V práci jsou předloženy různé možnosti využití platformy Office 365 zejména pro vzdělávací organizace. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy. Je provedena celková charakteristika produktu Office 365. Text se zabývá metodikou pro začlenění softwaru do organizačního a vyučovacího plánu školy, důraz je kladen na klíčovou roli Office 365 při zavádění distanční výuky v době nouzového stavu. Zajímá se také o následující využití v době běžného fungování školy. Popsány jsou nejčastěji využívané služby a aplikace, včetně licencování a různých možností získání produktů Office 365. Po provedené rešerši práce porovnává Office 365 s jinými cloudovými nástroji včetně desktopové varianty.
Praktická část je věnována analýze potřeb střední školy a na jejím základě jsou vybrány služby a aplikace do organizace a vyučovacího plánu školy. Pro účely implementace je vytvořeno deset metodických listů, které mají ukázat uživatelům nejdůležitější nástroje, nezbytné pro plánovací proces vzdělávací organizace. Na základě dotazníkového šetření je provedena zpětná vazba s ohledem na kvalitativní přínos metodických listů a následně provedena revize.
Anotace v angličtině
The work introduces various possibilities of the platform Office 365 use, especially for educational organisations. In the theoretical part the key expressions are defined. The general characteristic of the Office 365 product is given. The text is focused on methodology for software intergrating into the organisational and educational school plan. The emphasis is given on the key role of the Office 365 in the process of distant lesson introducing during the state of emergency. The attention is also paid to the following use in the normal situation. The most often used services and applications are described, including licencing and different ways how to get Office 365 products. After the recherche, Office 365 is compared with other cloud tools including the desktop version.
The practical part is dedicated to the analysis of secondary school needs. Based on this, the services and applications for the organisation and curriculum are chosen. Ten methodological worksheets are worked out for implementation purposes. They should show users the most importatnt tools which are necessary for scheduling process of the educational organisation. The feedback based on the questionaire survey is made because of the quality benefits of the methodological worksheets and the following revision.
Klíčová slova
Office 365, aplikace a služby Office 365, desktopové aplikace, metodika, licencování, cloud computing, školní organizace, metodický list
Klíčová slova v angličtině
Office 365, applications and services of Office 365, desktop applications, methodology, licensing, cloud computing, school organization, methodological sheet
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V práci jsou předloženy různé možnosti využití platformy Office 365 zejména pro vzdělávací organizace. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy. Je provedena celková charakteristika produktu Office 365. Text se zabývá metodikou pro začlenění softwaru do organizačního a vyučovacího plánu školy, důraz je kladen na klíčovou roli Office 365 při zavádění distanční výuky v době nouzového stavu. Zajímá se také o následující využití v době běžného fungování školy. Popsány jsou nejčastěji využívané služby a aplikace, včetně licencování a různých možností získání produktů Office 365. Po provedené rešerši práce porovnává Office 365 s jinými cloudovými nástroji včetně desktopové varianty.
Praktická část je věnována analýze potřeb střední školy a na jejím základě jsou vybrány služby a aplikace do organizace a vyučovacího plánu školy. Pro účely implementace je vytvořeno deset metodických listů, které mají ukázat uživatelům nejdůležitější nástroje, nezbytné pro plánovací proces vzdělávací organizace. Na základě dotazníkového šetření je provedena zpětná vazba s ohledem na kvalitativní přínos metodických listů a následně provedena revize.
Anotace v angličtině
The work introduces various possibilities of the platform Office 365 use, especially for educational organisations. In the theoretical part the key expressions are defined. The general characteristic of the Office 365 product is given. The text is focused on methodology for software intergrating into the organisational and educational school plan. The emphasis is given on the key role of the Office 365 in the process of distant lesson introducing during the state of emergency. The attention is also paid to the following use in the normal situation. The most often used services and applications are described, including licencing and different ways how to get Office 365 products. After the recherche, Office 365 is compared with other cloud tools including the desktop version.
The practical part is dedicated to the analysis of secondary school needs. Based on this, the services and applications for the organisation and curriculum are chosen. Ten methodological worksheets are worked out for implementation purposes. They should show users the most importatnt tools which are necessary for scheduling process of the educational organisation. The feedback based on the questionaire survey is made because of the quality benefits of the methodological worksheets and the following revision.
