Tématem bakalářské práce je prostor pro výuku. Teoretická část pojednává v obecné rovině o škole, školním klimatu a aspektech které ho ovlivňují. Dále jsou podrobněji popsány jednotlivé faktory, které mají vliv na kvalitu školní prostředí. Praktická část obsahuje obecná doporučení pro optimalizaci školních prostor. Tato doporučení vzešla z teoretické části, provedeného anketního šetření, rozhovoru s učiteli a studia odborné literatury.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the schooling space. The theoretical part discourses school in general, school climate and aspects that affects it. Then it describes more closely the factors that influence the quality of schooling spaces. The practical part presents general recommendations for optimization of those spaces. These recommendations are based on the theoretical part, proven surveying with questionnaires, interviews with teachers and specialised literature research.
Klíčová slova
architektura škol, prostor pro výuku, faktory prostředí
Klíčová slova v angličtině
school architecture, space for teaching, environmental factors
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je prostor pro výuku. Teoretická část pojednává v obecné rovině o škole, školním klimatu a aspektech které ho ovlivňují. Dále jsou podrobněji popsány jednotlivé faktory, které mají vliv na kvalitu školní prostředí. Praktická část obsahuje obecná doporučení pro optimalizaci školních prostor. Tato doporučení vzešla z teoretické části, provedeného anketního šetření, rozhovoru s učiteli a studia odborné literatury.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the schooling space. The theoretical part discourses school in general, school climate and aspects that affects it. Then it describes more closely the factors that influence the quality of schooling spaces. The practical part presents general recommendations for optimization of those spaces. These recommendations are based on the theoretical part, proven surveying with questionnaires, interviews with teachers and specialised literature research.
Klíčová slova
architektura škol, prostor pro výuku, faktory prostředí
Klíčová slova v angličtině
school architecture, space for teaching, environmental factors
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit obecná doporučení pro optimalizaci prostor pro výuku na středních školách.
Požadavky:
- analýza současných výukových prostor středních škol a jejich posouzení z pohledu
architektonického řešení a uspořádání
- zmapování možných doporučení na optimalizaci těchto prostor
Metody:
- anketní šetření
- studium doporučené literatury
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit obecná doporučení pro optimalizaci prostor pro výuku na středních školách.
Požadavky:
- analýza současných výukových prostor středních škol a jejich posouzení z pohledu
architektonického řešení a uspořádání
- zmapování možných doporučení na optimalizaci těchto prostor
Metody:
- anketní šetření
- studium doporučené literatury
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009, 192 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2816-2.
Architektura dětem: sborník konference konané 13.-14. října 2017, Fakulta architektury ČVUT v Praze. V Praze: Fakulta Architektury ČVUT, 2017. ISBN 978-80-01-06382-8.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha: Portál, 2003, 141 s. ISBN 80-7178-747-7.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009, 192 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-2816-2.
Architektura dětem: sborník konference konané 13.-14. října 2017, Fakulta architektury ČVUT v Praze. V Praze: Fakulta Architektury ČVUT, 2017. ISBN 978-80-01-06382-8.
MACEK, Petr. Adolescence. Vyd. 2., upr. Praha: Portál, 2003, 141 s. ISBN 80-7178-747-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.