Informace o kvalifikační práci Možnosti využití osobnostní a sociální výchovy na letním táboře pro děti mladšího školního věku k rozvoji kreativity a posílení vztahů ve skupině
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Přílohy volně vložené
Hlavní téma
Možnosti využití osobnostní a sociální výchovy na letním táboře pro děti mladšího školního věku k rozvoji kreativity a posílení vztahů ve skupině
Hlavní téma v angličtině
The possibilities of using personal and social education at a summer camp for school children to develop creativity and strengthen relationships within a group
Název dle studenta
Možnosti využití osobnostní a sociální výchovy na letním táboře pro děti mladšího školního věku k rozvoji kreativity a posílení vztahů ve skupině
Název dle studenta v angličtině
The possibilities of using personal and social education at a summer camp for school children to develop creativity and strengthen relationships within a group
Tato bakalářská práce představuje návrh programu letního dětského tábora pro děti mladšího školního věku. Tento tábor se zaměřuje na rozvoj dítěte pomocí osobnostní a sociální výchovy. Bakalářská práce se dělí na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se snaží zmapovat oblasti, které se týkají mladšího školního věku, volného času a práce s kolektivem. Důraz je kladen na přiblížení osobnostní a sociální výchovy a jejím využití na letních táborech. Praktická část je zaměřena na vlastní návrh programu letního tábora pro děti mladšího školního věku, jeho realizaci a zhodnocení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis introduces a suggested programme plan for a summer camp for primary school children. The camp itself focuses on developing personality traits and social skills through the methods of personal and social education. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part aims to analyze the methodology and scientific branches associated with elementary school children, the children's free time and the ways of working with a group of such individuals. The main emphasis is on the personality and social education and its utilization by summer camps.
The practical part focuses on the actual suggested programme plan for the primary school children, its realisation and evaluation.
Klíčová slova
Osobnostní a sociální výchova, mladší školní věk, vývoj, tábor, kreativita, vztahy ve skupině.
Klíčová slova v angličtině
personal and social education , primary school, personality development, summer camp, creativity, relationships within a group.
Rozsah průvodní práce
88 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce představuje návrh programu letního dětského tábora pro děti mladšího školního věku. Tento tábor se zaměřuje na rozvoj dítěte pomocí osobnostní a sociální výchovy. Bakalářská práce se dělí na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se snaží zmapovat oblasti, které se týkají mladšího školního věku, volného času a práce s kolektivem. Důraz je kladen na přiblížení osobnostní a sociální výchovy a jejím využití na letních táborech. Praktická část je zaměřena na vlastní návrh programu letního tábora pro děti mladšího školního věku, jeho realizaci a zhodnocení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis introduces a suggested programme plan for a summer camp for primary school children. The camp itself focuses on developing personality traits and social skills through the methods of personal and social education. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part aims to analyze the methodology and scientific branches associated with elementary school children, the children's free time and the ways of working with a group of such individuals. The main emphasis is on the personality and social education and its utilization by summer camps.
The practical part focuses on the actual suggested programme plan for the primary school children, its realisation and evaluation.
Klíčová slova
Osobnostní a sociální výchova, mladší školní věk, vývoj, tábor, kreativita, vztahy ve skupině.
Klíčová slova v angličtině
personal and social education , primary school, personality development, summer camp, creativity, relationships within a group.
Zásady pro vypracování
CÍLE:
1. Vytvoření programu letního tábora s využitím OSV pro děti mladšího školního věku se zaměřením na rozvoj kreativity a posílení vztahů ve skupině
2. Realizace programu
3. Hodnocení programu a metodické poznámky
METODY:
1. Pozorování
2. Rozhovor
3. Metody a techniky dramatické výchovy
Zásady pro vypracování
CÍLE:
1. Vytvoření programu letního tábora s využitím OSV pro děti mladšího školního věku se zaměřením na rozvoj kreativity a posílení vztahů ve skupině
2. Realizace programu
3. Hodnocení programu a metodické poznámky
METODY:
1. Pozorování
2. Rozhovor
3. Metody a techniky dramatické výchovy
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Artama, 1992. ISBN: 80-7068-041-5.
HANUŠ, R. a L. CHYTILOVÁ, Zážitkové pedagogické učení: modely zkušenostního učení, motivace, prostředky zážitkové pedagogiky, projektování. Praha: Grada, 2009. ISBN: 978-80-247-2816-2.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivity mimoškolních výchov a zařízení volného času. Portál, 1999. ISBN: 80-7178-295-5.
VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. V Praze: Univerzita Karlova: Karolinum, 2001. ISBN: 80-246-0181-8.
VALENTA, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada, 2013. ISBN: 978-80-247-4473-5.
Seznam doporučené literatury
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Artama, 1992. ISBN: 80-7068-041-5.
HANUŠ, R. a L. CHYTILOVÁ, Zážitkové pedagogické učení: modely zkušenostního učení, motivace, prostředky zážitkové pedagogiky, projektování. Praha: Grada, 2009. ISBN: 978-80-247-2816-2.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivity mimoškolních výchov a zařízení volného času. Portál, 1999. ISBN: 80-7178-295-5.
VÁGNEROVÁ, M. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. V Praze: Univerzita Karlova: Karolinum, 2001. ISBN: 80-246-0181-8.
VALENTA, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada, 2013. ISBN: 978-80-247-4473-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.