Diplomová práce se zaměřuje na nadané žáky. Jsou zde shrnuty základní teoretické poznatky o nadaných žácích i příklady použité při práci s takovými dětmi. K jednotlivým uvedeným úlohám jsou zde i další příklady, eventuálně pracovní listy. Úlohy jsou rozebrány z hlediska motivace i časové a intelektuální náročnosti. Následuje i rozbor obtíží, které se při práci s uvedenými úlohami mohou objevit.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on talented pupils. Basic theoretical knowledge about a talented pupil is summarized there. There are also examples of tasks used while working with such talented children. Other examples for each tasks and worksheets are displayed there, too. The tasks are discussed from the viewpoint of motivation, time and intellectual demand. The following part is the anlysis of difficulties that may appear when working with above mentioned tasks.
Klíčová slova
Nadaní žáci, základní škola, matematika, motivace, představivost, kreativita, zájmový útvar.
Klíčová slova v angličtině
Talented pupils, primary school, mathematics, imagination, creativity, interest unit.
Rozsah průvodní práce
104
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na nadané žáky. Jsou zde shrnuty základní teoretické poznatky o nadaných žácích i příklady použité při práci s takovými dětmi. K jednotlivým uvedeným úlohám jsou zde i další příklady, eventuálně pracovní listy. Úlohy jsou rozebrány z hlediska motivace i časové a intelektuální náročnosti. Následuje i rozbor obtíží, které se při práci s uvedenými úlohami mohou objevit.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on talented pupils. Basic theoretical knowledge about a talented pupil is summarized there. There are also examples of tasks used while working with such talented children. Other examples for each tasks and worksheets are displayed there, too. The tasks are discussed from the viewpoint of motivation, time and intellectual demand. The following part is the anlysis of difficulties that may appear when working with above mentioned tasks.
Klíčová slova
Nadaní žáci, základní škola, matematika, motivace, představivost, kreativita, zájmový útvar.
Klíčová slova v angličtině
Talented pupils, primary school, mathematics, imagination, creativity, interest unit.
Zásady pro vypracování
Studentka vytvoří soubor úloh z matematiky a případně dalších oborů
určených průměrným, nadprůměrným a nadaným žákům k jejich samostatné
práci. Úlohy poté otestuje na žácích základní školy navštěvujích klub pro takové
žáky a zhodnotí vklad daných úloh k rozvoji žáků. Součástí práce budou i práce žáků.
Zásady pro vypracování
Studentka vytvoří soubor úloh z matematiky a případně dalších oborů
určených průměrným, nadprůměrným a nadaným žákům k jejich samostatné
práci. Úlohy poté otestuje na žácích základní školy navštěvujích klub pro takové
žáky a zhodnotí vklad daných úloh k rozvoji žáků. Součástí práce budou i práce žáků.
Seznam doporučené literatury
Bragdon A., Fellows L., Exercises for the whole brain, Walker a Company, 2004, ISBN: 978-0802777010
Carter P., Russell K., IQ trénink: rychlá a efektivní cvičení pro rozvoj schopností vašeho mozku, Praha: Portál, 2002, ISBN: 80-7234-251-7
Monks F. J., Ypenburg I. H., Nadané dítě, Praha: Grada, 2002, ISBN: 80-247-0445-5
Průcha J., Walterová E., Mareš J., Pedagogický slovník, Praha: Portál, 2008, ISBN: 978-80-7367-8
Mareš J., Pedagogická psychologie, Praha: Portál, 2013, ISBN: 978-80-262-0174-8
Jurášková J., Základy pedagogiky nadaných, Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, ISBN: 80-86856-19-4
Kalhous Z., Školní didaktika, Praha: Portál, 2002, ISBN: 80-7178-253-X
Lechta V., Základy inkluzivní pedagogiky, Praha: Portál, 2010, ISBN: 978-80-7367-679-7
Trna J., Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané, Brno: Padio, 2012, ISBN: 978-80-7315-238-3
Pokorná V., Teorie a náprava poruch učení a chování, Praha: Portál, 2001, ISBN: 80-7178-570-9
www.deti.mensa.cz
www.msmt.cz
www.nadanedeti.cz
www.talentovani.cz
Seznam doporučené literatury
Bragdon A., Fellows L., Exercises for the whole brain, Walker a Company, 2004, ISBN: 978-0802777010
Carter P., Russell K., IQ trénink: rychlá a efektivní cvičení pro rozvoj schopností vašeho mozku, Praha: Portál, 2002, ISBN: 80-7234-251-7
Monks F. J., Ypenburg I. H., Nadané dítě, Praha: Grada, 2002, ISBN: 80-247-0445-5
Průcha J., Walterová E., Mareš J., Pedagogický slovník, Praha: Portál, 2008, ISBN: 978-80-7367-8
Mareš J., Pedagogická psychologie, Praha: Portál, 2013, ISBN: 978-80-262-0174-8
Jurášková J., Základy pedagogiky nadaných, Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2006, ISBN: 80-86856-19-4
Kalhous Z., Školní didaktika, Praha: Portál, 2002, ISBN: 80-7178-253-X
Lechta V., Základy inkluzivní pedagogiky, Praha: Portál, 2010, ISBN: 978-80-7367-679-7
Trna J., Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané, Brno: Padio, 2012, ISBN: 978-80-7315-238-3
Pokorná V., Teorie a náprava poruch učení a chování, Praha: Portál, 2001, ISBN: 80-7178-570-9
www.deti.mensa.cz
www.msmt.cz
www.nadanedeti.cz
www.talentovani.cz