Závěrečná práce je projektem pro základní školy. Projekt je vytvořen za účelem prožití některých náročných životních situací, se kterými se žák může běžně setkat. Prožití těchto situaci mu bude umožněno pod odborným dohledem, v bezpečném prostředí a mělo by být přínosem pro pozdější konfrontaci s takovou situací v realitě. Žáka by situace po absolvování projektu neměla tolik vyvést z míry, měl by si vzpomenout na projekt a zachovat se v danou chvíli správně.
Anotace v angličtině
My final thesis is a project intended for primary schools. The main aim of this project is to demonstrate different types of situations pupils may encounter with on daily basis. The pupils should learn how to react in these situations which should help them in the future life. There'll be a special supervision as well and the whole project is set in a safe environment. If the pupils get in these situations in a real life they should be able to act rationally and recall the project.
Klíčová slova
Náročná životní situace, podpora zdraví, společnost, vrstevníci, pomoc
Klíčová slova v angličtině
Difficult life situation, health promotion, society, peers, help
Rozsah průvodní práce
22 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce je projektem pro základní školy. Projekt je vytvořen za účelem prožití některých náročných životních situací, se kterými se žák může běžně setkat. Prožití těchto situaci mu bude umožněno pod odborným dohledem, v bezpečném prostředí a mělo by být přínosem pro pozdější konfrontaci s takovou situací v realitě. Žáka by situace po absolvování projektu neměla tolik vyvést z míry, měl by si vzpomenout na projekt a zachovat se v danou chvíli správně.
Anotace v angličtině
My final thesis is a project intended for primary schools. The main aim of this project is to demonstrate different types of situations pupils may encounter with on daily basis. The pupils should learn how to react in these situations which should help them in the future life. There'll be a special supervision as well and the whole project is set in a safe environment. If the pupils get in these situations in a real life they should be able to act rationally and recall the project.
Klíčová slova
Náročná životní situace, podpora zdraví, společnost, vrstevníci, pomoc
Klíčová slova v angličtině
Difficult life situation, health promotion, society, peers, help
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu pro žáky prvního stupně se zaměřením na rizikové jevy, s kterými se žáci mohou setkat v běžném životě. Naučit se v při setkání s určitým jevem adekvátně zachovat.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu pro žáky prvního stupně se zaměřením na rizikové jevy, s kterými se žáci mohou setkat v běžném životě. Naučit se v při setkání s určitým jevem adekvátně zachovat.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Seznam doporučené literatury
GINOTT. H., 2015. Umění komunikace s dětmi. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0926-3.
JUUL. J., HOEG. P. a kol., 2018. Trénink empatie u dětí. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1278-2.
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A., 2003. Mládež a delikvence. Praha: Portál. ISBN 80-7178-771-X.
VÁGNEROVÁ, M., 2014. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0696-5.
VÍTKOVÁ, M., 2004. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido. ISBN 80-7315-071-9.
Seznam doporučené literatury
GINOTT. H., 2015. Umění komunikace s dětmi. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0926-3.
JUUL. J., HOEG. P. a kol., 2018. Trénink empatie u dětí. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1278-2.
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A., 2003. Mládež a delikvence. Praha: Portál. ISBN 80-7178-771-X.
VÁGNEROVÁ, M., 2014. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0696-5.
VÍTKOVÁ, M., 2004. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido. ISBN 80-7315-071-9.