Předmětem závěrečné práce je projekt, jehož smyslem je posílit sociální vazby mezi dětmi a seniory formou vybraných volnočasových aktivit, které interaktivně rozvíjejí jejich komunikační, fyzické a paměťové schopnosti. Cílem pedagogického projektu je rozvoj mezigeneračního soužití dětí mladšího školního věku a seniorů.
Annotation in English
The subject of this closing work is a project, whose purpose is to strengthen the social ties between children and seniors via chosen leisure activities, which interactively cultivate their communicative, physical, and memory capabilities. The goal of this pedagogical project is the development of multigenerational coexistence of younger school-age children and seniors.
Předmětem závěrečné práce je projekt, jehož smyslem je posílit sociální vazby mezi dětmi a seniory formou vybraných volnočasových aktivit, které interaktivně rozvíjejí jejich komunikační, fyzické a paměťové schopnosti. Cílem pedagogického projektu je rozvoj mezigeneračního soužití dětí mladšího školního věku a seniorů.
Annotation in English
The subject of this closing work is a project, whose purpose is to strengthen the social ties between children and seniors via chosen leisure activities, which interactively cultivate their communicative, physical, and memory capabilities. The goal of this pedagogical project is the development of multigenerational coexistence of younger school-age children and seniors.
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt s cílem rozvoje mezigeneračního soužití dětí mladšího školního věku a seniorů.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Research Plan
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt s cílem rozvoje mezigeneračního soužití dětí mladšího školního věku a seniorů.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Recommended resources
BERTINI, K., 2013. Sendvičová rodina: souběžná péče o malé děti a seniory. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0478-7.
RABUŠICOVÁ, M., KAMANOVÁ L., PEVNÁ, K., 2000. O mezigeneračním učení. Brno: MU. ISBN 978-80-210-5750-0.
VÁCHA, M., 2008. Místo, na němž stojíš, je posvátná země: O kruhu úcty k člověku, přírodě a celému vesmíru. Český Těšín: Cesta. ISBN 978-80-7295-104-8.
VÁGNEROVÁ, M., 2000. Vývojová psychologie. Praha: Portál. ISBN: 80-7178-308-0.
KALVACH, Z. aj., 2004. Geriatrie a gerontologie. Praha: Grada. ISBN 80-247-0548-6.
Recommended resources
BERTINI, K., 2013. Sendvičová rodina: souběžná péče o malé děti a seniory. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0478-7.
RABUŠICOVÁ, M., KAMANOVÁ L., PEVNÁ, K., 2000. O mezigeneračním učení. Brno: MU. ISBN 978-80-210-5750-0.
VÁCHA, M., 2008. Místo, na němž stojíš, je posvátná země: O kruhu úcty k člověku, přírodě a celému vesmíru. Český Těšín: Cesta. ISBN 978-80-7295-104-8.
VÁGNEROVÁ, M., 2000. Vývojová psychologie. Praha: Portál. ISBN: 80-7178-308-0.
KALVACH, Z. aj., 2004. Geriatrie a gerontologie. Praha: Grada. ISBN 80-247-0548-6.