Bakalářská práce s tématem výukový stavebnicový model ekovesnice pro mateřské školy se zaměřuje na ekologická témata. Obsahuje dativní popis projektu spojující tvoření na modelu a následné vedení dialogů na téma permakultura, vodní hospodářství, lesní hospodářství, odpady a přírodní stavitelství. Pomocí tohoto programu jsou děti v mateřské škole vedeni k šetrnějšímu přístupu k přírodě.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis on the topic of teaching the building model of an ecovillage for kindergartens with a focus on ecological issues. It contains a data description of the project combining modeling and interactive dialogue with children on the topic of permaculture, water management, forestry, waste and natural engineering. With the help of this program, children in kindergarten are guided to a more gentle approach to nature.
Bakalářská práce s tématem výukový stavebnicový model ekovesnice pro mateřské školy se zaměřuje na ekologická témata. Obsahuje dativní popis projektu spojující tvoření na modelu a následné vedení dialogů na téma permakultura, vodní hospodářství, lesní hospodářství, odpady a přírodní stavitelství. Pomocí tohoto programu jsou děti v mateřské škole vedeni k šetrnějšímu přístupu k přírodě.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis on the topic of teaching the building model of an ecovillage for kindergartens with a focus on ecological issues. It contains a data description of the project combining modeling and interactive dialogue with children on the topic of permaculture, water management, forestry, waste and natural engineering. With the help of this program, children in kindergarten are guided to a more gentle approach to nature.
Cíl: Vytvořit výukový stavebnicový model ekovesnice a navazující projekt jeho využití jako pomůcku k výchově dětí k ochraně přírody.
Požadavky:
a) studium odborné literatury a zpracování literární rešerše
b) zpracování návrhu modelu a projektu jeho využití v MŠ
c) realizace stavebnicového modelu
d) ověření vybraných dílčích částí projektu v praxi
e) reflexe - vyhodnocení a zapracování získaných podnětů z ověření
Zásady pro vypracování
Cíl: Vytvořit výukový stavebnicový model ekovesnice a navazující projekt jeho využití jako pomůcku k výchově dětí k ochraně přírody.
Požadavky:
a) studium odborné literatury a zpracování literární rešerše
b) zpracování návrhu modelu a projektu jeho využití v MŠ
c) realizace stavebnicového modelu
d) ověření vybraných dílčích částí projektu v praxi
e) reflexe - vyhodnocení a zapracování získaných podnětů z ověření
Seznam doporučené literatury
ANDĚRA, Miloš. Od jara do zimy: výpravy do naší přírody po celý rok. Ilustroval Jan SOVÁK. Praha: Slovart, 2018, 199 s. ISBN 978-80-7529-664-1.
HECKER, Frank a Katrin HECKER. Průvodce přírodou pro děti: přes 200 druhů rostlin a živočichů. Přeložil Markéta SCHUBERTOVÁ. Praha: Knižní klub, 2018, 256 s. Universum. ISBN 978-80-242-5764-8.
HRADIL, Radomil. Lidstvo na rozcestí. 2., dopl. vyd. Hranice: Fabula, 2010, 259 s. ISBN 978-80-86600-66-6.
KLECZEK, Josip, ed. Voda ve vesmíru, na zemi, v životě a v kultuře. Praha: Radioservis, 2011. ISBN 978-80-86212-98-2.
KUČERA, Zdeněk a Vladimír STUPAVSKÝ. Biomasa na třetí = energetická, ekologická, ekonomická: [tematická informační příručka. Praha: CEMC - České ekologické manažerské centrum, 2010, 20 s. ISBN 978-80-85990-17-1.
Seznam doporučené literatury
ANDĚRA, Miloš. Od jara do zimy: výpravy do naší přírody po celý rok. Ilustroval Jan SOVÁK. Praha: Slovart, 2018, 199 s. ISBN 978-80-7529-664-1.
HECKER, Frank a Katrin HECKER. Průvodce přírodou pro děti: přes 200 druhů rostlin a živočichů. Přeložil Markéta SCHUBERTOVÁ. Praha: Knižní klub, 2018, 256 s. Universum. ISBN 978-80-242-5764-8.
HRADIL, Radomil. Lidstvo na rozcestí. 2., dopl. vyd. Hranice: Fabula, 2010, 259 s. ISBN 978-80-86600-66-6.
KLECZEK, Josip, ed. Voda ve vesmíru, na zemi, v životě a v kultuře. Praha: Radioservis, 2011. ISBN 978-80-86212-98-2.
KUČERA, Zdeněk a Vladimír STUPAVSKÝ. Biomasa na třetí = energetická, ekologická, ekonomická: [tematická informační příručka. Praha: CEMC - České ekologické manažerské centrum, 2010, 20 s. ISBN 978-80-85990-17-1.