Diplomová práce se zabývá výukovými kartami pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět ve 3. ročníku základní školy. Cílem diplomové práce je vytvořit a ověřit výukové karty pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět ve 3. ročníku základní školy.
Teoretická část objasňuje především pojmy vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, dítě mladšího školního věku, pomůcky ve vyučování a tabulka Logico Piccolo. Praktická část popisuje tvorbu a následné ověření jednotlivých výukových karet. Ke zjištění výsledků výzkumu byl použit strukturovaný rozhovor pro učitele a anketa pro žáky.
Součástí diplomové práce je přílohový materiál, ve kterém jsou podrobné tabulky s výsledky žáků a učitelů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with educational cards concerning the area of education 'Human and his World' for the 3rd year of primary school. The aim of this diploma thesis is to create and validate the educational cards concerning the area of education 'Human and his World' for the 3rd year of primary school.
The theoretical part mainly clarifies terms like the educational area 'Human and his World', the young school-age child, the school aids and the Logico Piccolo table. The practical part describes production and after-validation of the particular educational cards. A structured interview with teachers and a poll for pupils were used for detecting the results of the research.
As a part of the diploma thesis is an attachment with detailed tables containing the results of teachers and pupils.
Klíčová slova
vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, dítě mladšího školního věku, tabulka Logico Piccolo, výukové karty, strukturovaný rozhovor, anketa
Klíčová slova v angličtině
educational area 'Human and his World', young school-age child, Logico Piccolo table, educational cards, structured interview, poll
Rozsah průvodní práce
94 s., vevázané přílohy 34 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá výukovými kartami pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět ve 3. ročníku základní školy. Cílem diplomové práce je vytvořit a ověřit výukové karty pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět ve 3. ročníku základní školy.
Teoretická část objasňuje především pojmy vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, dítě mladšího školního věku, pomůcky ve vyučování a tabulka Logico Piccolo. Praktická část popisuje tvorbu a následné ověření jednotlivých výukových karet. Ke zjištění výsledků výzkumu byl použit strukturovaný rozhovor pro učitele a anketa pro žáky.
Součástí diplomové práce je přílohový materiál, ve kterém jsou podrobné tabulky s výsledky žáků a učitelů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with educational cards concerning the area of education 'Human and his World' for the 3rd year of primary school. The aim of this diploma thesis is to create and validate the educational cards concerning the area of education 'Human and his World' for the 3rd year of primary school.
The theoretical part mainly clarifies terms like the educational area 'Human and his World', the young school-age child, the school aids and the Logico Piccolo table. The practical part describes production and after-validation of the particular educational cards. A structured interview with teachers and a poll for pupils were used for detecting the results of the research.
As a part of the diploma thesis is an attachment with detailed tables containing the results of teachers and pupils.
Klíčová slova
vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, dítě mladšího školního věku, tabulka Logico Piccolo, výukové karty, strukturovaný rozhovor, anketa
Klíčová slova v angličtině
educational area 'Human and his World', young school-age child, Logico Piccolo table, educational cards, structured interview, poll
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Vytvořit a ověřit výukové karty pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět ve 3. ročníku základní školy.
Metody:
metoda rozhovoru, analýza výsledků samostatné práce žáků
Požadavky:
a) studium odborné literatury
b) komunikace s nakladatelstvím Mutabene
c) tvorba a ověření výukových karet
d) vyhodnocení výsledků
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Vytvořit a ověřit výukové karty pro vzdělávací oblast Člověk a jeho svět ve 3. ročníku základní školy.
Metody:
metoda rozhovoru, analýza výsledků samostatné práce žáků
Požadavky:
a) studium odborné literatury
b) komunikace s nakladatelstvím Mutabene
c) tvorba a ověření výukových karet
d) vyhodnocení výsledků
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1284-9.
SKUTIL, M., 2011. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-778-7.
ŠUSTOVÁ, M. (ed.), 2013. Názorné vyučování a škola: Historický vývoj a současné trendy používání didaktických pomůcek. 1. vyd. Praha: Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského. Historia scholastica. ISBN 978-80-86935-22-5.
ŠTIKOVÁ, V., 2016. Prvouka 3: učebnice pro 3. ročník základní školy. 6. aktual. vyd. Brno: Nová škola, s.r.o. ISBN 978-80-7289-735-3.
JOHNOVÁ, J., ŠULCOVÁ, V., VÁGOVÁ, M., 2009. Objevuji svět. Liberec: Dialog. ISBN 978-80-7424-001-0.
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J., aj., 2016. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1284-9.
SKUTIL, M., 2011. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-778-7.
ŠUSTOVÁ, M. (ed.), 2013. Názorné vyučování a škola: Historický vývoj a současné trendy používání didaktických pomůcek. 1. vyd. Praha: Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského. Historia scholastica. ISBN 978-80-86935-22-5.
ŠTIKOVÁ, V., 2016. Prvouka 3: učebnice pro 3. ročník základní školy. 6. aktual. vyd. Brno: Nová škola, s.r.o. ISBN 978-80-7289-735-3.
JOHNOVÁ, J., ŠULCOVÁ, V., VÁGOVÁ, M., 2009. Objevuji svět. Liberec: Dialog. ISBN 978-80-7424-001-0.
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J., aj., 2016. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT.