Bakalářská práce se zabývá volnočasovými aktivitami pro intaktní společnost inspirovanými jedinci se zrakovým postižením. Teorie obsahuje definice a základní informace o volném čase a pedagogice volného času, o zrakovém postižení a disciplíně speciální pedagogiky, která se těmito jedinci zabývá. Dále práce popisuje volnočasové aktivity zrakově postižených jedinců, které si účastníci programu v praktické části vyzkouší. Cílem práce je seznámit intaktní společnost se základními informacemi o zrakovém postižení a možnostmi volnočasových aktivit jedinců se zrakovým postižením, které si i oni sami mohou ve svém volném čase vyzkoušet.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with leisure time activities for intact society inspired by people with visual impairment. The theory includes definitions and basic information about free time and leisure time pedagogy, visual impairment, and special pedagogy discipline which deals with these individuals. Furthermore, the thesis describes the leisure activities of the visually impaired individuals, which the participants of the program will try in the practical part. The aim of this work is to introduce an intact company with basic information about visual impairment and possibilities of leisure activities of individuals with visual impairment, which they themselves can try out in their spare time.
Klíčová slova
volný čas, pedagogika volného času, volnočasové aktivity, jedinec se zrakovým postižením
Klíčová slova v angličtině
free time, leisure time pedagogy, leisure time activities, people with visual impairmen
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá volnočasovými aktivitami pro intaktní společnost inspirovanými jedinci se zrakovým postižením. Teorie obsahuje definice a základní informace o volném čase a pedagogice volného času, o zrakovém postižení a disciplíně speciální pedagogiky, která se těmito jedinci zabývá. Dále práce popisuje volnočasové aktivity zrakově postižených jedinců, které si účastníci programu v praktické části vyzkouší. Cílem práce je seznámit intaktní společnost se základními informacemi o zrakovém postižení a možnostmi volnočasových aktivit jedinců se zrakovým postižením, které si i oni sami mohou ve svém volném čase vyzkoušet.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with leisure time activities for intact society inspired by people with visual impairment. The theory includes definitions and basic information about free time and leisure time pedagogy, visual impairment, and special pedagogy discipline which deals with these individuals. Furthermore, the thesis describes the leisure activities of the visually impaired individuals, which the participants of the program will try in the practical part. The aim of this work is to introduce an intact company with basic information about visual impairment and possibilities of leisure activities of individuals with visual impairment, which they themselves can try out in their spare time.
Klíčová slova
volný čas, pedagogika volného času, volnočasové aktivity, jedinec se zrakovým postižením
Klíčová slova v angličtině
free time, leisure time pedagogy, leisure time activities, people with visual impairmen
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit program pro intaktní společnost inspirovaný jedinci se zrakovým postižením
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit program pro intaktní společnost inspirovaný jedinci se zrakovým postižením
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, Dita, Veronika RŮŽIČKOVÁ a Kateřina KROUPOVÁ. Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2517-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
JANEČKA, Zbyněk a Ondřej JEŠINA. Vybrané outdoor aktivity jinak zrakově disponovaných osob v letní přírodě. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1798-1.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.¨
Seznam doporučené literatury
FINKOVÁ, Dita, Veronika RŮŽIČKOVÁ a Kateřina KROUPOVÁ. Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2517-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
JANEČKA, Zbyněk a Ondřej JEŠINA. Vybrané outdoor aktivity jinak zrakově disponovaných osob v letní přírodě. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1798-1.