Bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití folkloru na poli výchovy. V práci definuji folklor jako takový a jeho projevy v současné kultuře, dále oblast výchovy. V praktické části práce jsem se zaměřila na vytvoření ucelených metodických listů, tak aby je mohl použít i začátečník v oblasti folkloru.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the possibilities of using folklore in the field of education. In my work I define the folklore as such and its manifestations in contemporary culture, as well as the field of education. In the practical part of my thesis I focused on the creation of comprehensive methodological sheets, so that a beginner in the field of folklore could use it.
Klíčová slova
folklor, Podještědí, tanec, výchova, volný čas
Klíčová slova v angličtině
folklore, Podještědí, dance, education, leisure
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití folkloru na poli výchovy. V práci definuji folklor jako takový a jeho projevy v současné kultuře, dále oblast výchovy. V praktické části práce jsem se zaměřila na vytvoření ucelených metodických listů, tak aby je mohl použít i začátečník v oblasti folkloru.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the possibilities of using folklore in the field of education. In my work I define the folklore as such and its manifestations in contemporary culture, as well as the field of education. In the practical part of my thesis I focused on the creation of comprehensive methodological sheets, so that a beginner in the field of folklore could use it.
Klíčová slova
folklor, Podještědí, tanec, výchova, volný čas
Klíčová slova v angličtině
folklore, Podještědí, dance, education, leisure
Zásady pro vypracování
Cíle:
Objasnit výchovný potenciál folklorní tématiky v zájmové činnosti
Vytvořit metodické listy pro přípravu folklorního pásma
Požadavky:
Orientace a studium literatury k danému oboru.
Dlouhodobá práce se skupinou na nácviku folklorního pásma.
Vyhodnocování a objasňování folklorního potenciálu v rámci daného pásma.
Metody:
Využití metod a technik pohybové výchovy v rámci výuky folklorního pásma. Pozorování, evaluační metody.
Zásady pro vypracování
Cíle:
Objasnit výchovný potenciál folklorní tématiky v zájmové činnosti
Vytvořit metodické listy pro přípravu folklorního pásma
Požadavky:
Orientace a studium literatury k danému oboru.
Dlouhodobá práce se skupinou na nácviku folklorního pásma.
Vyhodnocování a objasňování folklorního potenciálu v rámci daného pásma.
Metody:
Využití metod a technik pohybové výchovy v rámci výuky folklorního pásma. Pozorování, evaluační metody.
Seznam doporučené literatury
Krejčí, P., 1963. Pojizerské a podještědské písně a tance 1. vyd., Liberec: Severočeské krajské nakladatelství.
Lössl, J., 2012. Rytmická, pohybová a taneční výchova mladšího žactva: deset lekcí pro začínající pedagogy2. vyd., Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, útvar Artama.
BLAŽÍČKOVÁ, E.,2005. Metodika a didaktika taneční výchovy. 2. vyd. Praha: Konzervatoř Duncan centre,. ISBN 80-7290-166-4.
Opravilová, M., 2015. Podještědská lidová svatba, aneb, Jak to bylo vo svarbě h Ještědě První vydání., Český Dub: Folklorní soubor Horačky.
Seznam doporučené literatury
Krejčí, P., 1963. Pojizerské a podještědské písně a tance 1. vyd., Liberec: Severočeské krajské nakladatelství.
Lössl, J., 2012. Rytmická, pohybová a taneční výchova mladšího žactva: deset lekcí pro začínající pedagogy2. vyd., Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, útvar Artama.
BLAŽÍČKOVÁ, E.,2005. Metodika a didaktika taneční výchovy. 2. vyd. Praha: Konzervatoř Duncan centre,. ISBN 80-7290-166-4.
Opravilová, M., 2015. Podještědská lidová svatba, aneb, Jak to bylo vo svarbě h Ještědě První vydání., Český Dub: Folklorní soubor Horačky.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.