Diplomová práce se zabývá využitím metod a technik muzikofiletiky a muzikoterapie ve volnočasové výchově. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k muzikofiletice a muzikoterapii. Diplomová práce představuje široké možnosti výchovného využití muzikofiletiky při zařazení do volnočasových aktivit a programů i vzdělávacího procesu. Diplomová práce vysvětluje využití muzikofiletiky jako prostředku výchovného i vzdělávacího, rozvíjejícího hodnotové, citové a intelektuální vlastnosti vzdělávaných při zvyšování jejich komunikativních, personálních a sociálních kompetencí.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed at methods and techniques of musicophiletics and music therapy in free time education. In the theory section, basic terms of musicophiletics and music therapy are defined. The thesis introduces a broad range of possibilities of the educational use of musicophiletics as a part of free times activities as well as the process of education. The thesis explains the use of musicophiletics as a means of both academic and non-academic education, developing areas of value, feeling and intellectual capacity whilst also improving communication, personal and social competence.
Klíčová slova
Expresní aktivity, muzikoterapie, muzikofiletika, výchova, pedagogika volného času
Klíčová slova v angličtině
Expressive activities, music therapy, musicophiletics, education, leisure time pedagogy
Rozsah průvodní práce
119 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím metod a technik muzikofiletiky a muzikoterapie ve volnočasové výchově. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k muzikofiletice a muzikoterapii. Diplomová práce představuje široké možnosti výchovného využití muzikofiletiky při zařazení do volnočasových aktivit a programů i vzdělávacího procesu. Diplomová práce vysvětluje využití muzikofiletiky jako prostředku výchovného i vzdělávacího, rozvíjejícího hodnotové, citové a intelektuální vlastnosti vzdělávaných při zvyšování jejich komunikativních, personálních a sociálních kompetencí.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed at methods and techniques of musicophiletics and music therapy in free time education. In the theory section, basic terms of musicophiletics and music therapy are defined. The thesis introduces a broad range of possibilities of the educational use of musicophiletics as a part of free times activities as well as the process of education. The thesis explains the use of musicophiletics as a means of both academic and non-academic education, developing areas of value, feeling and intellectual capacity whilst also improving communication, personal and social competence.
Klíčová slova
Expresní aktivity, muzikoterapie, muzikofiletika, výchova, pedagogika volného času
Klíčová slova v angličtině
Expressive activities, music therapy, musicophiletics, education, leisure time pedagogy
Zásady pro vypracování
Cíl:
Zjistit u pedagogických pracovníků volnočasových institucí v Libereckém kraji informovanost o muzikofiletice.
Metoda:
polostrukturovaný rozhovor
Diplomová práce se zabývá využitím metod a technik muzikofiletiky a muzikoterapie ve volnočasové výchově. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k muzikofiletice a muzikoterapii. Diplomová práce představuje široké možnosti výchovného využití muzikofiletiky při zařazení do volnočasových aktivit a programů i vzdělávacího procesu. Diplomová práce vysvětluje využití muzikofiletiky, jako prostředku výchovného i vzdělávacího, rozvíjejícího hodnotové, citové a intelektuální vlastnosti vzdělávaných při zvyšování jejich komunikativních, personálních a sociálních kompetencí.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Zjistit u pedagogických pracovníků volnočasových institucí v Libereckém kraji informovanost o muzikofiletice.
Metoda:
polostrukturovaný rozhovor
Diplomová práce se zabývá využitím metod a technik muzikofiletiky a muzikoterapie ve volnočasové výchově. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k muzikofiletice a muzikoterapii. Diplomová práce představuje široké možnosti výchovného využití muzikofiletiky při zařazení do volnočasových aktivit a programů i vzdělávacího procesu. Diplomová práce vysvětluje využití muzikofiletiky, jako prostředku výchovného i vzdělávacího, rozvíjejícího hodnotové, citové a intelektuální vlastnosti vzdělávaných při zvyšování jejich komunikativních, personálních a sociálních kompetencí.
Seznam doporučené literatury
Beníčková, M. (2017). Muzikoterapie a edukace. Praha: Grada Publishing.
Gavora, P. (1996). Výzkumné metody v pedagogice: příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: Paido.
Gerlichová, M. (2014). Muzikoterapie v praxi. Praha: Grada Publishing.