Téma bakalářské práce je "Srovnání zacházení s chlapci a děvčaty na základních školách".
Cílem této práce je porovnat, jak je na základních školách zacházeno s chlapci a děvčaty. Zajímá nás, zda učitelé nedělají rozdíly mezi chlapci a děvčaty a jak k nim přistupují. Práce je rozdělena do dvou stěžejních oblastí, a to na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou popsány základní pojmy související s kulturou, genderem, socializací a základní školou. Empirická část obsahuje porovnání dostupné literatury. Výsledky, které byly zjištěny prozkoumáním literatury, jsou shrnuty v závěrečné části práce.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor's work is "The comparison of treatment of boys and girls in primary schools." The aim of this study is to compare how elementary schools treat boys and girls. We are interested in whether teachers do not make any differences between boys and girls and how they approach them. The work is divided into two key areas, namely the theoretical one and the empirical one. The basic concepts related to culture, gender, socialization and basic schooling are described in the theoretical section. The empirical part includes a comparison of the available literature. The results, which were identified by examining the literature, are summarized in the final part.
Klíčová slova
gender, socializace, sociální role, pedagog, základní škola, dívka, chlapec
Klíčová slova v angličtině
gender, socialization, social roles, a teacher, an elementary school, a girl, a boy
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Téma bakalářské práce je "Srovnání zacházení s chlapci a děvčaty na základních školách".
Cílem této práce je porovnat, jak je na základních školách zacházeno s chlapci a děvčaty. Zajímá nás, zda učitelé nedělají rozdíly mezi chlapci a děvčaty a jak k nim přistupují. Práce je rozdělena do dvou stěžejních oblastí, a to na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou popsány základní pojmy související s kulturou, genderem, socializací a základní školou. Empirická část obsahuje porovnání dostupné literatury. Výsledky, které byly zjištěny prozkoumáním literatury, jsou shrnuty v závěrečné části práce.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor's work is "The comparison of treatment of boys and girls in primary schools." The aim of this study is to compare how elementary schools treat boys and girls. We are interested in whether teachers do not make any differences between boys and girls and how they approach them. The work is divided into two key areas, namely the theoretical one and the empirical one. The basic concepts related to culture, gender, socialization and basic schooling are described in the theoretical section. The empirical part includes a comparison of the available literature. The results, which were identified by examining the literature, are summarized in the final part.
Klíčová slova
gender, socializace, sociální role, pedagog, základní škola, dívka, chlapec
Klíčová slova v angličtině
gender, socialization, social roles, a teacher, an elementary school, a girl, a boy
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem je zkoumát gendervou problematiku stereotypního vnímání muže a ženy v lidském jednání a v určitých sociálních institucích. Konkrétně se studentka bude soustředit na vypracování srovnání zacházení s chlapci a děvčaty na základní škole. Z tohoto důvodu objasní koncept genderové diferenciace v prostředí základní školy. Hlavním cílem je analyzovat rozdílnost zacházení v této sociální a institucionální praxi. Z metodologického hlediska se bude práce studentky orientovat především na analýzu odborné literatury (primární a sekundární). Studentka se bude v průběhu příprav a vypracování řídit metodickými a organizačními pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem je zkoumát gendervou problematiku stereotypního vnímání muže a ženy v lidském jednání a v určitých sociálních institucích. Konkrétně se studentka bude soustředit na vypracování srovnání zacházení s chlapci a děvčaty na základní škole. Z tohoto důvodu objasní koncept genderové diferenciace v prostředí základní školy. Hlavním cílem je analyzovat rozdílnost zacházení v této sociální a institucionální praxi. Z metodologického hlediska se bude práce studentky orientovat především na analýzu odborné literatury (primární a sekundární). Studentka se bude v průběhu příprav a vypracování řídit metodickými a organizačními pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
BURIÁNEK, Jiří. Sociologie. 1. vyd. Praha: FORTUNA, 2003. 978-80-7373-028-4.
JANOŠOVÁ, Pavlína. Dívčí a chlapecká identita: Úskalí vývoje. 1. vyd. Praha: GradaPublishing, a.s., 2008. 978-80-247-2284-9.
KARSTEN, Hartmut. Ženy - muži: Genderové role, jejich původ a vývoj. 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2006. 80-7367-145-X.
OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. 1.vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2000. 80-7178-403-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2012. 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
BURIÁNEK, Jiří. Sociologie. 1. vyd. Praha: FORTUNA, 2003. 978-80-7373-028-4.
JANOŠOVÁ, Pavlína. Dívčí a chlapecká identita: Úskalí vývoje. 1. vyd. Praha: GradaPublishing, a.s., 2008. 978-80-247-2284-9.
KARSTEN, Hartmut. Ženy - muži: Genderové role, jejich původ a vývoj. 1. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2006. 80-7367-145-X.
OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. 1.vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2000. 80-7178-403-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: Dětství a dospívání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2012. 978-80-246-2153-1.