Tato bakalářská práce se zabývá emočním vývojem člověka s atypickým autismem. Atypický autismus náleží mezi poruchy autistického spektra a vyznačuje se především problémy v oblasti komunikace, sociální interakce, představivosti, zájmů, emocionality a vztahů, rodinných i partnerských. Součástí práce je kazuistika, která popisuje dospělého člověka, jehož postižení způsobuje závažné narušení emocionálního vývoje. Záměrem je komplexní popis případu daného člověka, odhalení jeho aktuálních obtíží a možných příčin. Použití případové studie slouží k diagnostické analýze za účelem navržení opatření
k další výchovně vzdělávací strategii, k funkční sociální interakci a přijetí. Psychopedický záměr bakalářské práce spočívá v popisu emočního vývoje u člověka s atypickým autismem, s cílem minimalizace výskytu negativních projevů v oblasti emocionality, prevence a zabránění či zmírnění segregace těchto osob ve společnosti. Smyslem celé práce je spojit teoretická východiska s poznatky z vlastní praxe.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the motional development of a person with atypical autism. Atypical autism belongs to autistic spectrum disorders and is characterized by problems in communication, social interaction, imagination, interests, emotionality and relationships, both family and partner. Part of the bachelor thesis is a case report describing an adult human whose disability causes serious disturbance of emotional development. The intention is a comprehensive description of the person's case, the discovery of his current difficulties and possible causes. The use of a case study is used for diagnostic analysis to suggest measures for further educational strategy, functional social interaction and acceptance. The psychopedical aim of the bachelor thesis is to describe the emotional development of a person with atypical autism in order to minimize the occurrence of emotional manifestations, prevent and prevent or mitigate the segregation of these persons in society. The purpose of the whole thesis is to combine the theoretical background with the knowledge from its own practice.
Klíčová slova
Atypický autismus, emoce, komunikace, sociální interakce, vztahy, rodina.
Tato bakalářská práce se zabývá emočním vývojem člověka s atypickým autismem. Atypický autismus náleží mezi poruchy autistického spektra a vyznačuje se především problémy v oblasti komunikace, sociální interakce, představivosti, zájmů, emocionality a vztahů, rodinných i partnerských. Součástí práce je kazuistika, která popisuje dospělého člověka, jehož postižení způsobuje závažné narušení emocionálního vývoje. Záměrem je komplexní popis případu daného člověka, odhalení jeho aktuálních obtíží a možných příčin. Použití případové studie slouží k diagnostické analýze za účelem navržení opatření
k další výchovně vzdělávací strategii, k funkční sociální interakci a přijetí. Psychopedický záměr bakalářské práce spočívá v popisu emočního vývoje u člověka s atypickým autismem, s cílem minimalizace výskytu negativních projevů v oblasti emocionality, prevence a zabránění či zmírnění segregace těchto osob ve společnosti. Smyslem celé práce je spojit teoretická východiska s poznatky z vlastní praxe.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the motional development of a person with atypical autism. Atypical autism belongs to autistic spectrum disorders and is characterized by problems in communication, social interaction, imagination, interests, emotionality and relationships, both family and partner. Part of the bachelor thesis is a case report describing an adult human whose disability causes serious disturbance of emotional development. The intention is a comprehensive description of the person's case, the discovery of his current difficulties and possible causes. The use of a case study is used for diagnostic analysis to suggest measures for further educational strategy, functional social interaction and acceptance. The psychopedical aim of the bachelor thesis is to describe the emotional development of a person with atypical autism in order to minimize the occurrence of emotional manifestations, prevent and prevent or mitigate the segregation of these persons in society. The purpose of the whole thesis is to combine the theoretical background with the knowledge from its own practice.
Klíčová slova
Atypický autismus, emoce, komunikace, sociální interakce, vztahy, rodina.
Cíl: Zjistit a popsat aspekty emočního vývoje dospělého člověka s atypickým autismem v rámci jeho sociokulturní determinace.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Kazuistika, polostrukturovaný rozhovor.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit a popsat aspekty emočního vývoje dospělého člověka s atypickým autismem v rámci jeho sociokulturní determinace.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Kazuistika, polostrukturovaný rozhovor.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
ČADILOVÁ, V., THOROVÁ, K., 2007. Agrese u lidí s mentální retardací a autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-319-2.
HOWLIN, P., 2005. Autismus u dospělých a dospívajících: Cesta k soběstačnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-041-0.
HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V., 2004. Dětský autismus: přehled současných poznatků. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-813-9.
RICHMAN, S., 2006. Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-102-6.
THOROVÁ, K., 2006. Poruchy autistického spektra. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-091-7.
Seznam doporučené literatury
ČADILOVÁ, V., THOROVÁ, K., 2007. Agrese u lidí s mentální retardací a autismem. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-319-2.
HOWLIN, P., 2005. Autismus u dospělých a dospívajících: Cesta k soběstačnosti. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-041-0.
HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V., 2004. Dětský autismus: přehled současných poznatků. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-813-9.
RICHMAN, S., 2006. Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-102-6.
THOROVÁ, K., 2006. Poruchy autistického spektra. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7367-091-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.