Tato bakalářská práce se zabývá problematikou specifik obchodu se Spolkovou republikou Německo. Německo je pro Českou republiku v rámci mezinárodního obchodu významný trh. Přestože se jedná o evropské země, které jsou zároveň sousedními státy, existují v rámci obchodních jednání kulturní i obchodní odlišnosti. V teoretické části této práce je vysvětlen pojem mezinárodní obchod a vstupy na trh. Následně se práce zaměřuje na Německo, které analyzuje po stránce geografické, demografické, ekonomické a popisuje kulturní a obchodní specifika. V analytické části je představena nadnárodní společnost Magna a její obchodní postupy. Dále se práce zaměřuje na proces projektového nákupu a na nákup konkrétního dílu, kde zkoumá obchodní specifika se SRN. V závěrečné části této bakalářské práce je sestaveno doporučení pro české obchodníky, kteří mají zájem zahájit své obchodní aktivity v rámci česko-německého trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the specifics of trade with the Federal Republic of Germany. Germany is an important market for the Czech Republic in international trade. Although these are European countries that are also neighbouring countries, there are cultural and trade differences in trade negotiations. The theoretical part of this thesis explains the concept of international trade and market inputs. Furthermore, the thesis focuses on Germany, which analyses in terms of geographical, demographic, economic and describes the cultural and trade specifics. The analytical part presents the multinational company Magna and its business procedures. Furthermore, the thesis focuses on the process of project purchasing and the purchase of a specific part, where it examines the business specifics of Germany. In the final part of this bachelor´s thesis, a recommendation is compiled for Czech traders who are interested in starting their business activities in the Czech-German market.
Klíčová slova
mezinárodní obchod, vstup na trh, specifika obchodu, Spolková republika Německo,
čeští obchodníci
Klíčová slova v angličtině
international trade, market-entry, specifics of the trade, Federal Republic of Germany, Czech traders
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou specifik obchodu se Spolkovou republikou Německo. Německo je pro Českou republiku v rámci mezinárodního obchodu významný trh. Přestože se jedná o evropské země, které jsou zároveň sousedními státy, existují v rámci obchodních jednání kulturní i obchodní odlišnosti. V teoretické části této práce je vysvětlen pojem mezinárodní obchod a vstupy na trh. Následně se práce zaměřuje na Německo, které analyzuje po stránce geografické, demografické, ekonomické a popisuje kulturní a obchodní specifika. V analytické části je představena nadnárodní společnost Magna a její obchodní postupy. Dále se práce zaměřuje na proces projektového nákupu a na nákup konkrétního dílu, kde zkoumá obchodní specifika se SRN. V závěrečné části této bakalářské práce je sestaveno doporučení pro české obchodníky, kteří mají zájem zahájit své obchodní aktivity v rámci česko-německého trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the specifics of trade with the Federal Republic of Germany. Germany is an important market for the Czech Republic in international trade. Although these are European countries that are also neighbouring countries, there are cultural and trade differences in trade negotiations. The theoretical part of this thesis explains the concept of international trade and market inputs. Furthermore, the thesis focuses on Germany, which analyses in terms of geographical, demographic, economic and describes the cultural and trade specifics. The analytical part presents the multinational company Magna and its business procedures. Furthermore, the thesis focuses on the process of project purchasing and the purchase of a specific part, where it examines the business specifics of Germany. In the final part of this bachelor´s thesis, a recommendation is compiled for Czech traders who are interested in starting their business activities in the Czech-German market.
Klíčová slova
mezinárodní obchod, vstup na trh, specifika obchodu, Spolková republika Německo,
čeští obchodníci
Klíčová slova v angličtině
international trade, market-entry, specifics of the trade, Federal Republic of Germany, Czech traders
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů práce
Mezinárodní obchod a obchodní specifika zemí
Charakteristika Spolkové republiky Německo
Analýza specifik obchodu se Spolkovou republikou Německo
Zhodnocení výsledků analýzy a doporučení pro české podniky obchodující s Německem
Zásady pro vypracování
Stanovení cílů práce
Mezinárodní obchod a obchodní specifika zemí
Charakteristika Spolkové republiky Německo
Analýza specifik obchodu se Spolkovou republikou Německo
Zhodnocení výsledků analýzy a doporučení pro české podniky obchodující s Německem
Seznam doporučené literatury
DANIELS, John D., Lee H. RADEBAUGH a Daniel P. SULLIVAN. 2015. International Business: Environments and Operations. 15th ed. England: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-01679-5.
KRUGMAN, Paul R., Maurice OBSTFELD a Marc J. MELITZ. 2015. Internacional Economics: Theory and Policy. 10th ed. England: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-01955-0.
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ, Alexej SATO et al. 2014. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4874-0.
MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ et al. 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4780-4.
NOVÝ, Ivan a Sylvia SCHROLL-MACHL. 2015. Interkulturní komunikace: Češi a Němci. 2. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-298-7.
DANIELS, John D., Lee H. RADEBAUGH a Daniel P. SULLIVAN. 2015. International Business: Environments and Operations. 15th ed. England: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-01679-5.
KRUGMAN, Paul R., Maurice OBSTFELD a Marc J. MELITZ. 2015. Internacional Economics: Theory and Policy. 10th ed. England: Pearson Education Limited. ISBN 978-1-292-01955-0.
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ, Alexej SATO et al. 2014. Mezinárodní obchodní operace. 6. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4874-0.
MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ et al. 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4780-4.
NOVÝ, Ivan a Sylvia SCHROLL-MACHL. 2015. Interkulturní komunikace: Češi a Němci. 2. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-298-7.