Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků s poruchami chování a učení ve středisku výchovné péče Čáp v Liberci. V teoretické části je představeno základní dělení poruch chování a učení a inkluzivní pedagogika. V praktické části je prostřednictvím pozorování a kazuistik vybraných žáků školy střediska popsána vzdělávací činnost ve středisku do nástupu žáka do školy střediska až po odchod, návrat do domácího prostředí a kmenové školy. Cílem práce je představení výuky vedené pedagogem a asistentem pedagoga ve středisku výchovné péče a srovnání s výukou žáků se specifickými potřebami v běžné škole.
Anotace v angličtině
The Bachelor´s thesis deals with the education of the pupils and students with learning or behavioural developmental disorders in The Educational Care Centre Stork in Liberec.
In the theoretical part there has been introduced the basic division of the behavioural and learning developmental disorders and the inclusive pedagogy.
In the practical part there is described the educational process in the form of the observation and the casuistry of the chosen pupils and students presented by The Educational Care Centre from their beginning at school in The Centre, its behaviour, till the leaving home to the family home and to the home school.
The aim of the thesis is to bring out the schooling guided by the teacher and the teacher´s assistant in the educational care centre in a comparison with the schooling of the pupils and students with special educational needs at a common school.
behaviour disorder, inclusion, learning disorder, the educational care centre, a teacher´s assistant, motivation.
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků s poruchami chování a učení ve středisku výchovné péče Čáp v Liberci. V teoretické části je představeno základní dělení poruch chování a učení a inkluzivní pedagogika. V praktické části je prostřednictvím pozorování a kazuistik vybraných žáků školy střediska popsána vzdělávací činnost ve středisku do nástupu žáka do školy střediska až po odchod, návrat do domácího prostředí a kmenové školy. Cílem práce je představení výuky vedené pedagogem a asistentem pedagoga ve středisku výchovné péče a srovnání s výukou žáků se specifickými potřebami v běžné škole.
Anotace v angličtině
The Bachelor´s thesis deals with the education of the pupils and students with learning or behavioural developmental disorders in The Educational Care Centre Stork in Liberec.
In the theoretical part there has been introduced the basic division of the behavioural and learning developmental disorders and the inclusive pedagogy.
In the practical part there is described the educational process in the form of the observation and the casuistry of the chosen pupils and students presented by The Educational Care Centre from their beginning at school in The Centre, its behaviour, till the leaving home to the family home and to the home school.
The aim of the thesis is to bring out the schooling guided by the teacher and the teacher´s assistant in the educational care centre in a comparison with the schooling of the pupils and students with special educational needs at a common school.
behaviour disorder, inclusion, learning disorder, the educational care centre, a teacher´s assistant, motivation.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Popsat činnost střediska výchovné péče, zjistit, jaká opatření mohou být využita při edukaci jedinců s poruchami chování.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Případová studie. Pozorování.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Popsat činnost střediska výchovné péče, zjistit, jaká opatření mohou být využita při edukaci jedinců s poruchami chování.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Případová studie. Pozorování.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan, MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka učitele. Vyd. 4. Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0741-2.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, ŽÁČKOVÁ, Hana. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.
LECHTA, Viktor, ed. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
TRAIN, Alan. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4573-6.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan, MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka učitele. Vyd. 4. Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0741-2.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, ŽÁČKOVÁ, Hana. Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2697-7.
LECHTA, Viktor, ed. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
TRAIN, Alan. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0696-5.
VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4573-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.