Klíčová slova
Office 365, aplikace a služby Office 365, desktopové aplikace, metodika, licencování, cloud computing, školní organizace, metodický list
Klíčová slova v angličtině
Office 365, applications and services of Office 365, desktop applications, methodology, licensing, cloud computing, school organization, methodological sheet
Zásady pro vypracování
Primárním cílem je ukázat možná využití Office 365 ve školním prostředí a navrhnout obecnou metodiku pro začlenění tohoto softwaru do organizační a vyučovací koncepce školy.
1) V první části práce student popíše nástroje Office 365 včetně možnosti licencování a získání produktů Office 365.
2) Student provede rešerši existujících nástrojů. Porovná Office 365 s dalšími cloudovými nástroji a desktopovou variantou MS Office 365. Dále provede rešerši existujících metodik.
3) V praktické části student metodicky popíše využití jednotlivých aplikací a navrhne začlenění do organizační a vyučovací struktury školní organizace. Student vytvoří minimálně deset metodických listů.
4) Student ověří metodické listy v praxi a na základě zpětné vazby provede úpravy.
Zásady pro vypracování
Primárním cílem je ukázat možná využití Office 365 ve školním prostředí a navrhnout obecnou metodiku pro začlenění tohoto softwaru do organizační a vyučovací koncepce školy.
1) V první části práce student popíše nástroje Office 365 včetně možnosti licencování a získání produktů Office 365.
2) Student provede rešerši existujících nástrojů. Porovná Office 365 s dalšími cloudovými nástroji a desktopovou variantou MS Office 365. Dále provede rešerši existujících metodik.
3) V praktické části student metodicky popíše využití jednotlivých aplikací a navrhne začlenění do organizační a vyučovací struktury školní organizace. Student vytvoří minimálně deset metodických listů.
4) Student ověří metodické listy v praxi a na základě zpětné vazby provede úpravy.
Seznam doporučené literatury
MURRAY, Katherine. Microsoft Office 365: Connect and Collaborate Virtually Anywhere, Anytime. Microsoft Press, 2012. ISBN 0735663556.
PECINOVSKÝ, Josef a Rudolf PECINOVSKÝ. Office 2016: Průvodce uživatele. Grada Publishing, a. s., 2016. ISBN 8024756919, 9788024756912.
ŠIMEK, Tomáš. Office 2013: podrobný průvodce: Průvodce uživatele. Grada Publishing, a. s., 2013. ISBN 8024747316, 9788024747316.
Microsoft Office 365 pro vzdělávací organizace: Průvodce zřízením a využitím hostovaných služeb. In www.sws.cz [online]. 2013. Dostupné z: http://www.sws.cz/prod_img/ms/pruvodce_skoly.pdf
Marjorie S. Hunt, Barbara Clemens. Illustrated Microsoft Office 365 & Office 2016: Fundamentals: Cengage Learning, 2016. ISBN 1305878949, 9781305878945.
Seznam doporučené literatury
MURRAY, Katherine. Microsoft Office 365: Connect and Collaborate Virtually Anywhere, Anytime. Microsoft Press, 2012. ISBN 0735663556.
PECINOVSKÝ, Josef a Rudolf PECINOVSKÝ. Office 2016: Průvodce uživatele. Grada Publishing, a. s., 2016. ISBN 8024756919, 9788024756912.
ŠIMEK, Tomáš. Office 2013: podrobný průvodce: Průvodce uživatele. Grada Publishing, a. s., 2013. ISBN 8024747316, 9788024747316.
Microsoft Office 365 pro vzdělávací organizace: Průvodce zřízením a využitím hostovaných služeb. In www.sws.cz [online]. 2013. Dostupné z: http://www.sws.cz/prod_img/ms/pruvodce_skoly.pdf
Marjorie S. Hunt, Barbara Clemens. Illustrated Microsoft Office 365 & Office 2016: Fundamentals: Cengage Learning, 2016. ISBN 1305878949, 9781305878945.