Bakalářská práce se zabývá kresbou tuší v Mateřské škole. Teoretická část bude popisovat dětskou kresbu, techniky kresby a jejich využití V Mateřské škole. Tato práce poskytuje nové kombinace technik a nové použití tuše v Mateřské škole. V praktické části bude představen soubor příprav, využívající tyto techniky a práci s tuší. Cílem této práce je seznámit děti s možnostmi využití tuše.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with ink drawing in kindergarten. The theoretical part will describe children's drawing, drawing technique and its use in kindergarten. This work provides a new combination of techniques and a new use of ink in kindergarten. The practical part will present a set of preparations using these techniques and working with ink.The aim of this work is get children familiar with possibilities of using ink.
Klíčová slova
Kresba tuší, mateřská škola, výtvarné činnosti, dětská kresba, předškolní vzdělávání, tvořivost, kombinace technik, techniky kresby, vývoj dětské kresby
Klíčová slova v angličtině
Ink drawing, kindergarden, artistic activity, children´s drawing, preschool education, creativity, combination of technic, drawing techniques, development of children's drawings
Rozsah průvodní práce
57 s. (77760 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá kresbou tuší v Mateřské škole. Teoretická část bude popisovat dětskou kresbu, techniky kresby a jejich využití V Mateřské škole. Tato práce poskytuje nové kombinace technik a nové použití tuše v Mateřské škole. V praktické části bude představen soubor příprav, využívající tyto techniky a práci s tuší. Cílem této práce je seznámit děti s možnostmi využití tuše.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with ink drawing in kindergarten. The theoretical part will describe children's drawing, drawing technique and its use in kindergarten. This work provides a new combination of techniques and a new use of ink in kindergarten. The practical part will present a set of preparations using these techniques and working with ink.The aim of this work is get children familiar with possibilities of using ink.
Klíčová slova
Kresba tuší, mateřská škola, výtvarné činnosti, dětská kresba, předškolní vzdělávání, tvořivost, kombinace technik, techniky kresby, vývoj dětské kresby
Klíčová slova v angličtině
Ink drawing, kindergarden, artistic activity, children´s drawing, preschool education, creativity, combination of technic, drawing techniques, development of children's drawings
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Sestavení souboru kombinovaných technik kresby v mateřské škole.
Metody: praktické (napodobování, manipulování, experimentování)
Požadavky:
a) studium odborné literatury a zpracování literární rešerše.
b) zpracování metodické řady kombinovaných technik kresby.
c) realizace metodické řady.
d) ověření vybraných dílčích částí metodické řady v praxi.
e) reflexe - vyhodnocení a zapracování získaných podnětů z ověření
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Sestavení souboru kombinovaných technik kresby v mateřské škole.
Metody: praktické (napodobování, manipulování, experimentování)
Požadavky:
a) studium odborné literatury a zpracování literární rešerše.
b) zpracování metodické řady kombinovaných technik kresby.
c) realizace metodické řady.
d) ověření vybraných dílčích částí metodické řady v praxi.
e) reflexe - vyhodnocení a zapracování získaných podnětů z ověření
Seznam doporučené literatury
KŘÍŽOVÁ, Žaneta, 2017. Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-343-8.
TEISSIG, Karel, 1995. Techniky kresby. 2. vyd. Praha: Aventinum. 190 s. ISBN 80-85277-49-2.
UŽDIL, Jaromír a Dagmar RAZÁKOVÁ, 1968. Metodika výtvarné výchovy na mateřské škole: učební text pro 3. ročník pedagogických škol pro vzdělání učitelek mateřských škol. 5. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 16-073-66.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2017. Vývoj dětské kresby a její diagnostické využití. Praha: Raabe. 219 s. ISBN 978-80-7496-333-9.
Seznam doporučené literatury
KŘÍŽOVÁ, Žaneta, 2017. Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-343-8.
TEISSIG, Karel, 1995. Techniky kresby. 2. vyd. Praha: Aventinum. 190 s. ISBN 80-85277-49-2.
UŽDIL, Jaromír a Dagmar RAZÁKOVÁ, 1968. Metodika výtvarné výchovy na mateřské škole: učební text pro 3. ročník pedagogických škol pro vzdělání učitelek mateřských škol. 5. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. ISBN 16-073-66.
VÁGNEROVÁ, Marie, 2017. Vývoj dětské kresby a její diagnostické využití. Praha: Raabe. 219 s. ISBN 978-80-7496-333-9.