Cílem této diplomové práce bylo vypracování 15 návrhů na badatelskou výuku chemie na základní škole včetně vytvoření metodických listů pro učitele a pracovních listů pro žáky.
Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí důvody, které vedou k nutnosti tvorby takových typů úloh a jejich významu pro žáky základních škol. Dále se teoretická část zabývá vybranými komponentami výchovně vzdělávacího procesu, které podporují důležitost alternativních vyučovacích metod, jako je například badatelsky orientovaná výuka.
V praktické části se nacházejí vybrané úlohy zpracované v metodických listech pro učitele a v odpovídajících pracovních listech pro žáky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis aimed to the creation of fifteen suggestions for inquiry primary school teaching, including the formation of the methodical sheets for teachers and worksheets for students.
The thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part, there are introduced reasons for the essentiality of the formation of mentioned sorts of assignments and their value for primary and secondary school students. Besides other things, the theoretical part deals with the chosen components of the educational process, which supports the importance of alternative teaching methods, such as inquiry teaching.
In the practical part, there are presented chosen assignments. These assignments are compiled in the methodical sheets for teachers and the corresponding worksheets for students.
Klíčová slova
Badatelsky orientovaná výuka, pracovní listy, metodické listy
Klíčová slova v angličtině
Inquiry based learning, worksheets, methodical sheets
Rozsah průvodní práce
98 s. (90 301 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce bylo vypracování 15 návrhů na badatelskou výuku chemie na základní škole včetně vytvoření metodických listů pro učitele a pracovních listů pro žáky.
Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část uvádí důvody, které vedou k nutnosti tvorby takových typů úloh a jejich významu pro žáky základních škol. Dále se teoretická část zabývá vybranými komponentami výchovně vzdělávacího procesu, které podporují důležitost alternativních vyučovacích metod, jako je například badatelsky orientovaná výuka.
V praktické části se nacházejí vybrané úlohy zpracované v metodických listech pro učitele a v odpovídajících pracovních listech pro žáky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis aimed to the creation of fifteen suggestions for inquiry primary school teaching, including the formation of the methodical sheets for teachers and worksheets for students.
The thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part, there are introduced reasons for the essentiality of the formation of mentioned sorts of assignments and their value for primary and secondary school students. Besides other things, the theoretical part deals with the chosen components of the educational process, which supports the importance of alternative teaching methods, such as inquiry teaching.
In the practical part, there are presented chosen assignments. These assignments are compiled in the methodical sheets for teachers and the corresponding worksheets for students.
Klíčová slova
Badatelsky orientovaná výuka, pracovní listy, metodické listy
Klíčová slova v angličtině
Inquiry based learning, worksheets, methodical sheets
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vypracování 15 návrhů na badatelskou výuku včetně metodiky pro učitele a pracovních listů pro žáky.
Ověření na vzorku žáků.
Úprava námětů dle ověření.
Získání zpětné vazby diskusí s žáky.
Zásady pro vypracování
Rešerše literatury.
Vypracování 15 návrhů na badatelskou výuku včetně metodiky pro učitele a pracovních listů pro žáky.
Ověření na vzorku žáků.
Úprava námětů dle ověření.
Získání zpětné vazby diskusí s žáky.
Seznam doporučené literatury
BERRY, Matthew a HODGSON, Chris (Eds.). Adventure education: an introduction. 1st pub. London: Routledge, 2011. viii, 264 s. ISBN 978-0-415-57183-8.
CLARK, Margaret M. Understanding research in early education: the relevance for the future of lessons from the past. Third edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 9781315206653.
DOORMAN, Michiel, Vincent JONKER a Monica WIJERS, SUK, Jan, Martin BÍLEK a Veronika MACHKOVÁ (Ed.). Matematika a přírodní vědy pro život: badatelsky orientovaná výuka a svět práce: čtyři roky evropské spolupráce v rámci projektu MaSciL. Hradec Králové: Gaudeamus, 2016. ISBN 978-80-7435-662-9.
DOSTÁL, Jiří. Badatelsky orientovaná výuka: pojetí, podstata, význam a přínosy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4393-5.
FALTÝN, Jaroslav. Proč nás nezajímají přírodní vědy a proč je nám tak cizí kariéra vědce? Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol. Kladno: AISIS (sdružení), 2011, 17(8), 4-6. ISSN 1211-6858.
Seznam doporučené literatury
BERRY, Matthew a HODGSON, Chris (Eds.). Adventure education: an introduction. 1st pub. London: Routledge, 2011. viii, 264 s. ISBN 978-0-415-57183-8.
CLARK, Margaret M. Understanding research in early education: the relevance for the future of lessons from the past. Third edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 9781315206653.
DOORMAN, Michiel, Vincent JONKER a Monica WIJERS, SUK, Jan, Martin BÍLEK a Veronika MACHKOVÁ (Ed.). Matematika a přírodní vědy pro život: badatelsky orientovaná výuka a svět práce: čtyři roky evropské spolupráce v rámci projektu MaSciL. Hradec Králové: Gaudeamus, 2016. ISBN 978-80-7435-662-9.
DOSTÁL, Jiří. Badatelsky orientovaná výuka: pojetí, podstata, význam a přínosy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4393-5.
FALTÝN, Jaroslav. Proč nás nezajímají přírodní vědy a proč je nám tak cizí kariéra vědce? Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol. Kladno: AISIS (sdružení), 2011, 17(8), 4-6. ISSN 1211-6858.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.