Závěrečná práce pojednává v teoretické části o volném čase, volnočasových aktivitách,významu hry v přírodě, ale také v tělocvičně. V teoretické části se dále popisuje vliv rodiny,výchovy nápodobou, dále pak výchova zážitkem nebo prožitkem. Praktická část se věnuje přímo popisu dětského dne, jednotlivým aktivitám. Zaměřuje se především na vzájemnou spolupráci dětí zdravých s dětmi s postižením.
Anotace v angličtině
In the theoretical part the thesis deals with free time, leisure activities, the importance ofplaying in nature as well as in the gym. The theoretical part further describes the influence of the family, education by imitation and education through experience or enjoyment. The practical part is directly devoted to the description of a children's day and individual activities. It focuses mainly on the mutual cooperation of healthy children with children with disabilities.
Klíčová slova
Hra, volný čas, příroda, děti s postižením, rodina, zážitek, prožitek, děti.
Klíčová slova v angličtině
Play, leisure, nature, children with disabilities, family, experience, enjoyment, children
Rozsah průvodní práce
22 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná práce pojednává v teoretické části o volném čase, volnočasových aktivitách,významu hry v přírodě, ale také v tělocvičně. V teoretické části se dále popisuje vliv rodiny,výchovy nápodobou, dále pak výchova zážitkem nebo prožitkem. Praktická část se věnuje přímo popisu dětského dne, jednotlivým aktivitám. Zaměřuje se především na vzájemnou spolupráci dětí zdravých s dětmi s postižením.
Anotace v angličtině
In the theoretical part the thesis deals with free time, leisure activities, the importance ofplaying in nature as well as in the gym. The theoretical part further describes the influence of the family, education by imitation and education through experience or enjoyment. The practical part is directly devoted to the description of a children's day and individual activities. It focuses mainly on the mutual cooperation of healthy children with children with disabilities.
Klíčová slova
Hra, volný čas, příroda, děti s postižením, rodina, zážitek, prožitek, děti.
Klíčová slova v angličtině
Play, leisure, nature, children with disabilities, family, experience, enjoyment, children
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu, který je zaměřen na výchovu k toleranci jedinečnosti každého člověka a podporu vzájemné spolupráce dětí různého věku s dětmi s postižením. Projektové aktivity budou zaměřené na celkový psychomotorický vývoj a kooperaci.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: projekt
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu, který je zaměřen na výchovu k toleranci jedinečnosti každého člověka a podporu vzájemné spolupráce dětí různého věku s dětmi s postižením. Projektové aktivity budou zaměřené na celkový psychomotorický vývoj a kooperaci.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů.
Metody: projekt
Seznam doporučené literatury
BARTŮNĚK, D., 2002. Kniha her a činností v klubovně i venku. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-618-7.
GATO, M., 2012. Nejlepší hry venku: pro malé i velké. 1. vyd. Olomouc: Rubico. ISBN 978-80-7346-138-6.
KALÁBOVÁ, N., 2016. Hry plné nápadů a fantazie. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1005-4.
PLUMMER, D., 2013. Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty dětí ve věku 5-11 let. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0467-1.
ZAPLETAL, M., 1995. Velká encyklopedie her.1. Hry v přírodě. 2.vyd. Praha: Leprez. ISBN 80-901826-6-6.
Seznam doporučené literatury
BARTŮNĚK, D., 2002. Kniha her a činností v klubovně i venku. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-618-7.
GATO, M., 2012. Nejlepší hry venku: pro malé i velké. 1. vyd. Olomouc: Rubico. ISBN 978-80-7346-138-6.
KALÁBOVÁ, N., 2016. Hry plné nápadů a fantazie. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1005-4.
PLUMMER, D., 2013. Skupinové hry pro rozvíjení sebeúcty dětí ve věku 5-11 let. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0467-1.
ZAPLETAL, M., 1995. Velká encyklopedie her.1. Hry v přírodě. 2.vyd. Praha: Leprez. ISBN 80-901826-6-6.