Tématem této bakalářské práce je využití nástrojů Orffova instrumentáře v předškolním vzdělávání. Teoretická část bakalářské práce obsahuje základní charakteristiku Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, hudebního vývoje dítěte, hudební výchovy v mateřských školách, představení osobnosti Carla Orffa, jeho pedagogické a hudební tvorby a Orffova instrumentáře. Obsahem praktické části bakalářské práce je tvorba a realizace dotazníkového šetření určené učitelkám a učitelům mateřských škol. Dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění četnosti a způsobů využívání nástrojů Orffova instrumentáře v mateřských školách.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is use instruments from Orff instrumentary in preschool education. The theoretical part contains basic characteristics of general program of preschool education, child musical evolution, musical education in kindergarten, Carll Orff, his pedagogice and music work and Orff instrumentary. The content of the practical part of the bachelor thesis is creation and realization questionnaire for kindergarten teachers focused on finding out the frequency and the way of using instruments from Orff instrumentary in kindergarten.
Klíčová slova
hudba, mateřská škola, vývoj dítěte, Carl Orff, Orffův instrumentář, Schulwerk, hudební nástroje
Klíčová slova v angličtině
music, kindergarten, child evolution, Carl Orff, Orff instrumentrary, Schulwerk, music instruments
Rozsah průvodní práce
55 s. (92 626 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je využití nástrojů Orffova instrumentáře v předškolním vzdělávání. Teoretická část bakalářské práce obsahuje základní charakteristiku Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, hudebního vývoje dítěte, hudební výchovy v mateřských školách, představení osobnosti Carla Orffa, jeho pedagogické a hudební tvorby a Orffova instrumentáře. Obsahem praktické části bakalářské práce je tvorba a realizace dotazníkového šetření určené učitelkám a učitelům mateřských škol. Dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění četnosti a způsobů využívání nástrojů Orffova instrumentáře v mateřských školách.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is use instruments from Orff instrumentary in preschool education. The theoretical part contains basic characteristics of general program of preschool education, child musical evolution, musical education in kindergarten, Carll Orff, his pedagogice and music work and Orff instrumentary. The content of the practical part of the bachelor thesis is creation and realization questionnaire for kindergarten teachers focused on finding out the frequency and the way of using instruments from Orff instrumentary in kindergarten.
Klíčová slova
hudba, mateřská škola, vývoj dítěte, Carl Orff, Orffův instrumentář, Schulwerk, hudební nástroje
Klíčová slova v angličtině
music, kindergarten, child evolution, Carl Orff, Orff instrumentrary, Schulwerk, music instruments
Zásady pro vypracování
Cíl:
Rozlišit Orffův instrumentář, analýza využítí Orffova instrumentáře v hudebních činnostech v mateřské škole. Osobnost Carla Orffa a jeho vyučovací principy v hudbě.
Použité metody:
dotazníkové šetření
Zásady pro vypracování
Cíl:
Rozlišit Orffův instrumentář, analýza využítí Orffova instrumentáře v hudebních činnostech v mateřské škole. Osobnost Carla Orffa a jeho vyučovací principy v hudbě.
Použité metody:
dotazníkové šetření
Seznam doporučené literatury
HURNÍK, Ilja. EBEN, Petr. 1982. Česká Orffova škola: Začátky. 2. vyd. Praha: Supraphon, 99 s.
LANGMEIER, Josef. KREJČÍŘOVÁ, Dana. 1998. Vývojová psychologie. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 343 s. ISBN 80-716-9195-X.
LIŠKOVÁ, Marie. 2012. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Rabee, ISBN 978-80-87553-65-7.
NOVOTNÁ, Dana. 2008. Principy Orffova Schulwerku minulost a současnost. In: Sborník Česko německé hudební vztahy v minulosti a současnosti. Ústí nad Labem: UJEP.
SEDLÁK, František. 1974. Hudební vývoj dítěte. Praha: Editio Supraphon, s. 172.
ZEZULA, Jiří. 1987. Hudební výchova v mateřské škole. Praha: SPN, 387 s. ISBN 80-04-24939-6.
Seznam doporučené literatury
HURNÍK, Ilja. EBEN, Petr. 1982. Česká Orffova škola: Začátky. 2. vyd. Praha: Supraphon, 99 s.
LANGMEIER, Josef. KREJČÍŘOVÁ, Dana. 1998. Vývojová psychologie. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 343 s. ISBN 80-716-9195-X.
LIŠKOVÁ, Marie. 2012. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Rabee, ISBN 978-80-87553-65-7.
NOVOTNÁ, Dana. 2008. Principy Orffova Schulwerku minulost a současnost. In: Sborník Česko německé hudební vztahy v minulosti a současnosti. Ústí nad Labem: UJEP.
SEDLÁK, František. 1974. Hudební vývoj dítěte. Praha: Editio Supraphon, s. 172.
ZEZULA, Jiří. 1987. Hudební výchova v mateřské škole. Praha: SPN, 387 s. ISBN 80-04-24939-6.