Bakalářská práce se zabývá spokojeností mimořádně nadaných žáků ve školním prostředí v běžných základních školách z pohledu konkrétně těchto žáků, vzhledem k současnému inkluzivnímu vzdělávání v České republice, kdy mimořádně nadaní žáci mohou často stát na okraji pozornosti oproti žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je zaměřena na historický vývoj vnímání nadání, na vymezení základních pojmů jako je nadání a mimořádné nadání a především se věnuje problematice mimořádně nadaných žáků ve školním prostředí, včetně legislativy. V praktické části je provedena analýza dotazníkového šetření, která vede k závěru, že navzdory převážně negativním názorům odborníků na spokojenost mimořádně nadaných žáků ve školním prostředí tito žáci ve škole většinou spokojeni jsou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the satisfaction of extraordinarily gifted students in the school environment in ordinary elementary schools from the point of view of these students, due to the current inclusive education in the Czech Republic, when exceptionally gifted pupils often stand at the edge of attention compared to students with special educational needs. The theoretical part focuses on the historical development of the perception of giftedness, on the definition of basic concepts such as giftedness and extraordinary talent and above all it deals with the issue of exceptionally gifted students in the school environment including legislation. In the practical part there is an analysis of the questionnaire, which leads to the conclusion that despite the mostly negative opinions of experts about the satisfaction of exceptionally gifted students in the school environment these students are usually satisfied at school.
Klíčová slova
mimořádné nadání, nadání, školní prostředí, spokojenost, základní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Extraordinarily gifted, talent, school environment, satisfaction, basic educatio
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá spokojeností mimořádně nadaných žáků ve školním prostředí v běžných základních školách z pohledu konkrétně těchto žáků, vzhledem k současnému inkluzivnímu vzdělávání v České republice, kdy mimořádně nadaní žáci mohou často stát na okraji pozornosti oproti žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je zaměřena na historický vývoj vnímání nadání, na vymezení základních pojmů jako je nadání a mimořádné nadání a především se věnuje problematice mimořádně nadaných žáků ve školním prostředí, včetně legislativy. V praktické části je provedena analýza dotazníkového šetření, která vede k závěru, že navzdory převážně negativním názorům odborníků na spokojenost mimořádně nadaných žáků ve školním prostředí tito žáci ve škole většinou spokojeni jsou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the satisfaction of extraordinarily gifted students in the school environment in ordinary elementary schools from the point of view of these students, due to the current inclusive education in the Czech Republic, when exceptionally gifted pupils often stand at the edge of attention compared to students with special educational needs. The theoretical part focuses on the historical development of the perception of giftedness, on the definition of basic concepts such as giftedness and extraordinary talent and above all it deals with the issue of exceptionally gifted students in the school environment including legislation. In the practical part there is an analysis of the questionnaire, which leads to the conclusion that despite the mostly negative opinions of experts about the satisfaction of exceptionally gifted students in the school environment these students are usually satisfied at school.
Klíčová slova
mimořádné nadání, nadání, školní prostředí, spokojenost, základní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Extraordinarily gifted, talent, school environment, satisfaction, basic educatio
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaká je spokojenost žáků mimořádně nadaných ve školním prostředí v běžných základních školách.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, kazuistika.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Zjistit, jaká je spokojenost žáků mimořádně nadaných ve školním prostředí v běžných základních školách.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník, kazuistika.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
DOČKAL, V., 2005. Zaměřeno na talenty, aneb, Nadání má každý. 1. vyd. Praha: Lidové noviny. ISBN 80-7106-840-3.
FOŘTÍK V., FOŘTÍKOVÁ J., 2015. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0969-0.
LANDAU, E., 2007. Odvaha k nadání. 1. vyd. Praha: Akropolis. ISBN 978-80-86903-48-4.
STEHLÍKOVÁ, M., 2018. Nadané dítě: Jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0512-0.
STEHLÍKOVÁ, M., 2016. Život s vysokou inteligencí: Průvodce pro nadané dospělé a nadané děti. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0101-6.
Seznam doporučené literatury
DOČKAL, V., 2005. Zaměřeno na talenty, aneb, Nadání má každý. 1. vyd. Praha: Lidové noviny. ISBN 80-7106-840-3.
FOŘTÍK V., FOŘTÍKOVÁ J., 2015. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0969-0.
LANDAU, E., 2007. Odvaha k nadání. 1. vyd. Praha: Akropolis. ISBN 978-80-86903-48-4.
STEHLÍKOVÁ, M., 2018. Nadané dítě: Jak mu pomoci ke štěstí a úspěchu. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0512-0.
STEHLÍKOVÁ, M., 2016. Život s vysokou inteligencí: Průvodce pro nadané dospělé a nadané děti. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0101-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.