvantitativní a kvalitativní přístupy a data získaná od lektora, dětí i pedagoga.
Metody:
- pozorování
- dotazník
- rozhovor
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, J., a kol., 2008. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
PRŮCHA, J., 1995. Pedagogický výzkum: Uvedení do teorie a praxe. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-132-3.
MIZERA, F., VOTOČKA, V., 1997. Paměti města Semily a okolí. Semily: Městský úřad. ISBN 80-238-1021-9.
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, J., a kol., 2008. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.