Bakalářská práce se věnuje porovnání výuky tělesné výchovy v šestých, sedmých a osmých třídách základních škol v Liberci a v Torontu, hlavním městě kanadské provincie Ontario. Teoretická část stručně popisuje organizační formy práce ve školní tělesné výchově a vyučovací metody. V teoretické části je shrnuta charakteristika kurikulárních dokumentů v České republice a v kanadské provincii Ontariu. Praktická část se zabývá detailním záznamem průběhu odpozorovaných vyučovacích jednotek a vyhodnocuje na základě zjištěných skutečností vhodnost využívaných vyučovacích metod výuky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on comparing the teaching of physical education in the sixth, seventh and eighth classes in elementary schools in Liberec and in Toronto, the capital of the Canadian province of Ontario. The theoretical part briefly describes the organisational forms of work in schools' physical education and the teaching methods. In the theoretical part are also summarised characteristics of curricular documents in the Czech Republic and Ontario. The practical part deals with a detailed record of the observed teaching units and evaluates the suitability of the used teaching methods based on established facts.
Klíčová slova
Tělesná výchova, struktura vyučovací jednotky, náplň vyučovací jednotky, metody výuky.
Klíčová slova v angličtině
Physical education, the structure of the teaching unit, the content of a teaching unit, teaching methods.
Rozsah průvodní práce
63s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje porovnání výuky tělesné výchovy v šestých, sedmých a osmých třídách základních škol v Liberci a v Torontu, hlavním městě kanadské provincie Ontario. Teoretická část stručně popisuje organizační formy práce ve školní tělesné výchově a vyučovací metody. V teoretické části je shrnuta charakteristika kurikulárních dokumentů v České republice a v kanadské provincii Ontariu. Praktická část se zabývá detailním záznamem průběhu odpozorovaných vyučovacích jednotek a vyhodnocuje na základě zjištěných skutečností vhodnost využívaných vyučovacích metod výuky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on comparing the teaching of physical education in the sixth, seventh and eighth classes in elementary schools in Liberec and in Toronto, the capital of the Canadian province of Ontario. The theoretical part briefly describes the organisational forms of work in schools' physical education and the teaching methods. In the theoretical part are also summarised characteristics of curricular documents in the Czech Republic and Ontario. The practical part deals with a detailed record of the observed teaching units and evaluates the suitability of the used teaching methods based on established facts.
Klíčová slova
Tělesná výchova, struktura vyučovací jednotky, náplň vyučovací jednotky, metody výuky.
Klíčová slova v angličtině
Physical education, the structure of the teaching unit, the content of a teaching unit, teaching methods.
Zásady pro vypracování
Porovnat kurikulární dokumenty pro výuku TV v ČR a Kanadě na základních školách.
Provést srovnání hodin TV ve vybraných školách v ČR a v Kanadě na základě pozorování průběhu výuky.
Na základě zjištěných skutečností a provedeného pozorování vyhodnotit vhodnost využívaných forem a metod výuky TV.
Zásady pro vypracování
Porovnat kurikulární dokumenty pro výuku TV v ČR a Kanadě na základních školách.
Provést srovnání hodin TV ve vybraných školách v ČR a v Kanadě na základě pozorování průběhu výuky.
Na základě zjištěných skutečností a provedeného pozorování vyhodnotit vhodnost využívaných forem a metod výuky TV.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, H., 2012. Školáci v pohybu: tělesná výchova v praxi. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3733-1.
FIALOVÁ, L., 2010. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1854-8.
HRABINEC, J., et al., 2017. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3625-2.
VILÍMOVÁ, V., 2002. Didaktika tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Paido. ISBN 80-7315-033-6.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, H., 2012. Školáci v pohybu: tělesná výchova v praxi. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3733-1.
FIALOVÁ, L., 2010. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1854-8.
HRABINEC, J., et al., 2017. Tělesná výchova na 2. stupni základní školy. 1. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-3625-2.
VILÍMOVÁ, V., 2002. Didaktika tělesné výchovy. 1. vyd. Brno: Paido. ISBN 80-7315-033-6.