Cílem diplomové práce je navrhnout konkrétní možnosti využití dubu letního
v okolí Kostelní Lhoty ve výchovně vzdělávacím procesu žáků 1. stupně základních škol
s motivačním využitím badatelsky orientované výuky. Východiskem byl současný platný
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, který v několika oblastech
zaměřuje pozornost na tento tematický okruh. Dále snaha využít regionální přírodní
prostředí s dubem letním lužní les v nedalekých Poděbradech a zvýšení zájmu o přírodní
vzdělávání formou badatelsky orientované výuky. Hlavní pasáž praktické části
diplomové práce se zabývá sestavením a ověřením materiálů pro badatelsky orientované
aktivity. V následující etapě práce byly formou diskuze zjišťovány názory a výstupy dětí
z realizace projektu. Závěrem došlo k vyhodnocení informací a navržení dalších
návazných činností a her propojených s tématem.
Anotace v angličtině
The theme of this diploma thesis is to propose specific possibilities of using
summer oak tree in the vicinity of Kostelní Lhota in the educational proces of pupils
at primary school with motivational use of inquiry - based education. The starting point
was the current valid Educational Programe of Basic Education which focuses attention
on this topic in several areas. Furthermore, the effort to use the regional natural
environment with summer oak tree in floodplain forest in Poděbrady and icrease interest
in nature education with inquiry - based education. The main passage of the thesis deals
with the compilation and verification of materials for the inquiry-based activities. In the
next stage of the work, the opinions and outputs of the children from the projekt
implementation were ascertained in the form of discussion. Finally, the informations were
evaluated and other follow - up activities and games related to the topic were proposed.
Klíčová slova
dub letní ve výuce, ekosystém lužního lesa, badatelsky orientovaná výuka
Klíčová slova v angličtině
summer oak tree in educational proces, ecosystem of floodplain forest,
inquiry - based education
Rozsah průvodní práce
88 s.(103 096 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je navrhnout konkrétní možnosti využití dubu letního
v okolí Kostelní Lhoty ve výchovně vzdělávacím procesu žáků 1. stupně základních škol
s motivačním využitím badatelsky orientované výuky. Východiskem byl současný platný
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, který v několika oblastech
zaměřuje pozornost na tento tematický okruh. Dále snaha využít regionální přírodní
prostředí s dubem letním lužní les v nedalekých Poděbradech a zvýšení zájmu o přírodní
vzdělávání formou badatelsky orientované výuky. Hlavní pasáž praktické části
diplomové práce se zabývá sestavením a ověřením materiálů pro badatelsky orientované
aktivity. V následující etapě práce byly formou diskuze zjišťovány názory a výstupy dětí
z realizace projektu. Závěrem došlo k vyhodnocení informací a navržení dalších
návazných činností a her propojených s tématem.
Anotace v angličtině
The theme of this diploma thesis is to propose specific possibilities of using
summer oak tree in the vicinity of Kostelní Lhota in the educational proces of pupils
at primary school with motivational use of inquiry - based education. The starting point
was the current valid Educational Programe of Basic Education which focuses attention
on this topic in several areas. Furthermore, the effort to use the regional natural
environment with summer oak tree in floodplain forest in Poděbrady and icrease interest
in nature education with inquiry - based education. The main passage of the thesis deals
with the compilation and verification of materials for the inquiry-based activities. In the
next stage of the work, the opinions and outputs of the children from the projekt
implementation were ascertained in the form of discussion. Finally, the informations were
evaluated and other follow - up activities and games related to the topic were proposed.
Klíčová slova
dub letní ve výuce, ekosystém lužního lesa, badatelsky orientovaná výuka
Klíčová slova v angličtině
summer oak tree in educational proces, ecosystem of floodplain forest,
inquiry - based education
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zpracování vzdělávacího projektu "Dub letní" pro výuku prvouky a přírodovědy na 1.stupni ZŠ
Požadavky:
- Literární rešerše, nastudování a využité odborné literatury k tématu
- Vypracování metodiky
- Zpracování vlastního návrhu vzdělávacího projektu
- Ověření vybraných částí projektu v praxi
- Evaluace výsledků praktického ověření a případná modifikace materiálu
- Zpracování finálního textu diplomové práce
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zpracování vzdělávacího projektu "Dub letní" pro výuku prvouky a přírodovědy na 1.stupni ZŠ
Požadavky:
- Literární rešerše, nastudování a využité odborné literatury k tématu
- Vypracování metodiky
- Zpracování vlastního návrhu vzdělávacího projektu
- Ověření vybraných částí projektu v praxi
- Evaluace výsledků praktického ověření a případná modifikace materiálu
- Zpracování finálního textu diplomové práce
Seznam doporučené literatury
ANDĚRA, Miloš. Encyklopedie naší přírody. Slovart, 2017. ISBN 978-80-7529-346-6
HEJNÝ, S. SLAVÍK, B. Květena České republiky. Praha: Academia, 1990. ISBN 80-200-1089-0
HORKÁ, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vdělávání ve škole 21. století. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
CHYTRÝ, Milan a kol. Katalog biotopů ČR. Praha 2010. ISBN 80-86064-55-7
VĚTVIČKA, Václav: Stromy a keře. Praha: Aventinum, 2008. ISBN 80-7151-254-0
Seznam doporučené literatury
ANDĚRA, Miloš. Encyklopedie naší přírody. Slovart, 2017. ISBN 978-80-7529-346-6
HEJNÝ, S. SLAVÍK, B. Květena České republiky. Praha: Academia, 1990. ISBN 80-200-1089-0
HORKÁ, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vdělávání ve škole 21. století. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
CHYTRÝ, Milan a kol. Katalog biotopů ČR. Praha 2010. ISBN 80-86064-55-7
VĚTVIČKA, Václav: Stromy a keře. Praha: Aventinum, 2008. ISBN 80-7151-254-0