Tato práce se zabývá rozvojem kreativity a environmentální výchovy u mladších školních dětí. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. V teoretické části jsou popsány pojmy tvořivost, environmentální výchova, ekologická výchova, dětská přátelství, psychosociální zrání, socializace a dětská hra. V teoretické části práce jsou popsány aktivity, které budou probíhat v lese a v přírodě. Činnosti budou výtvarné, dramatické, pohybové i poznávací.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the development of creativity and environmental education in younger school children. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part defines the concepts of creativity, environmental education, ecological education, children's friendship, psychosocial maturation, socialization and children's play. The second part describes activities, that will be in the forest and in nature. Activities will be art, drama, movement and cognitive.
Klíčová slova
tvořivost, rozvoj kreativity, tvoření, environmentální výchova, lesní tvoření
Tato práce se zabývá rozvojem kreativity a environmentální výchovy u mladších školních dětí. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. V teoretické části jsou popsány pojmy tvořivost, environmentální výchova, ekologická výchova, dětská přátelství, psychosociální zrání, socializace a dětská hra. V teoretické části práce jsou popsány aktivity, které budou probíhat v lese a v přírodě. Činnosti budou výtvarné, dramatické, pohybové i poznávací.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the development of creativity and environmental education in younger school children. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part defines the concepts of creativity, environmental education, ecological education, children's friendship, psychosocial maturation, socialization and children's play. The second part describes activities, that will be in the forest and in nature. Activities will be art, drama, movement and cognitive.
Klíčová slova
tvořivost, rozvoj kreativity, tvoření, environmentální výchova, lesní tvoření
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu Lesní kreativní dílna pro mladší školní děti zaměřeného na rozvoj kreativity a environmentální výchovy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu Lesní kreativní dílna pro mladší školní děti zaměřeného na rozvoj kreativity a environmentální výchovy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Seznam doporučené literatury
ANDRESKOVÁ, J., KUBECOVÁ, M., KUKAČKOVÁ, M., SUCHARDOVÁ, L., ZEMANOVÁ, K., 2018. Rozvíjíme environmentální cítění dětí. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-355-1.
ČINČERA, J., 2007. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-147-8.
EINONOVÁ, D., 2002. Rozvoj tvořivosti. Praha: Fragment. ISBN-80-7200-614-2.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., 2011. Pedagogické ovlivňování volného času. 2. aktual. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0030-7.
NÁDVORNÍKOVÁ, H., 2014. Rozvíjíme vnímání a tvořivost dětí. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-163-2.
Seznam doporučené literatury
ANDRESKOVÁ, J., KUBECOVÁ, M., KUKAČKOVÁ, M., SUCHARDOVÁ, L., ZEMANOVÁ, K., 2018. Rozvíjíme environmentální cítění dětí. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-355-1.
ČINČERA, J., 2007. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-147-8.
EINONOVÁ, D., 2002. Rozvoj tvořivosti. Praha: Fragment. ISBN-80-7200-614-2.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., 2011. Pedagogické ovlivňování volného času. 2. aktual. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0030-7.
NÁDVORNÍKOVÁ, H., 2014. Rozvíjíme vnímání a tvořivost dětí. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-163-2.