Bakalářská práce se zabývá činnostmi, které při zařazení do běžné výuky výtvarných předmětů přispívají k relaxaci žáků a zároveň podporují dobré klima kolektivu. Teoretická část seznamuje s obecně rozšířenými metodami tvořivého pojetí vzdělávání, věnuje se pojmu artefiletika, arteterapie a další základní terminologii, představuje školní třídu jako proměnlivé prostředí pro rozvoj dospívajících, jehož některé parametry blíže vysvětluje. Cílem praktické části je uvést několik příkladů zpracovaných do podoby metodických listů, které mohou posloužit jako inspirace pro výtvarně zaměřené středoškolské učitele.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with activities that contribute to relaxation of pupils when they are included in ordinary art lessons and at the same time support a good climate of the collective. The theoretical part introduces the general methods of creative concepts of education, it deals with the term artefiletics, artetherapy and other basic terminology. It represents a school class as a changing environment for the development of adolescents, where some of its parameters are explained in detail. The aim of the practical part is to present several examples processed into the form of methodological sheets, which
can serve as inspiration for art-oriented secondary school teachers.
Klíčová slova
artefiletika, vzdělávání, školní třída, arteterapie, výtvarné předměty
Klíčová slova v angličtině
artefiletics, education, classroom, art therapy, art subjects
Rozsah průvodní práce
61 s. (78 636 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá činnostmi, které při zařazení do běžné výuky výtvarných předmětů přispívají k relaxaci žáků a zároveň podporují dobré klima kolektivu. Teoretická část seznamuje s obecně rozšířenými metodami tvořivého pojetí vzdělávání, věnuje se pojmu artefiletika, arteterapie a další základní terminologii, představuje školní třídu jako proměnlivé prostředí pro rozvoj dospívajících, jehož některé parametry blíže vysvětluje. Cílem praktické části je uvést několik příkladů zpracovaných do podoby metodických listů, které mohou posloužit jako inspirace pro výtvarně zaměřené středoškolské učitele.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with activities that contribute to relaxation of pupils when they are included in ordinary art lessons and at the same time support a good climate of the collective. The theoretical part introduces the general methods of creative concepts of education, it deals with the term artefiletics, artetherapy and other basic terminology. It represents a school class as a changing environment for the development of adolescents, where some of its parameters are explained in detail. The aim of the practical part is to present several examples processed into the form of methodological sheets, which
can serve as inspiration for art-oriented secondary school teachers.
Klíčová slova
artefiletika, vzdělávání, školní třída, arteterapie, výtvarné předměty
Klíčová slova v angličtině
artefiletics, education, classroom, art therapy, art subjects
Zásady pro vypracování
Cíle:
- navrhnout relaxační aktivity začlenitelné do výuky výtvarných předmětů
- vytvořit metodické listy s využitím relaxačních aktivit
Požadavky:
- vysvětlit pojem artefiletika
- metodické listy směrovat na cílovou skupinu, tj. minimálně pětičlenná skupina žáků střední školy
Zásady pro vypracování
Cíle:
- navrhnout relaxační aktivity začlenitelné do výuky výtvarných předmětů
- vytvořit metodické listy s využitím relaxačních aktivit
Požadavky:
- vysvětlit pojem artefiletika
- metodické listy směrovat na cílovou skupinu, tj. minimálně pětičlenná skupina žáků střední školy
Seznam doporučené literatury
SLAVÍK, J. Artefiletika, od výrazu k dialogu ve výchově. Praha: Univerzita Karlova, 1997. 200s. ISBN 80-7184-437-3
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění. (teorie a praxe artefiletiky 1. díl) Praha: Univerzita Karlova, 2001. 281s. ISBN 80-7290-066-8
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění. (teorie a praxe artefiletiky 2. díl) Praha: Univerzita Karlova, 2004. 303s. ISBN 80-7290-130-3
KULKA, J. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008. 435s. ISBN 978-80-247-2329-7
EISNER, E. The Arts and the Creative of Mind. New Haven: Yale University Press, 2002. ISBN 0-300-09523-6
Seznam doporučené literatury
SLAVÍK, J. Artefiletika, od výrazu k dialogu ve výchově. Praha: Univerzita Karlova, 1997. 200s. ISBN 80-7184-437-3
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění. (teorie a praxe artefiletiky 1. díl) Praha: Univerzita Karlova, 2001. 281s. ISBN 80-7290-066-8
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění. (teorie a praxe artefiletiky 2. díl) Praha: Univerzita Karlova, 2004. 303s. ISBN 80-7290-130-3
KULKA, J. Psychologie umění. Praha: Grada, 2008. 435s. ISBN 978-80-247-2329-7
EISNER, E. The Arts and the Creative of Mind. New Haven: Yale University Press, 2002. ISBN 0-300-09523-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.