Bakalářská práce se zabývá edukací dětí s Downovým syndromem, kteří jsou vzdělávání v běžných základních školách a základních školách speciálních. Cílem práce je charakterizovat metody edukace a adaptace při vzdělávání dětí s Downovým syndromem. Teoretická část je rozdělená do tří kapitol. První kapitola se zabývá samotným Downovým syndromem, popisuje jeho charakteristiku a etiologii. Druhá kapitola se zaměřuje na proces vzdělávání ve školách, na základní pojmy použité při edukaci, i na samotné prostředí. Třetí kapitola se pak zabývá pedagogickými metodami, které se používají při edukaci těchto dětí. Praktická část obsahuje výzkum realizovaný v běžných a speciálních základních školách. Obsahuje informace získané pomocí dotazníků a obsahuje také seznam příloh, které slouží jako ukázka výzkumného šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focuses on education of children with Down Syndrome who are taught in primary schools and special primary schools. The aim of the work thesis is to characterize methods of education and adaptation in the education of children with Down Syndrome. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter deals with Down syndrome itself, describing its characteristics and etiology. The second chapter focuses on the educational process in schools, on the basic concepts used in education, and on the environment itself. The third chapter deals with the pedagogical methods used to educate these children. The practical part contains research carried out in common and special primary schools. It contains information obtained by means of questionnaires and also contains a list of annexes which serve as an example of a research investigation.
Down syndrome, education, adaptation, pedagogical methods, supportive measures
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá edukací dětí s Downovým syndromem, kteří jsou vzdělávání v běžných základních školách a základních školách speciálních. Cílem práce je charakterizovat metody edukace a adaptace při vzdělávání dětí s Downovým syndromem. Teoretická část je rozdělená do tří kapitol. První kapitola se zabývá samotným Downovým syndromem, popisuje jeho charakteristiku a etiologii. Druhá kapitola se zaměřuje na proces vzdělávání ve školách, na základní pojmy použité při edukaci, i na samotné prostředí. Třetí kapitola se pak zabývá pedagogickými metodami, které se používají při edukaci těchto dětí. Praktická část obsahuje výzkum realizovaný v běžných a speciálních základních školách. Obsahuje informace získané pomocí dotazníků a obsahuje také seznam příloh, které slouží jako ukázka výzkumného šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focuses on education of children with Down Syndrome who are taught in primary schools and special primary schools. The aim of the work thesis is to characterize methods of education and adaptation in the education of children with Down Syndrome. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter deals with Down syndrome itself, describing its characteristics and etiology. The second chapter focuses on the educational process in schools, on the basic concepts used in education, and on the environment itself. The third chapter deals with the pedagogical methods used to educate these children. The practical part contains research carried out in common and special primary schools. It contains information obtained by means of questionnaires and also contains a list of annexes which serve as an example of a research investigation.
Down syndrome, education, adaptation, pedagogical methods, supportive measures
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Charakterizovat metody edukace a adaptace v procesu vzdělávání dětí s Downovým syndromem na běžné a speciální škole.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Charakterizovat metody edukace a adaptace v procesu vzdělávání dětí s Downovým syndromem na běžné a speciální škole.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, P., a kol., 2015. Vybrané kapitoly z psychopedie a etopedie nejen pro speciální pedagogy. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-423-6.
SELIKOWITZ, M., 2005. Downův syndrom: definice a příčiny, vývoj dítěte, výchova a vzdělávání, dospělost. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-973-9.
ŠVARCOVÁ, I., 1995. Komplexní systém vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s těžším mentálním postižením. 2. vyd. Praha: Septima. ISBN 80-85801-54-X.
ŠVARCOVÁ, I., 2011. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. 4., přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-889-0.
THOROVÁ, K., 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0714-6.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, P., a kol., 2015. Vybrané kapitoly z psychopedie a etopedie nejen pro speciální pedagogy. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-423-6.
SELIKOWITZ, M., 2005. Downův syndrom: definice a příčiny, vývoj dítěte, výchova a vzdělávání, dospělost. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-973-9.
ŠVARCOVÁ, I., 1995. Komplexní systém vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s těžším mentálním postižením. 2. vyd. Praha: Septima. ISBN 80-85801-54-X.
ŠVARCOVÁ, I., 2011. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. 4., přeprac. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-889-0.
THOROVÁ, K., 2015. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0714-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.