Informace o kvalifikační práci Rozvoj kognitivních funkcí žáků základní školy prostřednictvím intervence Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina
Diplomová práce s názvem "Rozvoj kognitivních funkcí žáků základní školy prostřednictvím intervence Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina" se v úvodní části zabývá fenoménem školního neúspěchu. Dále shrnuje základní informace o Feuersteinově díle - teorie Strukturální kognitivní modifikovatelnost a Zkušenost zprostředkovaného učení, Feuersteinovo pojetí deficitních kognitivních funkcí a popis intervenčního programu Instrumentální obohacování. Výzkum diplomové práce se zaměřuje na možnosti využití Feuersteinovy metody Instrumentálního obohacování ve školním prostředí.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis "Development of primary school students´ cognitive functions through the intervention of Reuven Feuerstein Instrumental Enrichment" deals with phenomenon of school failure. Then it summarizes basic information about Feuerstein´s work - theory of Structural Cognitive Modifiability and Mediated Learning Experience, Feuerstein's conception of deficient cognitive functions and description of the intervention programme Instrumental Enrichment. The research of the Diploma thesis focuses on the possibility of using Feuerstein's method of Instrumental enrichment in the school environment.
Klíčová slova
Feuersteinův program Instrumentálního obohacování, strukturální kognitivní modifikovatelnost, zkušenost zprostředkovaného učení, deficitní kognitivní funkce, kognitivní mapa, dynamické vyšetření učebního potenciálu, intervence, rozvoj kognitivních funkcí
Diplomová práce s názvem "Rozvoj kognitivních funkcí žáků základní školy prostřednictvím intervence Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina" se v úvodní části zabývá fenoménem školního neúspěchu. Dále shrnuje základní informace o Feuersteinově díle - teorie Strukturální kognitivní modifikovatelnost a Zkušenost zprostředkovaného učení, Feuersteinovo pojetí deficitních kognitivních funkcí a popis intervenčního programu Instrumentální obohacování. Výzkum diplomové práce se zaměřuje na možnosti využití Feuersteinovy metody Instrumentálního obohacování ve školním prostředí.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis "Development of primary school students´ cognitive functions through the intervention of Reuven Feuerstein Instrumental Enrichment" deals with phenomenon of school failure. Then it summarizes basic information about Feuerstein´s work - theory of Structural Cognitive Modifiability and Mediated Learning Experience, Feuerstein's conception of deficient cognitive functions and description of the intervention programme Instrumental Enrichment. The research of the Diploma thesis focuses on the possibility of using Feuerstein's method of Instrumental enrichment in the school environment.
Klíčová slova
Feuersteinův program Instrumentálního obohacování, strukturální kognitivní modifikovatelnost, zkušenost zprostředkovaného učení, deficitní kognitivní funkce, kognitivní mapa, dynamické vyšetření učebního potenciálu, intervence, rozvoj kognitivních funkcí
Cíl diplomové práce: Popsat metodu Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina, zmapovat možnosti využití teorie zprostředkovaného učení ve školním prostředí u žáků se specifickými poruchami učení a chování.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Pozorování, dotazník.
Při zpracování diplomové práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Popsat metodu Instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina, zmapovat možnosti využití teorie zprostředkovaného učení ve školním prostředí u žáků se specifickými poruchami učení a chování.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Pozorování, dotazník.
Při zpracování diplomové práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
FEUERSTEIN, R., FEUERSTEIN, R. S., FALIK, J., RAND, Y., 2006. Creating and enhancing cognitive modifiability: the Feuerstein instrumental enrichment program. Rev. and expanded ed. Jerusalem: ICELP Press. ISBN 96-573-8700-0.
FEUERSTEIN, R., RAND, Y., FEUERSTEIN, R., 2006. You Love Me!!... Don't Accept Me As I Am: Helping the Low Functioning Person Excel. Jerusalem: ICELP Press. ISBN 965-7387-01-9.
FEUERSTEIN, R., HOFFMAN, M. B., 1995. Teacher's Guide to Organization of the Dots. Palatine, III.: IRI/Skylight Pub. ISBN 09-329-3587-7.
MÁLKOVÁ, G., 2009. Zprostředkované učení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-585.
MÁLKOVÁ, G., 2008. Umění zprostředkovaného učení. 1. vyd. Praha: Togga. ISBN 978-808-7258-026.
Seznam doporučené literatury
FEUERSTEIN, R., FEUERSTEIN, R. S., FALIK, J., RAND, Y., 2006. Creating and enhancing cognitive modifiability: the Feuerstein instrumental enrichment program. Rev. and expanded ed. Jerusalem: ICELP Press. ISBN 96-573-8700-0.
FEUERSTEIN, R., RAND, Y., FEUERSTEIN, R., 2006. You Love Me!!... Don't Accept Me As I Am: Helping the Low Functioning Person Excel. Jerusalem: ICELP Press. ISBN 965-7387-01-9.
FEUERSTEIN, R., HOFFMAN, M. B., 1995. Teacher's Guide to Organization of the Dots. Palatine, III.: IRI/Skylight Pub. ISBN 09-329-3587-7.
MÁLKOVÁ, G., 2009. Zprostředkované učení. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-585.
MÁLKOVÁ, G., 2008. Umění zprostředkovaného učení. 1. vyd. Praha: Togga. ISBN 978-808-7258-026.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.