Diplomová práce, s názvem: "Artefiletika jako nástroj posílení tvořivosti u dětí předškolního věku", je zaměřena na tvorbu, realizaci a vyhodnocení programu, jež posiluje tvořivost dětí. Zabývá se vývojem dítěte, tvořivostí, artefiletikou a jejím vlivem na rozvoj dítěte. Dělí se na dvě základní části - teoretickou a praktickou.
Teoretická část se objektivně věnuje určujícím pojmům celé práce. Mezi tyto pojmy patří: vývoj dítěte a jeho charakteristika, tvořivost a artartefilatika. Artefiletika představuje reflektivní, tvořivé a zážitkové pojetí vzdělávání a výchovy. Neméně důležitý je vývoj dětské kresby, možnost výběru a užití výtvarných technik.
Praktická část má osvětlit možnosti využití artefiletiky za účelem rozvoje tvořivosti dětí předškolního věku s využitím metodických řad výtvarných technik. Účelem této práce je informovat o tom, jak cenné může být zapojení artefiletiky do výchovy a vzdělávání dětí v předškolním věku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis, entitled: "Artefiletics as a tool to support creativity in preschool children", is focused on the creation, implementation and evaluation of a program that strengthens children's creativity. It deals with the child's development, creativity, artefiletics and its influence on the child's development. It is divided into two basic parts - theoretical and practical.
The theoretical part objectively deals with the defining concepts of the whole work. These concepts include the child's development and characteristics, creativity and artefacts. Artefiletics represent a reflective, creative and experiential conception of education and upbringing. Equally important is the development of children's drawing, the choice and use of art techniques.
The practical part is to shed light on the possibilities of using artefiletics in other to develop the creativity of preschool children using methodical series of art techniques. The purpose of this work is to inform about how valuable the involvement of artefiletics can be in the upbringing and education of preschool children.
Klíčová slova
vývojová psychologie dítěte, rozvoj dětské kresby, výtvarné techniky, tvořivost, artefiletika
Klíčová slova v angličtině
child a development psychology, development of children's drawing, art techniques, creativity, artefiletics
Rozsah průvodní práce
107 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce, s názvem: "Artefiletika jako nástroj posílení tvořivosti u dětí předškolního věku", je zaměřena na tvorbu, realizaci a vyhodnocení programu, jež posiluje tvořivost dětí. Zabývá se vývojem dítěte, tvořivostí, artefiletikou a jejím vlivem na rozvoj dítěte. Dělí se na dvě základní části - teoretickou a praktickou.
Teoretická část se objektivně věnuje určujícím pojmům celé práce. Mezi tyto pojmy patří: vývoj dítěte a jeho charakteristika, tvořivost a artartefilatika. Artefiletika představuje reflektivní, tvořivé a zážitkové pojetí vzdělávání a výchovy. Neméně důležitý je vývoj dětské kresby, možnost výběru a užití výtvarných technik.
Praktická část má osvětlit možnosti využití artefiletiky za účelem rozvoje tvořivosti dětí předškolního věku s využitím metodických řad výtvarných technik. Účelem této práce je informovat o tom, jak cenné může být zapojení artefiletiky do výchovy a vzdělávání dětí v předškolním věku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis, entitled: "Artefiletics as a tool to support creativity in preschool children", is focused on the creation, implementation and evaluation of a program that strengthens children's creativity. It deals with the child's development, creativity, artefiletics and its influence on the child's development. It is divided into two basic parts - theoretical and practical.
The theoretical part objectively deals with the defining concepts of the whole work. These concepts include the child's development and characteristics, creativity and artefacts. Artefiletics represent a reflective, creative and experiential conception of education and upbringing. Equally important is the development of children's drawing, the choice and use of art techniques.
The practical part is to shed light on the possibilities of using artefiletics in other to develop the creativity of preschool children using methodical series of art techniques. The purpose of this work is to inform about how valuable the involvement of artefiletics can be in the upbringing and education of preschool children.
Klíčová slova
vývojová psychologie dítěte, rozvoj dětské kresby, výtvarné techniky, tvořivost, artefiletika
Klíčová slova v angličtině
child a development psychology, development of children's drawing, art techniques, creativity, artefiletics
Zásady pro vypracování
Cíl
Vytvořit a realizovat artefiletický program na rozvoj tvořivosti u dětí předškolního věku s využitím metodických řad vytvarných technik.
Metoda
Tvořivě metodicky zaměřená - tvorba metodického materiálu.
Zásady pro vypracování
Cíl
Vytvořit a realizovat artefiletický program na rozvoj tvořivosti u dětí předškolního věku s využitím metodických řad vytvarných technik.
Metoda
Tvořivě metodicky zaměřená - tvorba metodického materiálu.
Seznam doporučené literatury
FILKA, J. 2002. Metodika tvorby diplomové práce. Brno: KNIHAŘ. 224 s. ISBN 80- 86292-05-3.
FÜRST, Maria. Psychologie: včetně vývojové psychologie a teorie výchovy. Olomouc: Votobia, 1997. 263 s. ISBN 80-7198-199-0.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0691-0.
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., ELIÁŠOVÁ, S. Dívej se, tvoř a povídej! : artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-322-2.
SLAVÍKOVÁ, V. a kol. Tvořím, tvoříš, tvoříme. Praha : PF UK 2007. ISBN 978-80-7290-341-2
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., HAZUKOVÁ, H. Výtvarné čarování : artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha : PF UK, 2000. ISBN 80-7290-016-1.
Seznam doporučené literatury
FILKA, J. 2002. Metodika tvorby diplomové práce. Brno: KNIHAŘ. 224 s. ISBN 80- 86292-05-3.
FÜRST, Maria. Psychologie: včetně vývojové psychologie a teorie výchovy. Olomouc: Votobia, 1997. 263 s. ISBN 80-7198-199-0.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0691-0.
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., ELIÁŠOVÁ, S. Dívej se, tvoř a povídej! : artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-322-2.
SLAVÍKOVÁ, V. a kol. Tvořím, tvoříš, tvoříme. Praha : PF UK 2007. ISBN 978-80-7290-341-2
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., HAZUKOVÁ, H. Výtvarné čarování : artefiletika pro předškoláky a mladší školáky. Praha : PF UK, 2000. ISBN 80-7290-016-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.