Tématem předložené bakalářské práce je využití expresivních terapií při práci s dětmi s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit zda, do jaké míry a jaké formy expresivních terapií se u dané cílové skupiny využívají nejčastěji v rámci hlavního města.V teoretické části práce se pojednává o diagnostice dítěte s mentálním postižením a jeho vývoji, komunikaci a psychoterapeutickém působení. Dále jsou zde vymezeny druhy expresivních terapií, které se využívají v praxi. Na teoretickou část navazuje empirická, která obsahuje dotazníkové šetření s výsledky respondentů a pozorování v organizaci. Průzkum probíhal kvantitativní metodou sběru dat.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the use of expressive therapies in working with children with mental disabilities. The aim of the work is to find out whether, to what extent and what forms of expressive therapy are used in a given target group within the capital. The theoretical part of the thesis deals with the diagnosis of a child with a mental disability and its development, communication and psychotherapeutic effects. Furthermore, the types of expressive therapies that they use in practice. The theoretical part is followed by an empirical, which includes a questionnaire survey with the results of respondents and observations in organizations. The survey was examined with the quantitative method of data collection.
mental disability, child, expression, art therapy, music therapy, theater therapy, drama therapy
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem předložené bakalářské práce je využití expresivních terapií při práci s dětmi s mentálním postižením. Cílem práce je zjistit zda, do jaké míry a jaké formy expresivních terapií se u dané cílové skupiny využívají nejčastěji v rámci hlavního města.V teoretické části práce se pojednává o diagnostice dítěte s mentálním postižením a jeho vývoji, komunikaci a psychoterapeutickém působení. Dále jsou zde vymezeny druhy expresivních terapií, které se využívají v praxi. Na teoretickou část navazuje empirická, která obsahuje dotazníkové šetření s výsledky respondentů a pozorování v organizaci. Průzkum probíhal kvantitativní metodou sběru dat.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is the use of expressive therapies in working with children with mental disabilities. The aim of the work is to find out whether, to what extent and what forms of expressive therapy are used in a given target group within the capital. The theoretical part of the thesis deals with the diagnosis of a child with a mental disability and its development, communication and psychotherapeutic effects. Furthermore, the types of expressive therapies that they use in practice. The theoretical part is followed by an empirical, which includes a questionnaire survey with the results of respondents and observations in organizations. The survey was examined with the quantitative method of data collection.
mental disability, child, expression, art therapy, music therapy, theater therapy, drama therapy
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit, zda, do jaké míry a jaké formy expresivní terapie se používají u dětí s mentálním postižením.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhotovení dat, formulace závěrů.
Metody: Pozorování, dotazník.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit, zda, do jaké míry a jaké formy expresivní terapie se používají u dětí s mentálním postižením.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhotovení dat, formulace závěrů.
Metody: Pozorování, dotazník.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
BENÍČKOVÁ, M., 2011. Muzikoterapie a specifické poruchy učení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3520-7.
DOSEDLOVÁ, J., 2012. Terapie tancem: Role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3711-9.
CHALOUPKOVÁ, S., 2013. Jednání se zájemcem o službu sociální péče od A do Z. Praha: Grada. ISBN 978-80-2474-678-4.
KROUPOVÁ, K., kol., 2016. Slovník speciálně-pedagogické terminologie: Vybrané pojmy. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9344-8.
MULLER, O., kol., 2014. Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada. ISBN 798-80-247-4172-7.
SLOWÍK, J., 2010. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-691-9.
VYMĚTAL, J., kol., 2007. Speciální psychoterapie: 2., přepracované vydání. Praha: Grada.. ISBN 978-80-247-6997-4.
Seznam doporučené literatury
BENÍČKOVÁ, M., 2011. Muzikoterapie a specifické poruchy učení. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3520-7.
DOSEDLOVÁ, J., 2012. Terapie tancem: Role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3711-9.
CHALOUPKOVÁ, S., 2013. Jednání se zájemcem o službu sociální péče od A do Z. Praha: Grada. ISBN 978-80-2474-678-4.
KROUPOVÁ, K., kol., 2016. Slovník speciálně-pedagogické terminologie: Vybrané pojmy. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9344-8.
MULLER, O., kol., 2014. Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada. ISBN 798-80-247-4172-7.
SLOWÍK, J., 2010. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-691-9.
VYMĚTAL, J., kol., 2007. Speciální psychoterapie: 2., přepracované vydání. Praha: Grada.. ISBN 978-80-247-6997-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.