Tato práce se zabývá rozvojem řeči, fantazie, psychomotorického a kognitivního vývoje dětí v předškolním věku. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsán psychomotorický vývoj, kognitivní funkce. Druhá část se věnuje praktickým aktivitám, které zapojují děti do pohádky. Projekt je určen pro venkovní prostředí, konkrétně v blízkosti bydliště autorky.
Anotace v angličtině
This páper examines the development of language, imagination, and psychomotor and cognitive development in preschool and younger school children.
The work is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, the concepts of psychomotor development, cognitive functions, speech, imagination, fairy tale, children's play are described. The next part of the work describes the activities that will také plače outside the house in the environment close to the home.
Klíčová slova
hra, pohádka, fantazie, psychomotorický vývoj, řeč, kognitivní vývoj
Klíčová slova v angličtině
play, fairy tale, fantasy, psychomotor development, speech, cognitive development
Rozsah průvodní práce
22 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá rozvojem řeči, fantazie, psychomotorického a kognitivního vývoje dětí v předškolním věku. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je popsán psychomotorický vývoj, kognitivní funkce. Druhá část se věnuje praktickým aktivitám, které zapojují děti do pohádky. Projekt je určen pro venkovní prostředí, konkrétně v blízkosti bydliště autorky.
Anotace v angličtině
This páper examines the development of language, imagination, and psychomotor and cognitive development in preschool and younger school children.
The work is divided into two parts - theoretical and practical. In the theoretical part, the concepts of psychomotor development, cognitive functions, speech, imagination, fairy tale, children's play are described. The next part of the work describes the activities that will také plače outside the house in the environment close to the home.
Klíčová slova
hra, pohádka, fantazie, psychomotorický vývoj, řeč, kognitivní vývoj
Klíčová slova v angličtině
play, fairy tale, fantasy, psychomotor development, speech, cognitive development
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt na podporu rozvoje fantazie a psychomotorického vývoje předškolních dětí.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracovat pedagogický projekt na podporu rozvoje fantazie a psychomotorického vývoje předškolních dětí.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metoda: Projekt.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ,V., 2015. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 2. vyd. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0793-9.
BETTELHEIM, B., 2017. Za tajemstvím pohádek: proč a jak je číst v dnešní době. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1172-3.
MATĚJČEK, Z., 2005. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-0870-6.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ,V., 2015. Školní zralost. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. 2. vyd. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0793-9.
BETTELHEIM, B., 2017. Za tajemstvím pohádek: proč a jak je číst v dnešní době. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1172-3.
MATĚJČEK, Z., 2005. Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-0870-6.
Přílohy volně vložené
Obrázková dokumentace z knihy pohádek o Červené Karkulce a Perníkové chaloupce od Františka Hrubína.
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.