Diplomová práce na téma "Příležitosti mimoškolních aktivit pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami" pojednává o důležitých aspektech volného času dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoreticky se zaměřuje na mimoškolní aktivity, volný čas a na speciální vzdělávací potřeby. Pozornost je také věnována činnostem, které jsou vhodné pro jedince se zdravotním postižením. V empirické části je popsána metodika výzkumného šetření a jsou interpretovány výsledky z kvantitativního výzkumu, který byl prováděn prostřednictvím dotazníkového šetření. Výzkumné šetření bylo vedeno s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, vyjma žáků nadaných, z běžné Základní školy ve Vrchlabí, dále s žáky ze Základní školy zřízené dle § 16 odst. 9 ve Vrchlabí a s žáky ze Základní školy zřízené dle § 16 odst. 9 v Jilemnici.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Opportunity of out-of-school activities for pupils with special educational needs" deals with important aspects of leisure time of children with special educational needs. Theoretical part concentrates on out-of-school activities leisure and special educational needs. It further focuses on activities that are suitable for individuals with disability. Empiric part describes methodology of survey data gathering and interpret outcomes of the survey. The data was gathered through survey filled in by pupils with special educational needs - excluding talented pupils - from Elementary School in Vrchlabí town. Additional data was gathered with pupils from Elementary Schools founded in compliance with Czech legislation (Paragraph 16, article 9) in Jilemnice town and Vrchlabí town
Klíčová slova
Mimoškolní aktivity, volný čas, speciální vzdělávací potřeby, zařízení pro volnočasové aktivity, činnosti pro jedince se zdravotním postižením.
Klíčová slova v angličtině
Out-of-school activities, leisure, special educational needs, institution for leisure activities, activities for disabled.
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma "Příležitosti mimoškolních aktivit pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami" pojednává o důležitých aspektech volného času dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoreticky se zaměřuje na mimoškolní aktivity, volný čas a na speciální vzdělávací potřeby. Pozornost je také věnována činnostem, které jsou vhodné pro jedince se zdravotním postižením. V empirické části je popsána metodika výzkumného šetření a jsou interpretovány výsledky z kvantitativního výzkumu, který byl prováděn prostřednictvím dotazníkového šetření. Výzkumné šetření bylo vedeno s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, vyjma žáků nadaných, z běžné Základní školy ve Vrchlabí, dále s žáky ze Základní školy zřízené dle § 16 odst. 9 ve Vrchlabí a s žáky ze Základní školy zřízené dle § 16 odst. 9 v Jilemnici.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Opportunity of out-of-school activities for pupils with special educational needs" deals with important aspects of leisure time of children with special educational needs. Theoretical part concentrates on out-of-school activities leisure and special educational needs. It further focuses on activities that are suitable for individuals with disability. Empiric part describes methodology of survey data gathering and interpret outcomes of the survey. The data was gathered through survey filled in by pupils with special educational needs - excluding talented pupils - from Elementary School in Vrchlabí town. Additional data was gathered with pupils from Elementary Schools founded in compliance with Czech legislation (Paragraph 16, article 9) in Jilemnice town and Vrchlabí town
Klíčová slova
Mimoškolní aktivity, volný čas, speciální vzdělávací potřeby, zařízení pro volnočasové aktivity, činnosti pro jedince se zdravotním postižením.
Klíčová slova v angličtině
Out-of-school activities, leisure, special educational needs, institution for leisure activities, activities for disabled.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zmapovat mimoškolní aktivity žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazníkové šetření.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zmapovat mimoškolní aktivity žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazníkové šetření.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., aj., 2008. Pedagogické ovlivňování volného času. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, B., 2004. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
OPATŘILOVÁ, D., aj., 2011. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5693-0.
PÁVKOVÁ, J., aj., 2001. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-569-5.
PIPEKOVÁ, J., aj., 2010. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozš. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-198-0.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., aj., 2008. Pedagogické ovlivňování volného času. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, B., 2004. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
OPATŘILOVÁ, D., aj., 2011. Speciálně pedagogická podpora dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími potřebami mimo školu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-5693-0.
PÁVKOVÁ, J., aj., 2001. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-569-5.
PIPEKOVÁ, J., aj., 2010. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3. rozš. vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-198-0.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.