Diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním ve výtvarné výchově a propojením výtvarné výchovy s neuměleckými předměty. Teoretická část práce vymezuje dané pojmy a zpracovává dostupnou literaturu k tématu. Praktická část diplomové práce popisuje vytvořený výtvarný projekt, jeho realizaci a reflexi, následně se věnuje dotazníkovému šetření a evaluací jeho výsledků.
Anotace v angličtině
The thesis deals with project education in art lessons and interconnection of art lessons with non-artistic subjects. The theoretical part of the thesis defines the given terms and processes an available thematic literature. The practical part of the thesis describes the created art project, its realization and reflection, then it follows up the questionnaires and evaluation of its results.
Klíčová slova
projektové vyučování, výtvarná výchova, výtvarný projekt, Šluknovský výběžek, metodické listy
Klíčová slova v angličtině
project education, art lesson, art project, Sluknovsky vybezek, metodological sheets
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá projektovým vyučováním ve výtvarné výchově a propojením výtvarné výchovy s neuměleckými předměty. Teoretická část práce vymezuje dané pojmy a zpracovává dostupnou literaturu k tématu. Praktická část diplomové práce popisuje vytvořený výtvarný projekt, jeho realizaci a reflexi, následně se věnuje dotazníkovému šetření a evaluací jeho výsledků.
Anotace v angličtině
The thesis deals with project education in art lessons and interconnection of art lessons with non-artistic subjects. The theoretical part of the thesis defines the given terms and processes an available thematic literature. The practical part of the thesis describes the created art project, its realization and reflection, then it follows up the questionnaires and evaluation of its results.
Klíčová slova
projektové vyučování, výtvarná výchova, výtvarný projekt, Šluknovský výběžek, metodické listy
Klíčová slova v angličtině
project education, art lesson, art project, Sluknovsky vybezek, metodological sheets
Zásady pro vypracování
1) Vytvořit výtvarný projekt pro děti 4. až 5. třídy ZŠ.
2) Projekt zpracovat do souboru metodických listů.
3) Výtvarné aktivity ověřit v praxi, zdokumentovat, zhodnotit (pretest a posttest) a doplnit doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1) Vytvořit výtvarný projekt pro děti 4. až 5. třídy ZŠ.
2) Projekt zpracovat do souboru metodických listů.
3) Výtvarné aktivity ověřit v praxi, zdokumentovat, zhodnotit (pretest a posttest) a doplnit doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ROESELOVÁ, V., 1997. Řady a projekty. 1.vyd. Praha: Sarah. ISBN 80-902267-2-8.
ROESELOVÁ, V., 1996. Techniky ve výtvarné výchově. 1. vyd. Praha: Sarah. ISBN 809022671X.
COUFALOVÁ, J., 2006. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy. 1. vyd. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-958-0.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K., 2010. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
ROESELOVÁ, V., 1997. Řady a projekty. 1.vyd. Praha: Sarah. ISBN 80-902267-2-8.
ROESELOVÁ, V., 1996. Techniky ve výtvarné výchově. 1. vyd. Praha: Sarah. ISBN 809022671X.
COUFALOVÁ, J., 2006. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy. 1. vyd. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-958-0.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K., 2010. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.