Bakalářská práce pojednává o soužití odlišných příslušníků etnických skupin v prostředí vybraného dětského domova. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů, které se k danému tématu vztahují. První část teoretické části popisuje především situaci ohledně ústavní výchovy v České republice a její dopady na jedince. Součástí teoretické části je také charakteristika sociálních skupin. Druhá část teoretické části se věnuje problematice etnických skupin. Empirická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu, který byl proveden prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Průzkumné šetření se snaží identifikovat vztahy mezi dětmi v dětském domově a snahou je také charakterizovat, jak etnickou příslušnost vnímají jedinci v dětském domově, jeho pracovníci, ale také jedinci, kteří dětský domov již opustili.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the coexistence of members of different ethnic groups in children's home. The theoretical part is focused on the explanation of the basic concepts related to the topic. The first part of the theoretical part mainly describes the situation regarding institutional care in the Czech Republic and its impact on individuals. Part of the theoretical part is also the characteristics of social groups. The second part of the theoretical part deals with the issue of ethnic groups. The empirical part is processed by qualitative research, which was carried out through a semi-structured interview. The exploratory survey seeks to identify the relationships between children in a children's home and also tries to characterize how ethnicity is perceived by individuals in the children's home, its workers, but also by individuals who have already left the children's home.
Klíčová slova
Ústavní výchova, dětský domov, soužití, identita, etnické skupiny.
Klíčová slova v angličtině
Institutional care, children's home, coexistence, identity, ethnic group.
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o soužití odlišných příslušníků etnických skupin v prostředí vybraného dětského domova. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů, které se k danému tématu vztahují. První část teoretické části popisuje především situaci ohledně ústavní výchovy v České republice a její dopady na jedince. Součástí teoretické části je také charakteristika sociálních skupin. Druhá část teoretické části se věnuje problematice etnických skupin. Empirická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu, který byl proveden prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Průzkumné šetření se snaží identifikovat vztahy mezi dětmi v dětském domově a snahou je také charakterizovat, jak etnickou příslušnost vnímají jedinci v dětském domově, jeho pracovníci, ale také jedinci, kteří dětský domov již opustili.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the coexistence of members of different ethnic groups in children's home. The theoretical part is focused on the explanation of the basic concepts related to the topic. The first part of the theoretical part mainly describes the situation regarding institutional care in the Czech Republic and its impact on individuals. Part of the theoretical part is also the characteristics of social groups. The second part of the theoretical part deals with the issue of ethnic groups. The empirical part is processed by qualitative research, which was carried out through a semi-structured interview. The exploratory survey seeks to identify the relationships between children in a children's home and also tries to characterize how ethnicity is perceived by individuals in the children's home, its workers, but also by individuals who have already left the children's home.
Klíčová slova
Ústavní výchova, dětský domov, soužití, identita, etnické skupiny.
Klíčová slova v angličtině
Institutional care, children's home, coexistence, identity, ethnic group.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: V prostředí vybraného dětského domova identifikovat etnickou příslušnost dětí, zjistit a popsat vztahy mezi příslušníky odlišných etnických skupin.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazování.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: V prostředí vybraného dětského domova identifikovat etnickou příslušnost dětí, zjistit a popsat vztahy mezi příslušníky odlišných etnických skupin.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazování.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
BITTNEROVÁ, Dana, MORAVCOVÁ, Mirjam, et al., 2005. Kdo jsem a kam patřím? Identita národnostních menšin a etnických komunit na území České republiky. 1. vyd. Praha: Sofis. ISBN 80-902785-8-2.
KUBÍČKOVÁ, Hana, 2011. Dítě, rodina, instituce, aneb, Jak neztratit budoucnost. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 978-80-7464-017-9.
MACEK, Petr, LACINOVÁ, Lenka, eds., 2012. Vztahy v dospívání. 1. vyd. Brno: Barrister a Principal. ISBN 80-7364-034-1.
MATĚJČEK, Zdeněk, 1994. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-852-8283-6.
MATOUŠEK, Oldřich, 1995. Ústavní péče. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-08-7.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana, ed., 2008. Výchova k toleranci a proti rasismu. 2. aktual. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80 7367-182-2.
Seznam doporučené literatury
BITTNEROVÁ, Dana, MORAVCOVÁ, Mirjam, et al., 2005. Kdo jsem a kam patřím? Identita národnostních menšin a etnických komunit na území České republiky. 1. vyd. Praha: Sofis. ISBN 80-902785-8-2.
KUBÍČKOVÁ, Hana, 2011. Dítě, rodina, instituce, aneb, Jak neztratit budoucnost. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 978-80-7464-017-9.
MACEK, Petr, LACINOVÁ, Lenka, eds., 2012. Vztahy v dospívání. 1. vyd. Brno: Barrister a Principal. ISBN 80-7364-034-1.
MATĚJČEK, Zdeněk, 1994. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-852-8283-6.
MATOUŠEK, Oldřich, 1995. Ústavní péče. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství. ISBN 80-85850-08-7.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana, ed., 2008. Výchova k toleranci a proti rasismu. 2. aktual. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80 7367-182-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.