Diplomová práce s názvem Rozvoj znalostí a dovedností z českého jazyka prostřednictvím opakovacích aktivit je zaměřena na tvorbu a realizaci opakovacích aktivit z českého jazyka pro druhý ročník základní školy. Opakovací aktivity jsou nově vytvořeny a jsou zasazeny do tématu "včely".
Práce je rozdělena na dva hlavní celky: teoretický a praktický. Teoretická část obsahuje fakta, na která je třeba hledět při vyučování na prvním stupni motivace, vyučovací metody, pojmy "znalost" a "dovednost". Dále teoretická část představuje žáka mladšího školního věku a jeho charakteristiku vzhledem k vyučovacímu procesu. V neposlední řadě se zabývá předmětem "český jazyk".
V praktické části jsou představeny vytvořené aktivity na zvolená vzdělávací témata. Vytvoření aktivit podmiňoval krátký výzkum, který je v této části práce také popsán. V závěru praktické části jsou představeny výsledky, které přineslo ověření aktivit v praxi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis named Skills and Knowledge Development of the Czech language through Refresher Activities is focused on the refresher activities creation and realization in the second grade of an elementary school. The refresher activities are newly created and their topic is "the bees".
The thesis consists of two parts: the first part is theoretical and the second part is practical. The first part deals with the motivation, teaching methods, the concept of knowledge and skills. Then the theoretical part presents the pupils of the younger school age and their characteristics. In the end of the theoretical part the thesis is about the Czech language as the subject taught at Czech schools.
The practical part presents the created activities that practice pre-selected educational topics. A short research is also presented in this part of the thesis. There are the results of the activities realization at school in the end of this diploma thesis.
Klíčová slova
opakovací aktivity, český jazyk, rozvoj znalostí a dovedností, sbírka úloh, dotazník
Klíčová slova v angličtině
refresher activities, Czech language, skills and knowledge development, collection of activities, questionnaire
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Rozvoj znalostí a dovedností z českého jazyka prostřednictvím opakovacích aktivit je zaměřena na tvorbu a realizaci opakovacích aktivit z českého jazyka pro druhý ročník základní školy. Opakovací aktivity jsou nově vytvořeny a jsou zasazeny do tématu "včely".
Práce je rozdělena na dva hlavní celky: teoretický a praktický. Teoretická část obsahuje fakta, na která je třeba hledět při vyučování na prvním stupni motivace, vyučovací metody, pojmy "znalost" a "dovednost". Dále teoretická část představuje žáka mladšího školního věku a jeho charakteristiku vzhledem k vyučovacímu procesu. V neposlední řadě se zabývá předmětem "český jazyk".
V praktické části jsou představeny vytvořené aktivity na zvolená vzdělávací témata. Vytvoření aktivit podmiňoval krátký výzkum, který je v této části práce také popsán. V závěru praktické části jsou představeny výsledky, které přineslo ověření aktivit v praxi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis named Skills and Knowledge Development of the Czech language through Refresher Activities is focused on the refresher activities creation and realization in the second grade of an elementary school. The refresher activities are newly created and their topic is "the bees".
The thesis consists of two parts: the first part is theoretical and the second part is practical. The first part deals with the motivation, teaching methods, the concept of knowledge and skills. Then the theoretical part presents the pupils of the younger school age and their characteristics. In the end of the theoretical part the thesis is about the Czech language as the subject taught at Czech schools.
The practical part presents the created activities that practice pre-selected educational topics. A short research is also presented in this part of the thesis. There are the results of the activities realization at school in the end of this diploma thesis.
Klíčová slova
opakovací aktivity, český jazyk, rozvoj znalostí a dovedností, sbírka úloh, dotazník
Klíčová slova v angličtině
refresher activities, Czech language, skills and knowledge development, collection of activities, questionnaire
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je vytvořit sbírku opakovacích aktivit s metodikou ke konkrétním vzdělávacím tématům z českého jazyka ve 2.ročníku ZŠ. Daná sbírka aktivit bude procvičovat učivo českého jazyka hravou a pro děti přitažlivou formou.
Navrhovaný postup:
1.Nastudování odborné a didaktické literatury k tématu.
2.Pilotní výzkum aktivit.
3.Vytvoření sbírky aktivit a metodické příručky.
4.Ověření vytvořeného materiálu v praxi.
5.Reflexe a úprava materiálu.
6.Stanovení závěrů a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je vytvořit sbírku opakovacích aktivit s metodikou ke konkrétním vzdělávacím tématům z českého jazyka ve 2.ročníku ZŠ. Daná sbírka aktivit bude procvičovat učivo českého jazyka hravou a pro děti přitažlivou formou.
Navrhovaný postup:
1.Nastudování odborné a didaktické literatury k tématu.
2.Pilotní výzkum aktivit.
3.Vytvoření sbírky aktivit a metodické příručky.
4.Ověření vytvořeného materiálu v praxi.
5.Reflexe a úprava materiálu.
6.Stanovení závěrů a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOTEN, T., 2006. Škola? V pohodě!. 1.vyd. Most, Nakladatelství Hněvín
KOTRBA, T., LACINA, L., 2015. Aktivizační metody ve výuce. 3. vyd. Brno, Barrister & Principal
SILBERMAN, M., LAWSON, K., 1997. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. 1.vyd. Praha, Portál
SITNÁ, D., 2013. Metody aktivního vyučování. 2. vyd. Praha, Portál
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 2013.
VÍŠKA, V., 2009. Vybrané aktivizující metody do výuky v hodinách českého jazyka na ZŠ. 1.vyd. Univerzita Hradec Králové, Gaudeamus
Seznam doporučené literatury
KOTEN, T., 2006. Škola? V pohodě!. 1.vyd. Most, Nakladatelství Hněvín
KOTRBA, T., LACINA, L., 2015. Aktivizační metody ve výuce. 3. vyd. Brno, Barrister & Principal
SILBERMAN, M., LAWSON, K., 1997. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. 1.vyd. Praha, Portál
SITNÁ, D., 2013. Metody aktivního vyučování. 2. vyd. Praha, Portál
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 2013.
VÍŠKA, V., 2009. Vybrané aktivizující metody do výuky v hodinách českého jazyka na ZŠ. 1.vyd. Univerzita Hradec Králové, Gaudeamus
Přílohy volně vložené
Sbírka opakovacích aktivit z českého jazyka pro 2. ročník ZŠ v samostatné vazbě