Tato závěrečná práce řeší vydávání školního časopisu. Cílem bylo postihnout, co práce na školním časopisu dětem přináší, čím je pro děti prospěšná. Praktická část popisuje čtvrt roku práce při vydávání školního časopisu. Závěr vyhodnocuje přínosy pro získávání vědomostí a měkkých dovedností žáků účastnících se tvorby časopisu.
Anotace v angličtině
This final work focuses on the publication of a school magazine. The objective was to find out what the work on school magazine brings to children and is beneficial for children. Practical pat describes three months' work on publishing a school magazine. The conclusion evaluates the benefits for the knowledge and soft skills of students participating in the publication of the magazine.
Klíčová slova
časopis, pedagogika, škola, školní časopis, tvorba časopisu
Klíčová slova v angličtině
magazine, pedagogy, school, school magazine, making of magazine
Rozsah průvodní práce
28 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato závěrečná práce řeší vydávání školního časopisu. Cílem bylo postihnout, co práce na školním časopisu dětem přináší, čím je pro děti prospěšná. Praktická část popisuje čtvrt roku práce při vydávání školního časopisu. Závěr vyhodnocuje přínosy pro získávání vědomostí a měkkých dovedností žáků účastnících se tvorby časopisu.
Anotace v angličtině
This final work focuses on the publication of a school magazine. The objective was to find out what the work on school magazine brings to children and is beneficial for children. Practical pat describes three months' work on publishing a school magazine. The conclusion evaluates the benefits for the knowledge and soft skills of students participating in the publication of the magazine.
Klíčová slova
časopis, pedagogika, škola, školní časopis, tvorba časopisu
Klíčová slova v angličtině
magazine, pedagogy, school, school magazine, making of magazine
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu zaměřeného na tvorbu školního časopisu s cílem aktivního využití volného času, zlepšení vzájemné komunikace a zvýšení mediální gramotnosti žáků základní školy. Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů. Metody: projekt
Zásady pro vypracování
Cíl závěrečné práce: Zpracování pedagogického projektu zaměřeného na tvorbu školního časopisu s cílem aktivního využití volného času, zlepšení vzájemné komunikace a zvýšení mediální gramotnosti žáků základní školy. Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava a zpracování pedagogického projektu, formulace závěrů. Metody: projekt
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., et al., 2010. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0030-7.
JIRÁK, J., WOLÁK, R., 2007. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis. ISBN 978-80-86212-58-6.
KAPOUN, P., 2013. Média ve vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita. ISBN 978-80-7464-399-6.
MAŠEK, J., SLOBODA, Z., ZIKMUNDOVÁ, V., 2010. Mediální pedagogika v teorii a praxi: sborník příspěvků z mezinárodní konference o mediální výchově a pedagogice. Plzeň: ZČU. ISBN 978-80-7043-851-0.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H., 2011. Pedagogika pro učitele. 2. rozš. a aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3357-9.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., et al., 2010. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0030-7.
JIRÁK, J., WOLÁK, R., 2007. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Praha: Radioservis. ISBN 978-80-86212-58-6.
KAPOUN, P., 2013. Média ve vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita. ISBN 978-80-7464-399-6.
MAŠEK, J., SLOBODA, Z., ZIKMUNDOVÁ, V., 2010. Mediální pedagogika v teorii a praxi: sborník příspěvků z mezinárodní konference o mediální výchově a pedagogice. Plzeň: ZČU. ISBN 978-80-7043-851-0.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H., 2011. Pedagogika pro učitele. 2. rozš. a aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3357-9.