Cílem závěrečné práce je popis chlapce se získaným kombinovaným postižením, nastínění budoucnosti chlapce. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část popisuje nemoc, kterou chlapec onemocněl, kombinované postižení, komunikaci pomocí počítače a oční navigace, rehabilitaci Therasuit. Praktická část se věnuje kazuistice, anamnézám, pozorování a rozhovoru.
Anotace v angličtině
The diploma thesis describes the boy who has multiple disability, outline the future of the boy.
The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the illness which he got, multiple disability, communication through a computer and an eye navigation, rehabilitation Therasuit. The practical part focuses on the case report, ananmnesis, observation and interview.
The future of the boy, multiple disability, leukemia, rehabilitation, school facility.
Rozsah průvodní práce
27 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem závěrečné práce je popis chlapce se získaným kombinovaným postižením, nastínění budoucnosti chlapce. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část popisuje nemoc, kterou chlapec onemocněl, kombinované postižení, komunikaci pomocí počítače a oční navigace, rehabilitaci Therasuit. Praktická část se věnuje kazuistice, anamnézám, pozorování a rozhovoru.
Anotace v angličtině
The diploma thesis describes the boy who has multiple disability, outline the future of the boy.
The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the illness which he got, multiple disability, communication through a computer and an eye navigation, rehabilitation Therasuit. The practical part focuses on the case report, ananmnesis, observation and interview.
The future of the boy, multiple disability, leukemia, rehabilitation, school facility.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Popis chlapce se získaným kombinovaným postižením, nastínění budoucnosti chlapce.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhotovení dat, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor, pozorování.
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Popis chlapce se získaným kombinovaným postižením, nastínění budoucnosti chlapce.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhotovení dat, formulace závěrů.
Metody: Rozhovor, pozorování.
Seznam doporučené literatury
JANEČKOVÁ, Marcela, ed., 2009. Poranění mozku - a co dál? Praha: Cerebrum - Sdružení osob po poranění mozku a jejich rodin. ISBN 978-80-904357-2-8.
LUDVÍKOVÁ, Libuše, a kol., 2005. Kombinované vady. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 80-244-1154-7.
LUDVÍKOVÁ, Libuše, a kol., 2016. Vybrané faktory ovlivňující kvalitu života osob se speciálními potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-5059-9.
MATĚJÍČEK, Zdeněk, 2001. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. přeprac. vyd. Jinočany: H & H. ISBN 80-86022-92-7.
NOVOSAD, Libor, 2002. Kapitoly ze základů speciální pedagogiky - Somatopedie. Liberec: TUL. ISBN 80-7083-563-X.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2005. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
JANEČKOVÁ, Marcela, ed., 2009. Poranění mozku - a co dál? Praha: Cerebrum - Sdružení osob po poranění mozku a jejich rodin. ISBN 978-80-904357-2-8.
LUDVÍKOVÁ, Libuše, a kol., 2005. Kombinované vady. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 80-244-1154-7.
LUDVÍKOVÁ, Libuše, a kol., 2016. Vybrané faktory ovlivňující kvalitu života osob se speciálními potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-5059-9.
MATĚJÍČEK, Zdeněk, 2001. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. přeprac. vyd. Jinočany: H & H. ISBN 80-86022-92-7.
NOVOSAD, Libor, 2002. Kapitoly ze základů speciální pedagogiky - Somatopedie. Liberec: TUL. ISBN 80-7083-563-X.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2005. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.