Diplomová práce se zaměřuje na audiovizuální a textové zpracování didaktických her v českém jazyce. Jedná se především o hry do 4. ročníku základní školy, které jsou v souladu s učebnicí a ŠVP. Výstupem práce je 8 instruktážních videí, která jsou natáčena s žáky 4. ročníku základní školy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on audiovisual and textual processing of didactic games in the Czech language. These are mainly games up to the 4th year of primary school, which are in accordance with the textbook and SEP. The output of the work is 8 instructional videos, which are shot with pupils of the 4th year of primary school.
Klíčová slova
Video, didaktická hra, hra, žák.
Klíčová slova v angličtině
Video, didactic game, game, disciple.
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na audiovizuální a textové zpracování didaktických her v českém jazyce. Jedná se především o hry do 4. ročníku základní školy, které jsou v souladu s učebnicí a ŠVP. Výstupem práce je 8 instruktážních videí, která jsou natáčena s žáky 4. ročníku základní školy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on audiovisual and textual processing of didactic games in the Czech language. These are mainly games up to the 4th year of primary school, which are in accordance with the textbook and SEP. The output of the work is 8 instructional videos, which are shot with pupils of the 4th year of primary school.
Klíčová slova
Video, didaktická hra, hra, žák.
Klíčová slova v angličtině
Video, didactic game, game, disciple.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvořit nástroj pro urychlení a zjednodušení realizace didaktických her, inspirovaných mj. publikací Koten, J.: Škola? V pohodě!, pro vyvození a procvičování učiva českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Výstupem budou audiovizualizované soubory didaktických her, určené pro práci ve vyučovacích hodinách českého jazyka i dalších oborů pro žáky i pedagogy.
- Studium odborné literatury
- Zvolení her a metod k audiovizualizaci
- Realizace v praxi s audiovizualizací
- Stanovení závěrů a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je vytvořit nástroj pro urychlení a zjednodušení realizace didaktických her, inspirovaných mj. publikací Koten, J.: Škola? V pohodě!, pro vyvození a procvičování učiva českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Výstupem budou audiovizualizované soubory didaktických her, určené pro práci ve vyučovacích hodinách českého jazyka i dalších oborů pro žáky i pedagogy.
- Studium odborné literatury
- Zvolení her a metod k audiovizualizaci
- Realizace v praxi s audiovizualizací
- Stanovení závěrů a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
FINK, Eugen a Miroslav PETŘÍČEK. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993, 268 s. Orientace. ISBN 80-202-0410-5
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka učitele. Vyd. 4. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2014, 383 s. ISBN 978-80-262-0741-2
KAMIŠ, Karel a Marie HANZOVÁ. Didaktika českého jazyka a literatury. Vydání I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2016, 340 s. ISBN 978-80-7452-124-9.
KOTEN, Tomáš. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Most: Hněvín, 2006, 285 s. ISBN 80-86654-18-4
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Vyd. 5. Praha: Portál, 2010, 143 s. ISBN 978-80-7367-798-5.
Seznam doporučené literatury
FINK, Eugen a Miroslav PETŘÍČEK. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993, 268 s. Orientace. ISBN 80-202-0410-5
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka učitele. Vyd. 4. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2014, 383 s. ISBN 978-80-262-0741-2
KAMIŠ, Karel a Marie HANZOVÁ. Didaktika českého jazyka a literatury. Vydání I. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2016, 340 s. ISBN 978-80-7452-124-9.
KOTEN, Tomáš. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí. Most: Hněvín, 2006, 285 s. ISBN 80-86654-18-4
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Vyd. 5. Praha: Portál, 2010, 143 s. ISBN 978-80-7367-798-5.
Přílohy volně vložené
Internetový odkaz na videa her, podpisy rodičů se souhlasem pořízení videa